План конспект урока английского языка на тему Construction there is/ There are


The plan of the lesson
Күні/Дата/Date: 30.01.15.
Топ/Группа/Group: 1«Б,В»
Сабақ/Предмет/Subject: : English
Сабақтың тақырыбы/Тема/Theme: Constructions «There is/There are».
Мақсат/Цели/Aim: to revise verb «to be».
Objectives: Білімдік/Образовательная/Educational:
- to revise new words.
- to study new theme constructions «There is/There are».
- to study new words.
Дамытышылық/Развивающая/Developing:
-to develop pupils attention, memory, speech, pronunciation.- to develop listening, reading skills.
Тәрбиелік/Воспитательная/Bringing-up:
- to bring – up interest to learning English.
Көрнекі құралдар/Оборудование/Resources: book, interactive board, presentation.
Әдебиет/Литература/Literature: a book of the 1 - st class and activity book.
Сабақтың жоспары / План урока/The plan of the lesson:
1)Greeting.
2)Warm-up activity.
3)Revision of material.
4)Physical training.
5)Presentation of new theme.
6)Fixing of knowledge.
7)Summary.
№ Content Time
1 Greeting:
- Good morning girls and boys! I am glad to see you!
- Take your seats! Let’s start our lesson.
- Today we will revise new words. Then we will study new words and constructions there is/ there are. I hope the lesson will be interesting for you and you will enjoy it.
- Сегодня на уроке мы с вами повторим слова, изучим новые слова и конструкцию there is/ there are.
- Ребята, будьте активными на уроке. В конце урока я буду оценивать вашу работу. Не забывайте главное правило не выкрикивать с места, не шуметь. 2мин T-CL
2 Warm-up activity:
- And now, children, let’s remember the English sounds and words.
-Look at the blackboard. Ребята, вы видите звуки, сейчас я буду нажимать определенный звук, а вы должны повторять за ним. (Аудио-звуки). 3мин T-Cl3
Revision of material:
(слова)
3мин
T-Cl
4 Presentation of new theme.
Tree [triː]- дерево
Boy [bɔɪ]-мальчик
Girl [ gɜrl] - девочка
Garden [ ˈgɑrdən]-сад
Strong [strɔŋ]-сильный
The construction there is/ there are translate in Russian like есть.
And now I want to play a game. «Say me».
Сейчас я буду говорить одно слово, которое мы с вами прочитали в ухо одному ученику, затем другой ученик передает это слово другому, в конце мы узнаем конечный результат.
Оборот «There is»употребляется для того, чтобы сказать о нахождении одного предмета или лица.
Например: There is a school of Manash Kozybaev in my city.
В моем городе есть школа имени Манаша Козыбаева.
Оборот “There are” употребляется для того, чтобы сказать о нахождении двух и более предметов или лиц.
Например: There are a lot of cinemas in my city.
В моём городе есть много кинотеатров.
Образование конструкции сначала сама конструкция +существительное + обстоятельство.
-Обратите внимание на следующее предложения.
There is a book in my bag.
There are 5 books in my bag. Что вы заметили? Когда у нас одна книга , то есть она в ед. числе, то мы используем оборот There is.
Если мы говорим, что в сумке есть книги, (мн. число) то мы используем There are.
20мин P-P
5
Physical training.
Let`s have a rest. (видео). 2мин
T-P
6
Fixing of knowledge.
Now please look at the blackboard. You can see pictures. You should tell me how many things have in pictures. (tree, boy, girl, garden…….).
-And now look at the screen you can see sentences. You should choose right answer.
1) There is apples in my bag.
2) There are in my bag apples.
3) There are apples in my bag.
1) There are girl in the street.
2) There is a girls in the street.
3) There are girls in the street.
There is a book in the book-case.
A book there is in the book-case.
There are books in the book-case.
12мин T-Cl
7
Summary
-Ребята напишите д/з. Стр. 54, ex.1 AB.
-Ребята, что мы сегодня на уроке изучили (повторили)? Скажите, что мы сегодня с вами повторили? С какими новыми словами мы сегодня с вами познакомились?
- Сегодня на уроке вы очень постарались, и я вижу, что вы поняли нашу тему! Сегодня у нас все хорошо работали. Но особа выделялись такие ученики как __________________________________________.
- Вы все молодцы! Well done!
Today we` ve worked well done!
The lesson is over. You may be free. 1мин
T-Cl
Teacher: ______________