Конспект урока по литературному чтению на крымскотатарском языке Сансарчыкъ къышны насыл кечире


Мевзу: Сансарчыкъ къышны насыл кечире, 2 сыныфМакъсат: ифадели окъв усталыгъы устюнде чалышмакъ;
ана тилимизге, эдебиятымызгъа ве табиаткъа севги ашламакъ;
табиаттаки денъишмелер акъкъында субетлешюв;
Планируемые результаты :Предметные: уметь прочитать фамилию автора и заголовок произведения, определять тему и жанр произведения, уметь работать с текстом произведения.
Личностные: проявлять положительную мотивацию и познавательный интерес к учению.
Метапредметные: уметь осуществлять самостоятельный поиск информации, анализировать, сравнивать, делать выводы.
Воспитательная: способствовать формированию бережного отношения к окр-му миру
УУД Личностные УУД:выражать положительное отношение к учению, проявлять активность и желание узнать новое
Регулятивные УУД: формировать умения в сотрудничестве с учителем учитывать выделенные ориентиры действия в новом учебном материале. вносить коррективы в действие после его завершения с учётом характера сделанных ошибок
Коммуникативные УУД:слушать и понимать речь других, оформлять свои мысли в устной и письменной форме, умение строить сотрудничество со сверстниками и взрослыми
Познавательные УУД:находить ответы на вопросы в тексте, составлять ответы на вопросы, извлекать необходимую информацию из текста
Дерснинъ кетишатыI.Тешкелий къысым Чанъ сесини эшиттик, дерсимизни башладыкъ.
Къулакъларымызнен динълеймиз,
Козьлеримизнен бакъамыз,
Эр шейни акъылымызда тутамыз,
Бир дакъкъаны да джоймамыз.
Бильгилерини актуаллештирув - Биз кечкен дерсте не акъкъында лаф эттик?
- Кечкен мевзуны тест вастасынен тешкереджемиз.
Тест
1.Япалакъ-япалакъ не ягъа?
а) къар, б) ягъмур, в) бурчакъ2.Метинде къач дане къар данечиги лаф этелер?
а) 3, б) 4, в) 2
3.Экинджи къар данечиги не истер эди?
а) чапмакъ,б) энъмек, в) отурмакъ4. Парылдамакъ – бу …
а) йырламакъ, б) йылтрамакъ, в) ойнамакъII. Бильгилерин актуаллештирюв Ава аяз, къарлар ягъа,
Собаларда одун яна.
Озенлерде сувлар бузлай,
Кобасында аюв юкълай,
Бу не вакъыт ола? ( Къышта).
Орман (слайд)
- Шимди бизде насыл йыл мевсими?
-Къышнынъ насыл аляметлерини билесинъиз?
Мий уджумы «Къыш»
III. Янъы мевзу устюнде чалышувОюн «Бегенем» «Бегенмейим»
- Къышта орманда насыл айванчыкълар корьмек мюмкюн?
Къуйругъы уп-узун, юню къабарыкъ Аягъы пек къыскъа ве эм де арыкъ,
Теректен терекке атлай, бакъ ишине,
Пелит эм фындыкъ къыра тишинен. ( Сансар)
- Демек, бугунь дерсте биз не акъкъында лаф этеджекмиз?
- Бу дерстен сиз не беклейсинъиз?
- Китапларынъызны ачынъыз 92 с.
Языджы (слайд ) Раатлыкъ дакъкъа- Метинде анълайышылмагъан сезлер бар мы?
Лугъат иши -«Зынджырчыкънен» окъув-Метинде энъ узун сёзни тапынъыз, манасыны анълатынъыз.-«Вызылдап» окъувОюн «Эбет» я да «Ёкъ»
Сансарчыкъ учмагъа биле.
Сансарчыкъ пелитлер, джевизлер, мантарлар ашай.
Сансарчыкънынъ ювасы таштан япылгъан.
Сансарчыкъ мантар джыйып къурута.
Сансарчыкъ далдан даогъа секире.
Сансарчыкънынъ уп-узун къуйручыгъы бар.
Релаксация «Козьлер ичюн мешгъулиет»
III. Бильгилерин пекитюв. Тест
1.Сансар къышта неден къоркъмай?
а) аяздан ве рузгярдан б) адамлардан в) йыртыджы айванлардан 2. Авасы бозулса сансарчыкъ не япа?
а) ювасына ашыкъа б) аш къыдыра в) теректен терекке сычрай 3. Онынъ ювасы неден япылгъан?
а) чырпычыкълардан б) топракътан в) таштан 4. Ювасына сувукъ рузгяр сокъулмамасы ичюн сансарчыкъ не япа?
а) тёшекни тёшеменен къапата б) къуйругъынен къапата в) бир шей япмай 5. Юкълагъан вакъытта сансар ненен орьтюле?
а) къуйругъынен орьтюлип юкълай б) тёшеменен в) орьтюльмей 6. Сансарчыкъ къышта не ашай?
а) ашамай б) пелит, мантар къурусы, джевиз ве емишлер в) къуругъан от
IV. Дерснинъ нетиджеси.
- Бугунь дерсте не акъкъында лаф эттик - Дерсте не яптыкъ?
- Не огрендик ?V. Баалав.
VI. Эв иши.
VII. Рефлексия.