Разработка урока английского языка в 9 классе по теме The role of advertisement in society`s life


English
Form 9
№ 59/7
Date: 22.04.
The Theme of the lesson: «The role of advertisement in society`s life»
The aims: to form knowledge students` about the role of advertisement in our life; to develop reading and translating; to bring up love to knowledge.
The type of the lesson: combination
The variety: the lesson of studying the new theme
Methods of teaching: demonstration, exercise.
The equipment of the lesson: note book, cards.
Тtechnical means: computer, interactive board
Form of teaching: individual, frontal
Interdisciplinary communication: Literature, Computer education
The course of the lesson.  1. Greeting
Good morning, boys and girls! Sit down, please!
2. Organization moment:
T.: Who is on duty today?
What is your name?
What is your surname?
Which class are you in?
What date is it today?
Who is absent today?
3. Phonetic drill
Dear children, let’s begin our lesson with a phonetic exercise.
- Good! Let’s start the work!
4.Checking homework
Let us remember that we have learned in the last lesson.
ex.10 at p.163. Start checking home work.
5.Introducing with the new theme
Write in your notebooks the date and the topic of today’s lesson: «The role of advertisement in society`s life».
We will speak about the role of advertisement in modern people `s life.
-What is advertisement?
-What is your opinion about advertisement?
-Do you need in the advertisement? Why?
Reading.
Read the text one by one.
Advertisement
What are the functions of advertisements?
The first one to mention is to inform. A lot of the information people have about household devices, cars, building materials, electronic equipment, cosmetics, detergents and food is largely derived from the advertisements they read. Advertisements introduce them to new products or remind them of the existing ones.
The second function is to sell. The products are shown from the best point of view and the potential buyer, on having entered the store, unconsciously chooses the advertised products. One buys this washing powder or this chewing gum, because the colorful TV commercials convince him of the best qualities of the product. Even cigarettes or sweets or alcohol are associated with the good values of human life such as joy, freedom, love and happiness, and just those associations make a person choose the advertised products. The aim of a good advertisement is to create a consumer demand to buy the advertised product or service. Children are good example as they usually want the particular kind of chocolate or toy or chewing-gum. Being naive they cannot evaluate objectively what is truthful and what is exaggerated and select the really good products unless they buy the goods and check for themselves.
Thirdly, since the majority of advertisements are printed in our press we pay less for newspapers and magazines, also TV in most countries in cheap. The public advertising seen on street hoardings, railway stations and buildings makes people's life more joyful. Moreover, all those small ads in the press concerning "employment", "education" and "For sale and wanted" columns, help ordinary people to find a better job or a better employee, to sell or to buy their second-hand things and find services, or learn about educational facilities, social events such as, concerts, theatre plays, football matches, and to announce births, marriages and deaths.
6. Phys a minute.
Close your eyes. Open your eyes. Wink. One, two, three, four Look at the window, look at the door, Look at the ceiling, look at the floor. 
Translating
Translate the text one by one.
Каковы же функции рекламы?
Первая функция - это сообщать. Много информации людей о бытовых приборах, автомобилях, строительных материалах, электронном оборудовании, косметике, моющих средствах и продуктах питания в значительной степени поступает от рекламы, которую они читают. Объявления знакомят их с новыми продуктами или напомнают им об уже существующих.
Вторая функция заключается в продаже. Продукты показываются с лучших точек зрения, и потенциальный покупатель, войдя в магазин, бессознательно выбирает рекламируемые продукты. Он покупает стиральный порошок или жевательную резинку, потому что красочные рекламные ролики убедили его в лучшем качестве продукции. Даже сигареты или конфеты или алкоголь связаны с хорошими ценностями человеческой жизни, такими как радость, свобода, любовь и счастье, и только эти ассоциации заставляют человека выбирать рекламируемые продукты. Цель хорошей рекламы - создание потребительского спроса на рекламируемый товар или услугу. Дети являются хорошим примером, поскольку они обычно хотят особый вид шоколада или игрушки или жевательную резинку. Будучи наивными они не могут объективно оценить, что есть истина, а что является преувеличением и выбрать действительно хороший продукт, только если они покупают товар и проверяют его на себе.
В-третьих, поскольку большинство рекламы печатается в нашей прессе, мы меньше платим за газеты и журналы, и телевидение в большинстве стран дешевое. Социальная реклама, которую можно увидеть на уличных щитах, железнодорожных вокзалов и зданиях делает жизнь более радостной. Кроме того, все эти мелкие объявления в прессе о "занятости", "образовании" и "продаже", помогают простым людям, найти лучшую работу или лучшего работника, продавать или покупать их подержанные вещи, найти услуги, или узнать об учебных заведениях, общественных мероприятиях, таких как концерты, спектакли, футбольные матчи, а также объявить о рождении, браке и смерти.7.A result of the lesson:  Children, you have worked well today. Your marks are …
8. Reflex ion: Did you like the lesson? What did you like best?
9. Giving home-task: Your home task will be to write your own opinion to the advertisement in our country.
10.The end of the lesson. Dear students thank you for your active and interesting work .