Методическая разработка урока по английскому языку 5 класс на тему Покупки



Горловская общеобразовательная школа I-III ступеней № 29








Разработка открытого урока английского языка в
5 классе по теме :
«ПОКУПКИ»







ПОДГОТОВИЛА
Учитель английского языка
Бондарь Е.С.













Горловка, 2016

Цели и задачи:
развитие навыков распознавания и употребления изученной ранее тематической лексики;
развитие у учеников мотивации на дальнейшую работу по теме;
закрепление в речи активной лексики;
развитие навыков употребления глагола “to be” в Past Simple;
развитие умений письменной речи;
развитие произносительных навыков.


Оборудование: учебник, аудиозаписи, карточки, слайды










































ХОД УРОКА
НАЧАЛО УРОКА
Приветствие. Беседа с учениками
Hello, boys & girls. I’m glad to see you. How are you?
What date is it today?
What day of the week is it?
Do you remember what season is it now?
What do you usually wear in
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·ОСНОВНАЯ ЧАСТЬ УРОКА
Введение новой лексики (наглядность)
Посмотрите на товары, где мы можем их купить?
Работа с учебником. У1, стр 106. Убедиться в понимании учениками задания. Описание картинок упражнения
What is the name of the florist’s? (Laura’s)
What can you buy at the florist’s? (flowers)
What type of shop is Diana’s? (jeweler’s)
Where is the shoe shop? It’s next to the toy shop.
Where is the toy shop? It is between the florist & the shoe shop.
Чтение. Работа с учебником. Аудирование (ученики закрывают учебники)У 2, стр 106 Let’s read it one by one.
1.F 2. T 3. F 4.T 5.F
Our eyes want to rest
Now let’s do exercises
Look left, right
Look up, look down
Look around
Look at your nose
Close your eyes
Open, wink & smile
Your eyes are happy again
Грамматика. Работа с учебником У 3, стр. 107

Проанализировать таблицу. Обратить внимание на вопросительную и отрицательную формы глагола.
На доске: I’m at school now. I was at the cinema yesterday. You were at the cinema yesterday.
Какова разница между первым и вторым предложениями?
Обратить внимание на изменение формы глагола с местоимениями множественного числа.
Составить собственные предложения с глаголом to be в прошедшем времени.
I was at the shopping centre yesterday with my Mum.
We were in Benny’s shoe shop because there was a sale on. 1 were , 2 Was – wasn’t, 3 Were – weren’t, 4 Were – were 5 Was – was, 6 Was – wasn’t 7 Were – was, 8 weren’t – were
Работа с учебником. У 4, стр 107.Активизация грамматической структуры to be в речи.
Предполагаемый от вет: A: Where were you yesterday afternoon? B: I was at home. A: Where were you last Sunday evening? B: I was at the theatre with my family
Фонетика. У 5, стр. 107
Письмо. У6, стр. 107
My pen pal’s name is Steve.
His favourite shop is Hamleys. It is a land of toys, a world famous toy shop that is one of London’s popular tourist attractions.
If you go to London you must visit Hamleys in Regent street.
Steve was there with his parents last month.
They were happy to buy some computer games and Lego.
3.Подведение итогов урока
Our lesson is ending. Let’s make a conclusion. We have learned new words. We know how to use “to be” in PS. I’m proud of you. Goodbye! Have a good day!
Домашнее задание в рабочей тетради.
15