Урок-игра по английскому языку At the queens christmas party


Вы хотите изжить равнодушие и скуку из учебно-воспитательного процесса? Как зажечь искорку интереса в глазах учениках, сделать изучение английского языка посильным и радостным? Помочь в этом могут итоговые уроки, проводимые в виде веселых, увлекательных праздников, конкурсов, к которым ребята добросовестно готовятся и с радостью участвуют.
Предлагаемый материал предназначен для учащихся 3-4 классов по теме «Parties»
Тема: At the Queen’s Christmas Party
Форма проведения: на приеме у Королевы Великобритании
Цели:
Повышение интереса к изучению английского языка
Тренировка употребления изучаемого лексико-грамматического материала
Развитие языковых, познавательных способностей, ценностных ориентаций, чувств и эмоций школьников, готовность к коммуникации
Задачи:
Активизировать использование лексико-грамматических навыков и умений в речи
Совершенствовать навыки аудированияРазвивать умение реагировать на беседу
Ход мероприятия
Организационный момент
В роли королевы может выступать ученица старших классов:
Dear friends, good afternoon. I’m happy to meet you. You look so marvelous today. I’m the Queen of England. My name is Elizabeth. Welcome to a Christmas Party. Thank you for your coming to my palace.
Проведение конкурсной программы
Конкурс 1:
Do you know how to behave yourselves at the Queen’s Party? Do you know any poems about Politeness?
-Учащиеся: Yes, sure / Yes, certainly
Let us try to be PoliteIn everything we doRemember always say “Please”,
And don’t forget “Thank you”.
Hearts like doors will open with easeTo every little keys
And don’t forget that they are these
“We thank you all” and “If you please”
-Queen: Good, boys and girls. Well done. I hope you’ll be polite at our party. I wish you Merry Christmas. Let’s sing a song.
Конкурс 2. Команды исполняют песню “I wish you a Merry Christmas”
Конкурс 3.
Queen: I believe you’re not only merry children, but clever as well. I’d like you to decorate this Christmas tree. Write the names of the toys, fruit and animals on the back side of colorful bells and pin them on the Christmas tree. Two minutes for you to do this task. Ready?... lovely! Our Christmas tree looks wonderful with these bells.
Конкурс 4.
Queen: Of course you know a Merry song “Jingle, Bells”. Who sings better?
Конкурс 5.
Queen: We go on our contests. Listen to the pattern and repeat it as quickly as you can. На экране рисунок и текст:
The fat black cat ran after the fat black rat
But the fat black rat ran away from the black fat cat.
Queen: who recites best?... Great!
Конкурс 6.
Queen: I’ve heard Russian students like winter. Do you know English poems about this season?
Students: Certainly, we do. We know many of them.
It’s snowing, it’s snowingWhat a lot of snow!it’s snowing, it’s snowingLet us play with snow.
Down comes the snow
On a winter day
I make a snowmanWhen I go to play.
Декламация сопровождается рисунками на экране.
По два стихотворения от каждой команды.
Конкурс 7.
Dear boys and girls, your memory is perfect and you recite poems well too. One more contest sounds like this: “Think a Little And Riddle Me”
I’m green. I’m small.I live in the pond. I can jumpI can croak. What am I?(Frog)
It’s lightIt’s red or green or yellowIt’s round or ovalIt can fly, but it is not a bird.(a balloon)
По две загадки на каждую команду.
Queen: Very well, thank you. Are you tired?
Children: No!
Конкурс 8.
Listen to one more merry song “Clap,Clap”. Sing, dance doing some exercises.
Конкурс 9.
Queen: My dear friends, before receiving you, guests from Russia, I visited one country… You’ll find out its name if you guess this rebus. I know Russian a little. Where did I come from?

КА (КА-НАД-А) Children: You came from Canada!
А
Конкурс 10.
Queen: Today I have got a photo of a very strange man. There is a question on it: “Try to guess how old I am”. This name is John. Count. На экране фото (голова с цифрами). John’s 25 years old(1,8,4,1,5,2,3,1)
По своему желанию учитель может варьировать содержанием конкурсов, предложив им сыграть сценки из известных детских сказок (“Telephone Ring”) или инсценировать забавное стихотворение.
A bear and a Bunny Had plenty of moneyThey went to the storeFor carrots and Honey
When the bear and bunny Asked:”Carrots and honey!” The man in the store cried:
“Where is your money?”
How strange and how funny
They really had money-And that’s how they boughtTheir carrots and honey.
Подведение итогов.
Queen: My dear friends. Our party comes to its end. While the jury is counting the results, we all sing one more song “The More We Are Together”. And I invite you to have a cup of tea with tasty things. В конце праздника Королева дарит ребятам подарки.