План урока The President’s duties


Lesson plan
Date: 11.04.2016
Form: 11
Theme: The President’s duties
Type of the lesson: combined lesson
Form of the lesson: generalization and practicum
Total time: 45 min
Methods and forms of work: individual (to make up monologue), group (work in groups, discussing, brain-storming, work with video) and frontal (solving problem situations).
Equipment of the lesson: computer, projector, book Ayapova T., Uakpayev D., Abildayeva Z., cards, visual aids, handouts, Power Point Presentation.
Type of the lesson: systematization learned material according the theme “The President’s duties”
Aims of the lesson:
Educational:
to enable students to use present participle and constructions;
to develop pupil’s speaking skills on the theme “The President’s duties”.
Developing: 
to develop pupils’abilities in speaking, writing, reading skills;
to express their own opinions;
to improve their pronunciation, memory, to enrich students’ outlook.
Up bringing: 
to motivate the students in learning the foreign language;
to create an English speaking atmosphere and work in groups.
Forms of work: individual, group, work in pairs
Equipment: desk, cards, computer, projector, presentation Power Point, schemes, etc.
Предмет
Английский язык Четверть Урок № 109
Третья Класс 11
Тема урока “ The President’s duties”
Ссылки 4_L2W2D1_TrHW2_D2_FU_2
Цели урока 1 познакомить учащихся с разговорными фразами из текста
2 отработать навыки их употребления в диалоге
3 обсудить вопросы по тексту
4 составить ментальную карту по тексту
5 обобщитьпройденное, составляя диалог
Результаты обучения для учащихся Научатся рассуждать на тему Мой президент
Выучат новые слова по теме и закрепят лексику из прошлого урока
Овладеют умением выделять главное, осмысленно читать текст и составлять вопросы
Самостоятельный анализ ответов одноклассников
Совместно работать в группе для решения проблемных ситуаций
Основные идеи, отработанные по теме урока Методом шести шляп выявить насколько хорошо учащиеся поняли тему и насколько умеют использовать пройденную на уроке лексику
Задания
Время Деятельность учителя Деятельность учащихся
Организационный момент
Мотивационный этап
Деление на группы. 1 мин
7 мин
2 мин Приветствие учащихся.
Проверка готовности класса к уроку, организация внимания.
Прогнозирование учащимися темы и цели урока после просмотра видео ролика «Елбасы»
Эмоционально настраиваются на работу.
Определяют тему и цели урока.
Учащиеся выбирают карточки со словами по пройденным урокам и рассаживаются по группам со словами из одной тематической группы.
Стадия вызова 10 мин Учителемзадаётсявопрос – Warmingup.
Now guys, tell me, please, what does the word president mean?
Ученики в мини группах готовят ответ на вопрос
Отлат. praesidens - букв.–сидящийвпереди), in many countries this word men the head of the state.
Now will you make a cluster and write any associations you have with this word.
A president

Стадия осмысления и знания 15 мин Приём «Ключевые слова»
Учитель на интерактивной доске показывает слова из текста, который был задан на дом с предложением дать краткую информацию, используя ключевые слова
( текст прилагается ниже в приложении )
Приём « Шести шляп»
После работы с текстом учителем предлагаются вопросы на рассуждение, используя приём шести шляп.
Вопросы-
1 What new did you know after reading this text?
2 What did you feel?
3 What are the duties of our president?
4 What are the pluses of being president?
5 What would you do on his place?
6 What is your conclusion?
1 Что нового вы узнали после прочтения текста?
2 Что вы прочувствовали?
3Каковы обязанности нашего президента?
4 Быть президентом- легко или сложно?
5 Что бы ты поменял будучи президентом?
6 Сделайте свои выводы.Учащиеся зачитывают слова и дают краткую информацию или факты из текста.
Учащиеся выбирают вопросы и готовят ответ в своих мини- группах.
Рефлексия и оценивание 10 мин Учитель собирает оценочные листы и делает оценивание Учащиеся делают рефлексию по таблице Плюс-минус-интересно.
Источники, оснащение и оборудование: Учебники, раздаточный материал, мультимедийное оборудование, бумага А-4, фломастеры, листы-оценки, листы с новыми словами, 6 шляп
Последующие задания и чтение
 Пересказ текста и составление вопросов
Анализ и оценивание урока
Применяя приём «Ключевые слова» я хотела, чтобы мои учащиеся смогли понять содержание текста и научиться рассуждать, опираясь на слова. Мне очень понравился результат нашей работы, учащиеся бойко и с уверенностью давали свои ответы, в работу был вовлечён весь класс.
Проанализировав, я решила, что следующий раз буду подбирать больше слов и включать даже выражения не из текста, а схожие по значению, чтобы класс мог варьировать с ответами и использовать синонимы.
Изменения к уроку
Провести ещё раз приём Шести шляп , рассмотрев возможные вопросы
Developing reading activities.The president of Republic Kazakhstan:
1) addresses with the annual message to people of Kazakhstan about position in the country and the basic directions internal and foreign policy of Republic;
2) appoints the next and extraordinary parliamentary elections of Republic; convokes the first session of Parliament and takes the oath its deputies to people of Kazakhstan; convokes extraordinary joint sessions of Chambers of Parliament; signs presented by the Senate of Parliament the law within fifteen working days, will promulgate the law or returns the law or its separate clauses for repeated discussion and voting;
3) with the consent of Parliament appoints to the post of the Prime minister of Republic; dismiss it; on representation of the Prime minister defines structure of the Government of Republic, appoints to the post and dismiss its members, and also forms, abolishes and will reorganize the central agencies of Republic which are not a part of the Government; takes the oath members of the Government, presides over sessions of the Government on especially important questions; charges to the Government entering of the bill into Mazhilis of Parliament; cancels or stops in full or in part action of certificates of the Government and акимов areas, cities of republican value and capital of Republic;
4) with the consent of Parliament appoints to the post of chairman of national bank of Republic Kazakhstan; dismiss it;with the consent of the Senate of Parliament appoints to the post of the general public prosecutor and chairman of committee of national safety of Republic; dismiss them;
5) approves the state programs of Republic;
6) on representation of the Prime minister of Republic approves uniform system of financing and a payment of workers for all bodies containing due to the state budget of Republic;
7) makes a decision on carrying out of a republican referendum;
8) is Supreme commander in chief armed forces of Republic, appoints to the post and dismiss the Maximum command of Armed forces;
9) awards with the state awards of Republic, appropriates honourable, maximum military and other ranks, class grades, diplomatic ranks, qualifying classes;
10) solves questions of citizenship of Republic, granting of a political asylum;
11)in case of when democratic institutes, independence and territorial integrity, political stability of Republic, safety of its citizens are under serious and direct threat and it is broken normal functioning the constitutional bodies of the state, after official consultations of the Prime minister, chairmen of Chambers of Parliament of Republic application of armed forces of Republic, with immediate informing on it of Parliament of Republic takes the measures dictated by named circumstances, including introduction in all territory of Kazakhstan and in its separate districts of state of emergency;
12) appoints to the post and dismiss the state secretary of Republic Kazakhstan, defines its status and powers; forms administration of the President of Republic;
13) carries out other powers according to the Constitution and laws of Republic.