Урок Ракандзынан дын ма зараг

Учитель осетинского языка Хабаева М.М.
МБОУ СОШ №33 им. З. Калоева
Урочы темж: «Ракжндзынжн дын мж заржг» (Хетжгкаты Къостайы «А-лол-лай»-мж гжсгж)
Урочы хуыз: интеграцион (ирон литературж, музыкж, нывкжнынад).
Эпиграф: «Нет на свете ничего человечнее колыбельной песни» (Кайсын Кулиев)
Урочы цыд
Плиты Грис: «Фыццаг цы заржг фехъуыстон, уый уыди Хетжгкаты Къостайы «А-лол-лай». Сабийж мын жй мж сынтжджы ужлхъус зарыд мж мад».
Сымахжн та, сывжллжттж цавжр зарджытж зарыдысты сабийж? Чи?
Скъоладзауы раныхас: «Авджны зарджытж» (кжнж заржг, сценкж)
Авджны зарджыты бындурыл фжзындысты литературон авджны зарджытж. Уыдонимж Хетжгкаты Къостайы «А-лол-лай» джр.
Жмдзжвгж «А-лол-лай»-аив бакжсын (кжнж музыкжмж байхъусын)
Жмдзжвгж ужм, сывжллжттж, цавжр жнкъаржнтж сжвзжрын кодта?
Жмдзжвгжйы анализ скъоладзауты аивадон жмж музыкалон ассоциацитжм гжсгж (интерактивон фжйнжгыл).
–Аивадон ржнхъытж (ныв, жмдзжвгжйы анализ)
– Музыкалон ржнхъытж (музыкж, жмдзжвгжйы анализ)


Мжйы рухс авджныл ныдзжвы
1ст.
Фжлмжн, уарзжгой мад, жрдз уарзы


Сабыр зжрджмжхъаргж музыкж
2ст.
Мад бжллы йж лжппуйы бахъомылмж


Фыд йж ужззау куысты ужлхъус
3ст.
Мад йж хъжбулы цжттж кжны зын цардмж


Музыкж фжбжрзонд - джр
4ст.
Мад сыгъджг уарзтжй уарзы йж лжппуйы, нж дзы жмбжхсы зындзинждтж



Лжппу ужзау куыст кжнгжйж
5ст.
Мады хъжддых удыхъжд


Музыкж фжкарз – джр
6ст.
Мад бжллы цардмж



Музыкжйы оптимизм
7ст.
Мады сидт лжгдзинадмж, Райгуыржн бжстж уарзынмж



Нывгжнджытж ныв кжнынц нывтж, музыканттж жвзарынц музыкж жмдзжвгжйы ржнхъытжм гжсгж.
Нывтжмкжсгжйж жмж музыкжмж хъусгжйж скъоладзаутж кжнынц хатдзжгтж: «Авджны заржг», «А-лол-лай» сты «мады зжрджйы уадындз», «царды скъола».
«Ни одна песня во мне не рождает такого чистого чувства, такой нежности, как песня колыбельная» Расул Гамзатов (Хъуысы «Алолайы» заржг)