Презентация методической разработки урока An apple a day — keeps a doctor away (9 класс) по Умк New Millenium English


Гребениченко Е.С.МОУ СОШ №11г. Пенза Методическая разработка урока“An apple a day keeps a doctor away”(Здоровое питание)для 9 классапо УМК “New millennium English” ЗадачиОборудование Ход урокаПрезентация для учащихся «Healthy eating»Раздаточный материал Вводное слово учителя Изучение нового материалаДомашнее задание КомпьютерCD дискПрезентация «Healthy eating»ДоскаМультимедийный проектор Формирование речевой компетенции учащихся – развитие и совершенствование коммуникативных навыков и умений учащихся в говорении, аудировании, чтении и письме по теме «Здоровое питание»2. Формирование языковой компетенции учащихся –расширение словарного запаса учащихся и овладение новыми лексическими единицами по теме «Здоровое питание» 3. Формирование учебно-познавательной компетенции учащихся – -учить учащихся работать с различными источниками информации : анализировать их и отбирать нужную информацию, делать записи , работать с диаграммами и таблицами -учить учащихся делать письменные и устные сообщения по теме 4. Формирование у учащихся представление о правильном питании и стремление придерживаться ему в повседневной жизни Формирование системы ценностей – здоровое питание Развитие критического мышления Вводное слово учителя : Nowadays it is very popular to eat in fast food restaurants in many countries.Do you often visit such places?Lets listen to the report of BBC News and decide if the a law banning fast-food restaurants from giving away toys with some children's meals in San-Fransisco is important. spell the end of - the end of a hit - very popular Calories - units measuring energy in food added to - increased the impact or significance of Obese - very fat, in an unhealthy way nutritional guidelines -recommendations for healthy eating burger giant - large company that sells fast-food Measure - official action (in this case, a new law) signed up - agreed to or accepted self-regulat - monitor and control themselves 1. Аудирование BBC News с помощью Интернет 1) Представление лексических единиц с целью снятия трудностей понимания иноязычной речи (на доске) http://www.bbc.co.uk/worldservice/learningenglish/language/wordsinthenews 2. После прослушивания проводится фронтальная беседа с учащимися по вопросу If the a law banning fast-food restaurants from giving away toys with some children's meals in San-Fransisco is important? Why?3.Постановка цели урока и мотивация учащихся Today you are going to broaden our knowledge about healthy food,to give useful advice to your classmates and to work out healthy meny for teens of different age groups 2) Аудирование 4.Чтение 1) Учащиеся читают лекцию доктора Мэрфи и заполняют пропуски2) Учащиеся прослушивают лекцию (запись на диске) и проверяют свои записи 5. Учащиеся работают с компьютерной презентацией “Healthy eating” с разделами Vitamins Nutrients в группах по 3-4 человека1) Учащиеся обмениваются информацией из лекции доктора Мэрфи. 2)Каждая группа получает отдельное задание и ищет информацию по предложенной теме: 1 группа -What products are rich in vitamin A? Why do we need it?2 группа-Where can we find vitamin B? Why do we need it?3 группа-What products contain vitamin C? Why is it important?4 группа-What nutrients do you know? Where can we find them?В ходе самостоятельной работы каждая группа заполняет таблицу (см. Раздаточный материал) и готовит небольшое сообщение по своему вопросу. На доске написаны опорные фразы для построения высказывания. …is/are rich in……contain(s)……is/are good for……is/are bad for… 3) Участники групп выступают со своими сообщениями В ходе прослушивания сообщений другие группы делают записи в своих таблицах. 6. Учащиеся продолжают работают в группах с компьютерной презентацией “Healthy eating” с разделами Vegetable and fruit caloriesCereals and meat caloriesBalanced diet Домашнее заданиеWork out the “Week healthy menu”1 group - for girls of 11 - 13 age group2 group - for boys 0f 11-13 age group3 group - for girls of 14-17 age group4 group - for boys of 14-17 age group(учащиеся составляют меню для различных возрастных групп) D C B A iron calcium vitamins minerals proteins fat carbohydrates In order to stay 1_____it is important to have a balanced 2____ - in other words, food that contains something from each of the three main groups of food. These groups are 3____,4___ and 5____. You find proteins in lots of food, for example 6___, 7___, 8___, 9___ and 10___. It helps your body 11___ and be 12___ and it gives you 13___. Fat gives you 14____ but don’t eat a lot – it’s15_____ for you. There are a lot of fatty foods that come from animals, for example 16___, 17___, 18___ and 19___. Carbohydrates give you more than 70% of your 20___. Fruits and vegetables such as 21___ and 22___ contain lots of carbohydrates. 23___, 24___ and 25___ are rich in carbohydrates too. Fruits and vegetables, 26___ and 27___, brown 28___ all have fiber. It doesn’t gives you energy but it fills your stomach when you are hungry here are many different 29___ and minerals. They help your body be 30___. You can get vitamins and minerals from fresh fruits and vegetables. healthy (3), milk (2), energy (3), bad, diet, cheese (2), fat, carbohydrates, grow, protein, vitamins, butter, meat (2), nuts (2), cabbage, fish, bread (2), paste, cereal, potatoes, beans 2. Listen to his lecture to check. 1. Complete Dr Murphy’s article about healthy eating with the words from the box. Nutrients Vitamins Balanced diet New words Dr Murpher’s lecture Vegetable and fruit calories Cereals and meat calories The quantity of proteins, fat, carbohydrate and fat Healthy eating Bbran –отрубиСclotting – свертываниеto carry – нестиto concern –беспокоиться, отвечатьcod-liver oil - рыбий жирDdried apricots – курагаdevelopment – развитиеEeyesight – зрениеGgrowth - ростHheating – теплоIiron – железоto increase – увеличиватьKkidneys - почки Llaying down – отложение,запасliver – печеньMto maintain – поддерживать, сохранятьNnutrients – питательные веществаPpulses – бобовыеRrose hip syrup – сироп шиповникаraisin – изюмresistance - сопротивлениеSspinach – шпинатsupply – запасshell – скорлупаsubstance – веществоTtissues – тканиWwatercress – кресс-салатYyeast -дрожжи Vitamins Vitamin A Vitamin B Vitamin C Vitamin D Nutrients Minerals: calcium iron Fats and oils Carbohydrates Water Proteins Flour Cakes Bread Potatoes Pulses Cereal From: For: Heating Energy Sugar Jam Chocolate Sweets Fruit Honey Butter Margarine Cooking fats Oil Cheese Oily fish From: For: Energy Meat Fish Eggs Milk Cheese Some vegetables: pulses Poultry For: Making and repairing body tissues Supplying some calories From: Cheese Bread Flour Fish Milk Green vegetables From: For: Normal clotting of blood Function of muscles Good development of bones and teeth From: Different drinks For: Normal action of the body: it carries substances from one part of the body to another Dried apricots and raisins Apples Eggs Liver Watercress Kidneys Green vegetables From: For: Prevents heart diseases Healthy blood From: For: Liver Butter Milk Margarine Cheese and its products Carrots Green vegetables Watercress Cod-liver oil Normal growth and development of the body Good eyesight From: For: Yeast extract Nuts Fruits Whole meal Cereals Good conditions of the nervous system Vitamin C From: For: Black currants Rose hip syrup Lemons Oranges Strawberries Cabbage Spinach Watercress Maintains a healthy condition of the skin Increases resistance of infection Vitamin D From: For: Fish Cod-liver oil Eggs shell Butter Strengthen bones and teeth Is concerned in the laying down of calcium Dishes of bran Avoid too salty food Porridge Eggs Brown rice Skimmed milk Vegetables Limit: margarine, mayonnaise Cheese Fruit juices Avoid too many desert dishes Non-fat meat Fresh fruit Avoid roasted, fried dishes,sauces, sausages Poultry Beans, pears Oil fats are better Fish Whole meal bread 3O % 2O % 5O % Fats Proteins Carbohydrates You need 1.5OO – 3.OOO calories in a day Рекомендуемые величины потребления энергии, белков и углеводов для детей и подростков (в суточном рационе) Рекомендуемые величины потребления энергии, белков и углеводов для детей и подростков (в суточном рационе) The quantity of proteins, fat, carbohydrate and fat for children and teenagers in a day 2600 360 90 90 14 - 17 girls 3000 425 100 98 14 - 17 boys 2500 355 84 82 11 - 13 girls 2750 390 92 90 11 - 13 boys 2350 335 79 77 7 - 10 years old Energy Carbohydrate Fat Proteins Age groups 45 Apple 52 Cherry 62 Persimmon 45 Perch 40 Mandarin 43 Raspberry 31 Limon 36 Strawberry 42 Melon 43 Pear 34 Grapefruit 47 Pomegranate 70 Grapes 92 Bananas 40 Watermelon 41 Orange 46 Pineapple 46 Apricots Calories in 100 gr Fruits 17 Tomatoes 48 Beetroot 16 Salat 19 Redish 19 Pepper 15 Cucumbers 34 Carrots 47 Onion 78 Potatoes 24 Cauliflower 25 Sauerkraut 26 Cabbage 23 Marrow 25 Egg-plant Calories in 100 gr Vegetables 206 Brown bread 242 White bread 313 kidney bean 300 Pastry 331 Rice 430 Biscuits 340 Pasta 341 millet porridge 331 pearl barley 351 oatmeal 331 manna-croup 325 Corn cereal 332 buckwheat 324 Peas 58 Beans Calories in 100 gr Bread and cereal 70 An egg 210 Sausages 389 Pork 61 Kidneys 95 Liver 183 Chiken 183 Beef 345 Ham 237 Lamb Calories in 100 gr Meat eggs