Конспект урока по английскому языку 4класс Распорядок дня


конспект урока по английскому по теме
“ Распорядок дня» 4класс
Цель: Развитие иноязычной коммуникативной компетенции учащихся.
Задачи:
Практические:
Тренировка произносительных навыков учащихся;
Формирование и развитие грамматических навыков
Развитие навыков чтение;
Воспитательные:
воспитывать культуру общения в разных видах коллективного взаимодействия.
Развивающие:
развивать у учащихся языковую догадку, память, внимание;
развивать у учащихся интерес к изучению английского языка;
Ход урока:
I. Организационный момент
Учитель: Good morning, children!
Ученики:
Good morning! Good morning to you!
Good morning! Good morning!
We are glad to see you!
II. Речевая зарядка
Учитель: How are you today?
Ученики (по очереди): Fine, thanks. And you?
III. Cообщение целей и задач урока
Учитель: Today we are going to visit the town of the Past Simple. It’s a very beautiful town. Who lives in this town? Look! These are funny gnomes. What are their names? Their names are Ted, Jack, Tim and Ben. They are nice, kind and friendly. They will show us the town. We shall learn some grammar rules, do exercises, sing songs and play games at the lesson.
IV. Фонетическая зарядка
Учитель: Look! These are the names of the streets. Listen and repeat. (Читает. Ученики повторяют хором, затем по одному).
Yesterday
The day before yesterday
Last week
Last month
Last year
…ago
Once
Учитель: Let’s recall the meaning of the words and word combinations. (Слайд 2)
Позавчера; в прошлом году; неделю тому назад; 10 дней тому назад; прошлым летом; вчера; месяц тому назад.
Ten days ago
Last summer
Yesterday
A week ago
The day before yesterday
Last year
A month ago
V. Правильные и неправильные глаголы.
А живут в этом городе большие труженики – правильные глаголы. Посмотрите как они образуются. А теперь послушайте как звучит окончание –ed у этих глаголов.
[t]
Watched
Walked
Talked
Finished
Looked
[d]
Played
Learned
Tried
Cried
Smiled
studied
[id]
Skated
Wanted
Collected
Painted
need
Учитель: А как вы думаете, почему оно звучит по-разному? Ученики объясняют правило.
А теперь давайте поможем гномикам разложить правильные глаголы по корзинкам. (Корзинки с надписями [t], [d], [id]).
Watched, learned, collected, cried, skated, played, finished, painted, walked, wanted, looked, talked, tried, smiled, needed
Учитель: А еще в этом городе живут непослушные ленивые неправильные глаголы. Их не так уж и много, но их формы нужно запоминать.
Now listen to me and repeat after me: (Ученики повторяют хором)
be – was/were - been
begin – began - begun
bring – brought - brought
buy – bought - bought
build – built- built
come – came - come
do – did - done
drink – drank - drunk
eat – ate - eaten
get – got - got
give – gave - given
go – went - gone
have – had - had
know – knew - known
let – let - let
make – made – made
meet – met – met
put – put- put
read – read - read
see – saw - seen
sit – sat - sat
speak – spoke - spoken
sleep – slept - slept
take -took – taken
tell – told – told
think – thought – thought
win – won – won
write – wrote – writt
Учитель: А теперь вспомним формы неправильных глаголов. Учитель показывает первую форму на карточке, ученики называют 2-ю и 3-ю.
Образец карточки:
begin
began
begun
Групповая работа
А сейчас мы разделимся на 3 группы. Каждая группа получает небольшой текст, в котором нужно найти и подчеркнуть неправильные глаголы.
Mary got up at 7 o’clock yesterday. She washed her face and cleaned her teeth. Then she had breakfast. She took her bag and went to school.
Jane came home at 2 o’clock yesterday. She had dinner. Then she cleaned her room. She did her homework. Then she played games.
My mother came home from work at 6 o’clock yesterday. She cooked supper. Then she watched TV. She read a book. She went to bed at 10 o’clock.
VI. Релаксация.
Песня “Clap your hands”
Clap, clap, clap your hands
As slowly as you can!
Clap, clap, clap your hands
As quickly as you can!
Shake, shake, shake your hands
As slowly as you can!
Shake, shake, shake your hands
As quickly as you can!
Roll, roll, roll your hands
As slowly as you can!
Roll, roll, roll your hands
As quickly as you can!
Wiggle, wiggle, wiggle your fingers
As slowly as you can!
Wiggle, wiggle, wiggle your fingers
As quickly as you can!
Pound, pound, pound your fists
As slowly as you can!
Pound, pound, pound your fists
As quickly as you can!
VII. Построение утвердительных предложений в Past Simple
Учитель: Гномы очень трудолюбивые. Целый день они трудятся в своей мастерской и переделывают предложения из Present в Past. Давайте им поможем.
They skate in the yard every day.
They skated in the yard yesterday.
The weather is fine today.
The weather was fine yesterday.
We go to the park every day.
We went to the park yesterday.
I see my friend and his mother.
I saw my friend and his mother.
Children have five classes every day.
Children had five classes yesterday.
Учитель: А еще гномы любят ходить на рыбалку. Но рыбку ловят не простую. На каждой из рыбок написано предложение в Рresent или Past. Давайте поможем рассортировать рыбку по ведеркам.( На ведерках написано Present и Past). Ученики берут бумажную рыбку, читают предложение и кладут рыбку в нужное ведерко.
Учитель: А теперь мы снова разделимся на команды. Каждый член команды получает карточку со словом. Я скажу: “One, two, three, start!”, и команды должны образовать свое предложение, встав в нужном порядке.
VIII. Построение отрицательных и вопросительных предложений в Past Simple
Учитель: Гномик Тим очень любит похвастать. Давайте не согласимся с ним. Посмотрите как это нужно делать.
Образец: I watched TV at night.
You didn’t watch TV at night.
I washed my hands and face ten times.
You didn’t wash your hands and face ten times.
I played chess with a champion.
You didn’t play chess with a champion.
I helped my friends to do their homework.
You didn’t help your friends to do their homework.
I cleaned my teeth three times.
You didn’t clean your teeth three times.
Учитель: А теперь давайте переспросим его. Посмотрите как это сделать.
Образец: I watched TV at night.
Did you watch TV at night?
I washed my hands and face ten times.
Did you wash your hands and face ten times?
I played chess with a champion.
Did you play chess with a champion?
I helped my friends to do their homework.
Did you help your friends to do their homework?
I cleaned my teeth three times.
Did you clean your teeth three times?
9. Подведение итогов