Урок систематизации и обобщения знаний по английскому языку в 5 классе My Fovourite TV programme


-1342390-131681700Государственное учреждение образования
«Средняя школа №3 г. Новополоцка»
Конспект урока английского языка
в 5 классе
«My Favourite TV Programme»
Михальченко А.В.,
учитель английского языка,
II квал.категорииНовополоцк, 2015
Тип урока: урок обобщения и систематизации знаний
Класс: 5 «А»
Дата проведения:
Цели урока: 25.11.2015
Практическая: совершенствование речевых лексических и грамматических навыков по изучаемой теме.
Образовательная: создание условий для расширения знаний учащихся о различных телевизионных программах.
Развивающая: создание условий для развития речемыслительной активности, развитие навыков общения.
Воспитательная: создание условий для воспитания культуры общения, развитие социальный характеристик личности обучающих.
Оборудование: компьютер, телевизор, мультимедийная презентация, мешок Санта Kлауса, бумажные снежки, раздаточный материал с упражнениями.
Ход урока
1. Орг. момент (целеполагание, введение в иноязычную атмосферу урока). (1, 2 слайд)
T. Good morning, children. Glad to see you. How are you? What do I want to watch today? May be cartoon or the news or may be a comedy. Yes, of course. I like comedies. What programmes do you like? Great!
Look at the screen or at the blackboard and try to guess
What is the topic of our lesson?
Yes, you are absolutely right. The topic of our lesson is “My Favourite TV Programme”. (3 слайд)
And today on our lesson we are going (4 слайд)
to revise the words;
to revise grammar rules;
to tell some words about your favourite programmes;
to listen to the text and some exercise;
to make the Ideal TV Guide for Christmas.
II. Основная часть урока (совершенствование лексических и грамматических речевых навыков)
Упражнение 1
So are you ready to work? Let’s revise our words on the topic (5 -11 слайд)
(на экране картинки с разными телепрограммами)
.Look at the screen, please. What is this?
It is a…
It is a..Упражнение 2
Now you should find the antonyms to the words (12 слайд)

to love
to like
pleasant
to cry
clever
boring
beautiful to hate
boring
horrible
to laugh
interesting
silly
to dislike
Упражнение 5 (13 слайд)
So now we’ll do the exercise. You should complete the sentences using the words horrible, touching, funny, exciting, silly, amusing,
Horrible touching funny exciting silly boring amusing
Comedies are usually … but sometimes they are …
Мy grandparents hate horror films. They think horror films are …
Boys usually like adventure films because they are …
Girls usually love romantic films. They think romantic films are …
Boys usually don’t like romantic films. They think romantic films are …
A good comedy is usually … . It makes you laugh.
Writing (6 min.)
Christmas bag (физ.минутка)(14 слайд)
So you know that Christmas is coming. Winter is the time of the most important holidays. So l’ve got a Christmas bag. There are a lot of secrets in it. The first secret is the words. (Always, often, sometimes, rarely, never). Let’s play. While the music plays, you will pass the bag around; when music stops the pupil with the bag pics up a slip of paper and make a true sentence about yourself. For example I never watch cartoons.
My favourite programmeNow we are going to talk about our favourite programmes. Here is my story. (15 слайд)
I like watching comedies. They are funny. They make me laugh. I often watch them.
What’s about your favourite programme?
(Ответы детей)
Письмо от Санта Клауса (16 слайд)
So….My magic bag again
Guess what do I have in my bag?
Is it a pen?
I’ve got a snowballs
Let’s play!
Your snowballs have a secrets. Open then it’s the letter from Santa Clause. Let’s read it.
Dear children! I see you are good TV experts. I want to ask you to create The Ideal TV Guide for Christmas. But before it you should repeat how to say what time is it, to check you knowledge by listening to the text, to know different opinions on TV programmes.
Best Wishes! Santa Clause
Сколько времени? (слайды 17 - 25)
Учащиеся по часам определяют, который час
T: So let’s start
Look at the screen and say what time it is?
P1: It’s 7 o’clock. P2: It is….
Восприятие и понимание речи на слух (слайд 26)
Now you should listen to the text and do some exercises
Listen and match (учащиеся прослушивают текст и соединяют часы с телепередачами)
When are the programmes on?
The news is on at half twelve.
The horror film is on at…..
The sport programme is on….
The cartoon…
……
Социальный опрос (слайд 27)
Учащиеся задают проводят социальный опрос о том, какие программы любят смотреть их одноклассники и гости урока.
No you should know different opinions about TV programmes. So you should ask your classmates and our guests about what programmes do they like?So let’s make our top list
Составление и презентация идеальной телевизионной передачи на рождество (групповая работа) (слайд 28)
Учащиеся используют данные социального опроса для составления телевизионной программы
So let’s create the ideal TV guide for Christmas using our survey
I ask to present your TV guide
P1: At 8 o’clock the film “Home Alone” is on. P2: At 10 o’clock…
III. Подведение итогов (слайды 28, 30)
Выставление отметок
Рефлексия
You have magnets on your blackboard I ask you to vote
Do you like our lesson?
Do you dislike our lesson?