Технологическая карта урока по английскому языку на тему Wild and Domestic Animals (4 класс)


Технологическая карта урока по английскому языку
Тема: «Wild and Domestic Animals»
УМК: «Enjoy English» 4 класс
Этап урока Структурный компонент урока Содержание урока
Время
Деятельность учителя
Деятельность учащихся 1 Организационный момент - Good morning, boys and girls!
- I am glad to see you.
- Are you ready for the lesson?
- Let’s start our lesson! - Good morning, teacher!
- Yes, we are! 2
2 Введение учащихся в языковую среду, создание интереса к теме урока и мотивация их на дальнейшую деятельность.
- Look at the screen! What can you see on the pictures?
- A lion
- A horse
- A monkey
- A fox
- A dog
- A cat
- A lot of animals!
Учащиеся называют животных, которых видят на слайдах.
1
3 Определение с учащимися темы урока - That’s right! What is the topic of our today’s lesson?
- There are different kinds of animals. What kinds of animal do you know?
You are right! Today at the lesson we will speak about wild and domestic animals.
- Animals.
- Wild animals and domestic animals. 2
4 Целеполагание, мотивация учебной деятельности - The aims of our lesson are
to learn:
1) where the animals live;
2) what they eat;
3) what they can do;
4) what animals and people do for each other.
1
5 Фонетическая зарядка - But first of all let’s practice the English sounds.
- Please, look at the screen, listen to me and repeat after me.
- Now repeat all together.
- Now read the words one by one.
Повторяют отдельные звуки и слова за учителем, затем хором и индивидуально.
2
6 Развитие навыков аудирования, контроль усвоения лексического материала - Let’s begin our talk about animals with listening comprehension. You have got a song in front of you with some gaps.
- Listen to the song and write down the names of the animals. You know them very well. After the second listening check your work.
- Let’s sing the song all together.
- Are these animals domestic or wild?
Слушают песню, а затем пишут в пропуски в предложениях на карточках названия животных. После второго прослушивания проверяют свою работу (осуществляют самоконтроль).
Затем все вместе исполняют песню.
- They are wild animals. 5
7 Проверка домашнего задания. - What was your homework for today?
- Who is ready to read the story aloud? - Ex. 33, page 44
2
8 Автоматизация употребления речевых образцов и повторение Present Simple- Now listen to me and answer my question:
- Where can the animals live?
- What animals can live on the farm? (in the zoo? in the forest?)
- Look at the screen. Make up your own sentence to say where these animals live. Use the following example. Отвечают на вопрос:
– in the forest;
– in the zoo;
– on a farm.
Называют животных, живущих в лесу, в зоопарке, в лесу.
Ex: A hen lives on a farm.
Составляют предложения по образцу. 5
9 Релаксационная пауза - Let’s have a rest! Look at the screen. Watch the funny song and do the actions.
«I can run» (видео)
Выполняют движения под музыку. 1
10 Составление и разыгрывание учащимися диалога - Now we shall learn to make up the dialogue.
- You see the questions and answers. Your task is to match the questions and the answers.
- Have you finished? Now read the dialogue please. Учащемуся дается время на сопоставление вопросов и ответов диалога.
Разыгрывание диалога.
5
11 Выполнение упражнений в рабочей тетради, актуализация полученных знаний ex.12, p.25
- Find the odd word in each line.
ex.13, p.25
- Look at the pictures and write the names of animals
- A fox
- A cow
- An eagle
- A crocodile
- A crocodile
- An eagle
- A whale
- A snake
- A camel
- A dolphin
5
12 Работа с учебником, составление учащимися монологических высказываний на основе пройденной лексики ex. 43, p. 47.
- Say what animals and people can do for each other. The pictures and word combinations will help you to make up sentences.
- What do animals do for people?
- What do people do for animals?
- Now we know that the animals and people can be useful for each other!
Учащиеся описывают картинку- They can carry things and people, help people, give clothes and food.
- They can make a house, feed and wash animals, take animals for a walk. 3
13 Представление учащимися сказки “Three little kittens” - There are some actors in our class. They prepared a fairytale for you about pets. Представление сказки «Три маленьких котенка».
4
14 Рефлексия (итог урока). Заполнение учащимися рефлексивной карты, оценивание работы на уроке. - You have got a card in front of you with the aims of our todays lesson. Look at them and put plus or minus into your card.
- Put the mark to you yourselves.
- Did you like the lesson?
Ставят плюсы и минусы напротив знаний и умений, полученных на уроке.
Ставят себе оценку в соответствии с количеством плюсов.
- Yes, we did!
5
15 Заключительный этап. Объяснение домашнего задания - Your hometask is:
to make the dialogue. Ask your classmate about his or her pet. Use the dialogue from ex.36
- That’s all for today. Thank you for your work. All of you get an excellent marks. You may be free. Goodbye!
Записывают домашнее задание. 2