Конспект урока по английскому языку на тему «A funny animals» (4 класс)


План конспект урока в 4 классеТема: «At the zoo!» («В зоопарке»)
Подтема: «A funny animals» («Забавные животные»)
Цели:
Практическая: активизация грамматических навыков по теме «Present Simple».
Образовательная: развивать умение учащихся работать с информацией, а именно извлечь информацию из услышанного или увиденного.
Развивающая: способствовать формированию самостоятельности, а так же желанию работать с творческим подходом при выполнении учебных задач, развивать умения чтения, говорения и аудирования.
Воспитательная: воспитывать любовь и сострадание к животным.
Тип урока: training-communicative.
Оборудование:
Учебник: Быкова Н. И. Английский язык. 4 класс: учебник для общеобразовательных учреждений / Н. И. Быкова, Дж. Дули, М. Д. Поспелова, В. Эванс. М.: Express Publishing : Просвещение, 2007. – 164 с. : ил. – (Английский в фокусе)
Доска, мел, картинки, аудиозаписи.
Ход урока:
Организационный момент (3 минут):
Good morning, boys and girls. Sit down, please.
Let`s start our English lesson today. Answer my questions, please.
1. What day is it today?
2. What date is it today?
3. Is it winter or spring?4. Which are spring months?
5. Which is your favorite season?
Let`s speak about today`s weather. Is it rainy?
(sunny, windy, frosty, foggy, etc.)
What is the weather like today?
Сообщение темы урока (2 минут):
Today at the lesson we shall speak about animals and describe them. So the theme of our lesson is « A funny animals»
Основная часть (35 минут)
But first of all let`s practice the English sounds. Listen to me attentively.
Little mouse, Little mouse,
Where is your house?
Little cat, Little cat,
I have no house, I am a Little mouse,
I have no house.
And now repeat after me…, read the whole poem.
Thank you!
Учитель: And now I have some question for you about animals at the Zoo.
Which animals can you see at the Zoo?
Which animal has a beautiful mane?
Does an elephant have a beak? Who has?
Which animal has a long neck?
What does a monkey has?
Does an elephant have wings? What does it have?
Thank you for your answers!
Now open your books on page 58, ex. 1.
(Учитель читает песню, показывает на картинке жирафа и говорит: When I’m the zoo, I see a tall giraffe eating from the tree. Затем показывает обезьяну и говорит и т.д.). Затем раздает ученикам карточки с изображением животных, включает аудиозапись песни. Учащиеся показывают изображение того животного, название которого слышат в песне. Затем учащиеся следят за текстом и проговаривают слова песни за учителем.

Listen and read. (p.59, ex. 3)

Read again and answer.
What do the seals always do at lunchtime?
They swim.
They clap.
The Present Simple Tense (Простое настоящее время).
1. Present Simple употребляется для выражения обычного действия, происходящего вообще, а не в момент речи: In summer I go to the summer camp. Летом я езжу в летний лагерь.
2. Present Simple образуется:
1) при помощи инфинитива (неопределенной формы глагола) без частицы to: I live in Volgograd. Я живу в Волгограде.
2) в 3-м лице единственного числа к основе глагола прибавляется окончание -s: Не lives in Moscow. Он живет в Москве.
Поставь к глаголу окончание s, там где это нужно:
a)She drink… coffee every day.
b)I eat… apples.
c)They ride… a bike in the park.
Put the verbs in correct form:
For example: Kate (to drink) tea every morning.- Kate drinks tea every morning.
We (to play) football every day.
My sister (to get up) at 7 o’clock.
They (to leave) home at 8.30 every morning.
My mother (to be) busy on Sunday.
We (to arrive) home late.
The children always (to do) homework.
They (to read) the newspapers every evening.
We often (to drink) tea together.
She (to have)a new dress.
Завершающая часть урока (2 минуты)
Учитель: Today at the lesson you have spoken a lot about animals. Thank you for a good work. Your marks are…
Your home task is tell us about animals in zoo, you can show your pictures. The lesson is over. Good-bye.