Урок по английскому языку на тему День Победы- Victory Day

ГАБОУ «Волгоградский медико-экологический техникум»
Волжский филиал








Методическая разработка урока
по дисциплине «Английский язык»

по теме: «День Победы»







подготовила
преподаватель 1 категории,
английского и немецкого языков
Брызгалина Е. С.


Волжский 2015 г.


Конспект урока
Дисциплина: Английский язык
Тема урока: «День Победы»
Тип урока: практическое занятие.
Цели:
обучающие: углубить лексический запас по теме, сформировать и закрепить навыки устной речи, совершенствовать умения и навыки практического владения английским языком по данной теме;
развивающие: способствовать развитию умения высказывать свою точку зрения, развивать познавательный интерес и творческие способности, развивать коммуникативные компетенции, развивать навыки восприятия зрительной и слуховой информации,
воспитательные: воспитывать уважительное отношение к иноязычной культуре, гордость за подвиг ветеранов, доброжелательное отношение студентов друг к другу, способность к сотрудничеству и умению общаться,.
Методы обучения:
- словесные
- наглядные
- репродуктивные
- частично-поисковые
Оборудование:
- раздаточный материал: лексический материал, карточки с заданиями для групповой и индивидуальной работы.







Ход занятия:

1. Организационный момент:
Good morning! Stand up. Sit down please. I am glad to see you.
Today we will talk about Victory day. At the lesson we will learn some new information about that remarkable day. We will check up your knowledge on this material.
2.Изучение нового материала. Работа с текстом.
Victory day
70 years have passed since the day of the Victory in the Great Patriotic war, but its echo till now doesn`t calm down in humans` souls. We haven`t the right to forget the horror of that war. We haven`t the right to forget those soldiers, w
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·Чтение слов к тексту вместе с переводом.

Vocabulary notes:
Great Patriotic War Великая Отечественная Война
the horror of War ужас войны
to defend защищать
to be wounded быть раненым
liberation освобождение
battle rewards боевые награды
daily feat ежедневн
·ый подвиг
Now we must read the text one by one by abstract.
Чтение текста по абзацу по цепочке.
3. Закрепление пройденного материала
Task 1: find in the text English equivalents to the following words
людские души, светлое будущее, самая ужасная война, воевал в пехоте, семейная реликвия, самый светлый праздник, мирное небо, гордиться, обычный солдат.
Key:

humans` souls, bright future, the most terrible war, fought in the infantry, family`s relic, the lightest holiday, the peaceful sky, proud of, simple soldier.

Look at the Task 2.

Task 2: divide the statements from the text into three groups true, false, not stated.

a) 70 years have passed since the day of the Victory in the Great Patriotic war.
b) My great – grandfarher fought in the infantry under the command of marshal Rokossovski.
c) His son was called up in 1944.

d) My great-grandfather had many battle rewards.
e) We have many relatives who take part in the Great Patriotic War all over the world.

f) There are many films devoted the Victory day shown at the cinemas this year.

Key:

true
false
not stated

a)
b)
d)

c)

e)
f)


Task 3: match the word from the left column to the word from the right column to make up the word combinations.

native soldier
whole rewards
battle hero
real land
simple Europe

Key:

native land
whole Europe
battle rewards
real hero
simple soldier

4. Подведение итогов занятия и объявление домашнего задания.
At the lesson we were talking about the Victory Day. Let’ s do one more task.

Task 4 : give as many words as possible connecting with the word Victory.

Key:

great Victory
Victory Day
famous Victory
brilliant Victory
bleeding Victory



Now look at the table. Your homework is to write a report about your relative who take part in the Great Patriotic War.

Объявление домашнего задания. Домашнее задание: написать доклад о родственнике, принимавшем участие в Великой Отечественной Войне.

Our lesson is over. Thank you for your work. I enjoyed it! Good bye!