План-конспект сюжетного урока по английскому по теме Путешествие в Нью-Йорк


Ход урока
Time Who What How teacher How pupil Notes
8.00
8.02
8.04
8.09
8.17
8.19
8.23
8.26
8.36 T-cl
T-P1-P2
T-ClP1-P2
T-Cl
T-P1
T-P2
T-PnT-ClT-Cl
T-ClT-ClT-ClT-ClI Речевая зарядка. Постановка проблемы.
II We travel across the map (speaking)
III Ways to travel (speaking)
IV A guest card/visa (writing+reading)
Зарядка
V New-York (song)(аудирование)
VI Interesting place (аудирование)
VII Drawing of a sculpture (творческое задание)
VIII Подведение итогов. Good morning, my dear friends! I’m very glad to see you! How are you today? I hope everything’s well.
As you remember, last time we travelled to Washington. So, today we have a special day! We are going to visit Tom and Jerry in New-York. They are waiting for us! But first, let’s find this town on the map! You know that it is situated in the United States of America! Here you can see a map! Who wants to try to find New-York? Yes, please!

Very well! Thank you!
Now we can start our way! And how can we get to New-York? Я буду предлагать вам разные средства передвижения. Но вы не сразу давайте ответ. Сначала повторите это слово несколько раз, подумайте и скажите: “Yes” or “No”.
Can we go to New-York by BUS? Can we go to New-York by CAR? Can we go to New-York by PLANE? Can we go to New-York by TRAIN? Can we go to New-York by BICYCLE? Can we go to New-York by TROLLEYBUS? Can we go to New-York by HELICOPTER? Can we go to New-York ON FOOT? Yes, you’re right! Good!
Children, you need to get visa for travelling abroad. You have to write down some notes about yourself. Чтобы путешествовать без проблем, нужно получить визу. Но для этого следует заполнить карту путешествующего! What can we write?
My name is …
I’m … years old.
I’m from …
I
755655715000
Live In
1332230-46799500
I like , , , ,
-4826012700000
,
1330325-71056500
Let’s read these cards! Who wants to start? Good job! Thank you!
Let’s have a break! Stand up please! Repeat after me.
Teddy Bear, Teddy Bear, turn around.
Teddy Bear, Teddy Bear, touch the ground.
Teddy Bear, Teddy Bear, touch your nose.
Teddy Bear, Teddy Bear, touch your toes!
Sit down, please.
So, we are in New-York! I know that Tom and Jerry like sing songs very mush! And now we’ll listen to their favorite song by Frank Sinatra – New York, New York and say what intonation does this song have? Is it merry song? Is it sad song? Is it a thoughtful song? Is it a funny song? Is it a light song? (то же самое на русском)
Start spreading the news,
I'm leaving today
I want to be a part of it -
New York, New York
These vagabond shoes,
are longing to stray
Right through the very heart of it -
New York, New York
I want to wake up in a city,
that doesn't sleep
And find I'm king of the hill -
top of the heap
These little town blues,
are melting away
I'm gonna make a brand new start of it -
in old New York
If I can make it there,
I'll make it anywhere
It's up to you -
New York, New York
New York - New York
I want to wake up in a city,
that never sleeps
And find I'm A, number one,
top of the list
king of the hill, A number one
These little town blues, are melting away
I'm gonna make a brand new start of it -
In old New York
And - If I can make it there,
I'm gonna make it anywhere
It's up to you,
New York, New York
New York
Look, Tom and Jerry are glad to meet you! They want you to visit the Statue of Liberty designed by Frederic Bartholdi! It is a symbol of the United states of America. It is situated on Liberty Island. The statue, a gift to the United States from the people of France, is of a robed female figure representing Libertas, the Roman goddess of freedom. The statue has become an icon of freedom and of the United States. It’s very beautiful place!
Скульптор Статуи Свободы – Фредерик Бартольди. Статуя – символ свободы Соединённых Штатов Америки. Она находится на Острове Свободы. Статуя является подарком США от Франции, представляет собой женщину в длинной тунике, она – римская богиня свободы. Статуя стала иконой свободы Америки. Очень красивое место!
And now, imagine that you are sculptors and you have a task to draw your own sculpture. All your paintings will be exhibited in the hall. I’ll give you 10 minutes. Let’s start!
So, kids your time is up! Show me your pictures! Wonderful! You’re really great sculptors! Good job!
It’s time to say good bye to Tom and Jerry! Unfortunately, we have to go home. Now you’ll receive your tickets from New-York! Today you were good travelers! I wish you to travel as much as it possible! At home you are to finish up your pictures.
I was glad to travel with you today! Thank you! Good bye!
Nice to see you too!
I’m fine!
I’m ok!
Выходят и ставят флажок на Нью-Йорке
Yes, we can go there by …
No, we can’t go there by…
My name is Misha/Vika/Sasha.
I’m 8 years old.
I’m from Lipetsk.
I live in Russia.
I like ice-cream, cartoons and games.
Проводят зарядку.
Слушают песню.
It’s a merry song. It’s a light song.

Слушают историю Статуи Свободы.
Рисуют свои статуи.
Показывают рисунки.
Карта Америки на доске/ фото Тома и Джерри
Иллюстрации на доске вместе со схемой ответа.
Составление предложений из идеограмм
Аудиозапись песни.
Фото статуи
на доске.
Раздача листов и карандашей.
Раздача билетов из Нью-Йорка.
Тематический план
Задача урока по аспектам Сюжетная линия, речевой материал ВРД Оснащение урока Домашнее задание
познавательная: знакомство с культурой страны изучаемого языка, знакомство с главной достопримечательностью США, знакомство с героями иноязычной культуры, приобретение знаний о стране изучаемого языка.
развивающая: всестороннее развитие и воспитание личности, развитие индивидуальных способностей учеников, развитие способностей к догадке, антиципации, имитации, к функционально-адекватному сочетанию ЛЕ, развитие объёма слуховой и зрительной памяти, развитие произвольного и непроизвольного внимания, развитие воображения.
воспитательная: воспитание уважительного и толерантного отношения к другой культуре, воспитание доброжелательного отношения друг к другу, воспитание правильного отношения к ценностям, воспитание личности, как субъекта мировой культуры.
учебная: реализация социокультурного, познавательного, развивающего и воспитательного аспектов ИК.
Проблема цикла: “Travelling”
Проблема урока: “ Let’s go to New-York!”
Речевой материал: ЛЕ по проблеме, грамматические структуры по теме путешествий, Говорение АудированиеЧтение Письмо Аудиозапись песни, иллюстративная наглядность, идиограммы, карточки с заданием, авиабилеты, карта. Доделать рисунки.
При выполнении упражнений Аудирование песни и речи учителя и учеников Карты гостя, при выполнении упражнений Заполнение карты гостя.
2 класс МОУ СОШ №69 Учитель: Толстых А.Е
Проблема цикла: “Travelling”
Проблема урока: “ Let’s go to New-York!”
Цель:
познавательная: знакомство с культурой страны изучаемого языка, знакомство с главной достопримечательностью США, знакомство с героями иноязычной культуры, приобретение знаний о стране изучаемого языка.
развивающая: всестороннее развитие и воспитание личности, развитие индивидуальных способностей учеников, развитие способностей к догадке, антиципации, имитации, к функционально-адекватному сочетанию ЛЕ, развитие объёма слуховой и зрительной памяти, развитие произвольного и непроизвольного внимания, развитие воображения.
воспитательная: воспитание уважительного и толерантного отношения к другой культуре, воспитание доброжелательного отношения друг к другу, воспитание правильного отношения к ценностям, воспитание личности, как субъекта мировой культуры.
учебная: реализация социокультурного, познавательного, развивающего и воспитательного аспектов ИК.
Речевой материал: ЛЕ по проблеме, грамматические структуры по теме путешествий.
Оснащение урока: аудиозапись песни, иллюстративная наглядность, идиограммы, карточки с заданием, авиабилеты, карта.