Фрагмент урока Введение новой грамматической структуры. Present Continuous УМК «Enjoy English» 5 класс Биболетова М. З.

УМК «Enjoy English» 5 класс Биболетова М. З.
Тема урока «Present Continuous»
Фрагмент урока
Введение новой грамматической структуры

1.
На доске написаны два предложения и соответствующие картинки к ним
He plays tennis every day
He is playing tennis now
Tell me please the difference of these sentences
Учащиеся высказывают свои предположения и с помощью учителя формулируют определение Present Continuous. Затем происходит знакомство с правилом из учебника, рассматриваются отрицательные и вопросительные конструкции.
2.
- Listen and repeat after me
I am speaking.
She is sleeping.
You are swimming.
Is he reading?
Are you eating?
I am not sitting.
It is not flying.
3.
Постройте предложения из слов
Am, not, sleeping, I
И т.п.
4.
Cледующее задание дети выполняют в парах. Один проговаривает утвердительное предложение в Present Continuous,второй должен из него построить отрицательное и вопросительное.


5.
- Сcomplete the sentences
I _ reading a book
Don't make a noise, Mary _ working 
She _ always interrupting me
M
·y sister _ having her hair cut at the moment (и т.д.)
6. Закончи предложение, выбрав глагол в Present Continuous или в Present Simple.
1. Listen! My friend the song.
     a)sings  b) sing  c) is singing
2. I some problems at school.
     a)  have  b) has  c) is having
3. They to visit galleries and museums.
     a)  likes  b) are liking  c)  like
     4. Where is Mum? She
     a)  cooks  b) cooking  c) is cooking
     5. I can a lot of girls in the street.
a)  am seeing  b) sees  c) see
6. His brother the piano very well.
a)  play  b) plays  c) is playing
     10) He his lunch now.                                                                
      a) cooks  b) is cooking  c) are cooking
8. Look! They to the library now.
a)  go  b) are going  c) is going
После выполнения задания учащиеся получают лист самопроверки и выставляют себе оценки.






15