Открытый урок по английскому языку на тему Last winter holidays (4 класс)


Этап урока, время Ход урока Деятельность учащихся Средства Формы работы
Начало
Орг.момент Good Morning, boys and girls! I am glad to see you at our lesson. You see some guests have come to us. Please, turn and greet them. Well, thank you. Sit down. I hope we’ll work as usually and you’ll do your best. By the way, how are you today? What is the weather like today? What season is it now? Do you like winter? Why do you like winter? Good morning, teacher!
Good Morning!
I am fine/ happy/ hungry…
Today is the…of December
it’ s cold/ snowy/ windy…
I like winter , because…
Фронтальная
Целеполагание Now, look at the screen, watch a short film and answer my question: What is the theme of our lesson today?
Have you got any ideas about our theme? Yes, you are right. Today we are talking about winter holidays. But what holidays? Right, about last winter holidays. We are working according to our plan. Please, pay attention to this stage of our lesson “speaking”. What do you think? What will we learn today? Right you are. Let’s start.
You are divided into two groups. During the lesson, you will get some points, so called smiles. They will be in these boxes on your desks, but you can take it if you answer right. Be honest! Would you like to get the first smile? Give the names for your groups! Видео на экране
Тема урока на доске
План на доске
Смайлики в коробочках на партах команд
Название команд на доске записывает учитель Фонетическая зарядка
Phonetics At first let’s remember the poem and recite it all together. Pay attention to these sounds: [ ], [ ], [ ], [ ]
Now, recite this poem all together. Will you recite it again? Snowflakes, snowflakes dance around,
snowflakes, snowflakes touch the ground
Snowflakes, snowflakes in the air
Snowflakes, snowflakes everywhere
Стихотворение на доске, транскрипция отдельных звуков, слова на эти звуки их стихотворения Хоровая
Индивидульная
Речевая зарядка
Warming up -Well done. Now, please, answer my question: What can you do on winter holidays? Complete this scheme. You have 2 minutes.
-Let’s play the game. I show and you guess, for example I can make a snowman/ play snowballs…. Раздаточный материал на каждую группу, схема
Игра «Крокодил» Групповая
Основная часть
Тренировка фраз в утвердительных, отрицательных и вопросительных предложениях в Past Simple Thank you, sit down please. Take the next task for you. Will you read the task?You have 2 minutes. Use this glue. Now, put your posters on the blackboard.
-Now, we will describe Martin’s and Tiny’s winter holidays, but first of all, tell me, what tense will we use? Look at the screen please. Now, make sentences. For example: Tiny played snowballs. Your sentence.
- look at the screen now. Where do we use “did”? What type of sentences: positive, negative or questions? Right you are. Make sentences. For example: Martin didn’t go to school. Did Martin go to school? Past SimpleКонверт №1 с заданием: Choose the verbs and match with the pictures
Два плаката с картинками
Экран, плакаты Групповая
Тренировка фраз в утвердительных предложениях со словами-маркерами. Физкультминутка Now, please, look around! Find the signal words for the Past Simple. You can stand up. Look under the table and your chairs. tell me what signal words do we use for the Past Simple? Please put these signal words on the blackboard and. Now, make sentences. For example: Martin made a snowman last winter holidays. Слова-маркеры под столом и стульями, закрепляем на доску, нужные на плакаты Групповая
Рассказ о прошлых зимних каникулах Мартина и ТайниNow tell us please about Martin’s and Tiny’s last winter holidays.
Рассказ по плакату о прошедших зимних каникулах Мартина и ТайниГрупповая
Подготовка к диалогу Well done! The next task for you. ___,read the task, please. Let’s check your questions. The group “” reads your question, the group “” answers. Be ready to answer! Well done! Конверт №2 с заданием: Order the words to make the questions Групповая
Составление диалоговNow, work in groups and make a dialog about your last winter holidays. Look at the screen and use our plan.
Last winter holidays I was….I played hockey…The weather was fine…I liked my last winter holidays Диалог у доски Парная
Завершение
Homework
Reflection You can see some papers on your desks, take it please, it will be your homework for the next lesson.
So, it’s time to count your smiles. How many smiles have you got? The group____ won! You’re your hands! Congratulations! But I think that everybody has worked very well today, that’s why I want to give you some small presents from me. Stick it please on your school bag!
On your table you can see red, green and yellow hands. Please take one and put on the board green hand if you did all your best today, yellow hand if you had some difficulties, and red hand if you should learn English better.
Thank you for your active work. You have worked very well today. Everybody gets 5. Our lesson is over. Goodbye! Запись домашнего задания
Светоотражающие элементы в подарок учащимся
Ручки разных цветов (на партах) прикрепляются на доску в форме ёлочки Конспект открытого урока учителя английского языка Дойкиной Н.С.
Школа, класс: МБОУ «Гимназия №34», 4 «А»
Тема урока: «Last winter holidays»
Цели урока:
Практические: формирование навыков диалогической речи, закрепление лексики по теме «Зимние каникулы», формирование грамматических навыков употребления в речи прошедшего времени Past Simple;
Образовательные: создание условий для отработки навыков и умений в говорении, восприятии речи на слух, создание условий для отработки навыков анализа такого грамматического явления, как Past Simple, обеспечение в ходе урока закрепления пройденного лексического и грамматического материала;
Воспитательные: увеличение познавательной активности учащихся, формирование бережного отношения к иностранному языку как средству межкультурного общения, развитие культуры взаимоотношений при работе в парах, группах, коллективе;
Развивающие: развитие различных видов памяти, внимания, речевых способностей учащихся, формирование логического мышления, языковой догадки, мотивации к дальнейшему овладению иностранным языком, содействие формированию  самостоятельной познавательной деятельности, формирование умений осуществлять рефлексивную деятельность.
Хронометраж времени:
Организационный момент- 2мин.
Целеполагание- 2 мин.
Фонетическая зарядка- 3мин.
Речевая зарядка-5мин
Обучение говорению (диалогической речи)- 20 мин: подготовительный этап-8мин, составление и воспроизведение диалогов-13мин.
Физкультминутка-2мин.
Рефлексия и объяснение задания на следующий урок- 5мин.