5кл-Welcome to knowledge land.docx


Welcome to Knowledge LandТема урока: Welcome to knowledge land.
Тип урока: урок-путешествие.
Цель: Обобщить знания учащихся на материале изученном на уроках данного раздела.
Задачи:
Познавательные: расширение лингвистического и общего кругозора.
Развивающие: формирование логического мышления, развитие интеллектуальных способностей; продолжить развивать умение общаться на иностранном языке.Воспитательные: формирование у учащихся уважения и интереса к культуре и народу страны изучаемого языка; воспитание интереса к учению; умение работать в парах, группах, самостоятельно.
Оборудование: разрезные карточки со словами, карточки со звуками, картина «Зимние забавы», компьютер, проектор, диск, презентация.Ход урока
I. Организационный момент
- Stand up, please.- Good morning! I am glad to see you. How are you? (Fine! Thank you.)- Sit down, please. Answer my questions.- What season is it now?- What month is it now? (December).- What day is it today? (Friday).- What’s date today? (The 23rd of December).
II. Знакомство с темой
- Ребята, сегодня мы с вами совершим необыкновенное путешествие в страну знаний: Welcome to Knowledge land.- А нам поможет в этом корабль с алыми парусами.- Look! This is a ship with red sails.- You have to imagine that you are passengers of the ship. We are going to travel to knowledge land. Look out! The ship is leaving.
III. The first island is «Phonetics»
- Итак, на пути нашего путешествия нам встретился 1 остров, который называется «Phonetics».- We can see the first island. It is called «Phonetics».- Жители этого острова, просят вас, чтобы вы им помогли прочитать слова в транскрипции.- Look at the blackboard.- Read the words, please.
Christmas
Christmas Tree
Santa Clause
Reindeers
Advent Wreath
Bells
Candles
Cards
Cookies
Stockings
Gifts
- Thank you very much for your help.- Жители острова благодарят вас за помощь и приглашают вас в следующий раз погостить у них снова.
IV. The second island is «Lexical»
- И снова мы в пути. Но на корабле закончилась вода и мы приближаемся к острову, наверно, он нам поможет.- Look! This is a magic island.- Its name is «Lexical». It has a dark big forest.- А остров покрыт густым лесом, и чтобы его пройти нам нужно вспомнить лексику, которую вы знаете.
cinemagroupinvitationpartnerpicnicprogrammesituationtheatreweekendarrangekissstayeducationallocalsocialto be going to
be responsible for
I think that will be OK.
How nice of you!
Not a bad idea.
play sport
shake hands
Sorry, but…
1. Can you finish these lists of words?
Spring, summer, autumn, w…Grandmother, grandfather, mother, f…Baseball, football, basketball, t…September, October, November, D…Thursday, Friday, Saturday, S…Cheese, ice – cream, butter, m…
- O’k! That’s right. Thank you very much.- И мы прощаемся с этим очень красивым и полным чудес островом и благодарим его за воду.
V. The third island is «Storytelling»
- На этом острове, много картин и нам нужно описать одну из них.- Look at the picture.- Describe the picture.

1. It is winter. It is cold.2. I can see children.3. Children like winter.
4. Tim and Tom like to skate.
5. They are very happy.

1. It is winter. It is cold.2. I can see а tiger? A pig and a bear.3. They all make a snowman.4. The animals like winter.
VI. Relaxation
- Но наше хождение по морю оказалось не таким гладким, на море начался шторм, и чтобы не скучать и не грустить, давайте отдохнём.- Now, let’s have a rest. Stand up, please.- Let’s sing a song.
(Дети поют ранее изученную песню-физминутку и выполняют движения.)
VII. The fourth island is «Conversation»
- Who wants to act the next dialogue? (Pupil 1 and Pupil 2 act out the dialogue.)
VIII. The fifth island is «Grammar»
- Its name is «Grammar».- Take the cards from your tables.
 1. Fill in the gaps with am, is, are.
1. I……ten.2. You……from England.3. He……strong.4. She……pretty.5. It……fat.6. We……big.7. They……Russians.
IX. The sixth island is «Music»
- This is the last island called «Music».- Let’s sing a song. (Дети исполняют песню.)
 X. Итог урока
- Now, children! Tell me, please!- What did we do at our lesson? (We played games, e.g.)- Thank you for your work. - Wave your hands who work fine or good? (Дети показывают рожицы с разными настроениями.) - Our trip is over. Thank you for your merry and interesting trip.- На память о нашем путешествии вам в подарок маленькие островки.- Good bye.