Урок английского языка на тему Культурная жизнь столицы: места проведения досуга. (9 класс)

Класс: 6
Предмет: английский язык
УМК: Биболетова М.З.,Трубанева Н.Н. Английский язык: Английский c удовольствием/Enjoy English для 5-6 классов общеобразовательных учреждений. – Обнинск: Титул, 2008.
Тема урока: Лица Лондона.
Тип урока: урок-соревнование (повторение).
План-конспект урока
Цель урока: повторить изученный материал по теме.
Задачи: Обучающие
Способствовать:

Формированию устной речи по теме .
Активизации грамматического материала.
2.Формированию навыков письменной речи.
3. Формированию навыков аудирования, чтения.

Развивающие
Способствовать:

1. Формированию навыков диалогической речи.
2. Развитию памяти, мышления.
3. Развитию умения использовать изученный лексико-грамматический материал в устной и письменной речи.
3. Развитию мотивации к изучаемой теме.

Воспитательные
Способствовать:

1.Воспитанию интереса к изучению английского языка.

Режим работы: парный, групповой.
Оснащение урока: CD, проектор, карточки.

Ход урока
1.Организационный момент
Good morning, dear pupils! ( ) I’m glad to see you too! How are you? ( ) I’m very glad to hear it!
Today we’re going to review the theme “Faces of London” in the form of competition. I hope you’ll enjoy and take an active part in the lesson. Let’s divide into 2 groups, choose the name of your team and motto from the cards on the table and introduce yourself.
(Mottoes: Forward !-(вперёд)/ We are united – we are the best! (Когда мы едины, мы непобедимы)./ Forward and forward, we’ll never stop! (Вперёд и вперёд, мы никогда не остановимся)./ Names: Stars/ Victory/

2.Соревнование.
1)Let’s get acquainted with the teams.
(Our team is . Our motto is . My name is .I am .I think I
·am clever, creative, hardworking. My hobby is .I take part in sports competitions)
-Thank you very much. Let’s start our competition.
2)Competition
Task №1. Read the tongue twister 3 times correctly. A proper cup of coffee from a proper copper coffee pot.

Task№2. Fill in letters.
Task №3. Finish the sentence.
1.A person who likes to talk is (talkative)
2. A person who is very unkind is (cruel)
3. A person who is nervous in the company of people is (shy)
4. A person who doesn’t like to work is (lazy)
5. A person who produces new ideas is (creative)
6. A person who works hard is (hardworking)
7. A person who likes to be with others is (sociable)
8. A person who has a lot of friends is (friendly)
9. A person who always tries to help is (helpful)
10. A person who knows lots of is (curious or clever)

Task № 4. Stand up. Stand in line. You should run to the chair, take a sheet of paper, read the expressions and write the right translations. Let’s start.

Task №5. Fill in the articles.

Task №5. Answer the questions. What is the telephone number? Captain’s competition. Captains, come here, please. (Получают карточки с номерами телефонов, по очереди называют)
Kate – 436967 (Kate’s tel.number is four-three-six-nine-six-seven)
Mr Smith – 3527689
Mrs Brown – 549033
Helen – 875412
Jack – 228860
Bob - 3428501
-Thank you.Well done!

Task № 6. Tell us about London and faces of London.
3.Рефлексия.
4. Оценка работы на уроке. Домашнее задание. Подведение итога урока.
-Let’s count the points. ( ) The team “ “ is a winner! Well done!
Do you like the lesson? ( ) Thank you for your active part in the lesson. Your marks are .Home task: Review the words, expressions, grammar rules . Our lesson is over. Good-bye.