Урок-игра Знатоки английского по английскомй языку-6класс

 КВН для 6-7 классов. «Знатоки английского язы

Цель игры:
1) Образовательная: расширить кругозор учащихся. Закрепить пройденные темы.
2) Воспитательная: воспитывать культуру взаимоотношений при работе в группе, паре, коллективе.
3) Развивающая: развивать интеллектуальные и познавательные способности учащихся, готовности помочь друг – другу, культуру общения в разных видах коллективного взаимодействия.
 Ход игры.
Teacher:
How do you do children!
I am glad to see you.
Today we are playing KVN.
There are eight tasks.
I wish you success!

Teacher:
I think you have forgotten English alphabet.
1.My first task is writing words in alphabetical order.
 


1 задание – напишите слова в алфавитном порядке.
1) holiday       5) present             9) send
 
2) apple          6) chocolate          10) flower
 
3) work          7) bed                    12) table
 
4) Last             8) kiss                  13) you
Teacher:
2. My second task is finding of missing letter.
 2 задание – найдите недостающие  буквы.
 
                   
 
 
                          
 
 
                       
 
 
                              
 
                                                 

Teacher:
 3. Children I am sure you know alphabet but I think you don’t know sounds.
             3 задание – соедините буквы со звуками.
 
Aa                               [di
·]
Ff                                [waI]
Mm                             [em]
Qq                               [eI]
Gg                               [bi
·]
Dd                               [dзi
·] Yy                               [ef]
 Bb                             [kju
·]
Teacher:
4. I like drawing. And for you I have prepared a task to draw.




 
Teacher:
·
5. I want to know how well you know the Present Continuous Tense.
5 задание – составьте 6 предложений в Present Continuous Tense и переведите на русский язык.
Run, sleep, eat, get up, I am, wash, go, he is, dance, sing, read, they are, write, we are, she is, do, sit.
-Например: He is sleeping. (Он спит)
Teacher:
6. I like labyrinths. The second task is writing a phrase.
 6 задание - «Хождение по лабиринту».
           Соединяя стрелочками буквы, вы прочитаете фразу.
        Напишите фразу внизу.
 

 Teacher:
7. My next task is finding verbs.
     
                         7 задание – найти глаголы и выписать. 
RUN    WASH    SING    SONG    SIT    GO    WRITE    DOG    POST    EAT    DO    PIG   READ    BOY    PLAY 



Teacher:
8. I want to know how well you can translate.
8 задание – перевод предложений.
1)           I have two brothers.
2)           My dog and my cat.
3)           I am from Moscow.
4)           I am ten.
5)           My red pen.
6)           She is sleeping.
7)           They are washing.
8)           My fox is running.
9)           Mother is reading interesting book.
10)      Sister is good pupil.



Teacher:
Dear friends, I like this game. I think you know English language. We will meet soon. Good buy my snudents.
 
Список использованной литературы
1.      Журнал «Методическая мозаика» №8; 2010
2.      КУзовлев В.П. -учебник английского языка

Рисунок 26Рисунок 5Рисунок 6Рисунок 7Рисунок 9Рисунок 15Рисунок 16Рисунок 17Рисунок 20Рисунок 21Рисунок 22Рисунок 23Рисунок 24Рисунок 25Рисунок 2715