Конспект урока по осетинскому языку и литературе И снова весна!


Конспект открытого урока 5«В» классе.
Дата: 14. 04 16г.
Количество учащихся: 13
Темœ: « Ногœй та ралœууыд уалдзœг»
Нысан: 1. Сфœлхат кœнын уалдзœджы тыххœй зонындзинœдтœ.
2.Ныхасы рœзтыл куыст.
3.Экологон куыст бакœнын.
Бацархайын сывœллœтты активон архайдыл.
Хъуыдытœ раст дзурын, кœрœдзимœ хъусын, хи дарыны œгъдœуттœ œххœст кœнын.
Алы куысты хуызтœ фœд-фœдыл œвœрын зонынУрочы фœлгонц : слайдтœ, нывтœ.
Урочы хуызтœ: ног œрмœгыл кусыны урок.
Анализ урока в соответствии с требованиями ФГОС.
Дата: 14.04.16 г.
Класс, учитель: 5 «В» , Кусова Фатима Хаджимуратовна.
Количество учащихся: 13
Тема урока: « Ногœй та ралœууыд уалдзœг»
Тип урока: ОНЗ
Дидактическая задача урока: 1. Ознакомить с новым материалом.
2.Научить детей извлекать информацию.
3.Научить детей делать выводы.
Цели урока:
Познакомить детей с новой темой .Проявить любовь к весенней природе.
Сделать экологическую работу.
Урочы цыд.
1) Организацион хай.
- Абон кœцы нымœц у?
-кœцы бон у?
- Знон та цы бон уыди?
-Райсом та цы бон уыдзœн?
-Цавœр афœдзы афон у?
-Чи у хуыздœр синоптик, чи радзурдзœн боныхъœды тыххœй?
Абон нœ урочы кусдзыстœм къордтœй, зœгъут- мА, чи стут сымах? (зырватыччытœ œмœ дзывылдартœ).
2) Мативаци.
Байхъусут œмœ бакасут œмœ зœгъут нœ урочы тамœцавœр у? ( 1 слайд)

- Уœдœ нœ урочы темœ у « Ногœй та ралœууыд уалдзœг! ( 2 слайд)
Абон мах нœ урочи нœ зœрдыл œрлœууын кœндзыстœ уалдзœджы тыххœй цы базыдтам, уый , фœлœ уал скœнœм…
3)фанетикон зарядкœ
( 3 слайд)
Къ-к, пъ-п,хъ-х,
Аразœм дзырдтœ, дзырдбœстытœ, хъуыдыйадтœ.
4) Дзырдуатон-лексикон куыст.
- Мах уалдзœджы тыххœй бирœ дзырдтœ базыдтам œмœ ма сœ нœ зœрдыл œрлœууын кœнœм:
Ныффыссут номдартœ уалдзœджы тыххœй, миногонтœ
Мивдисджытœ
-саразœм дзырдбœстытœ
-хъуыдыйадтœ.Уалдзœджы бирœ ивддзинœдтœ œрцœуы œрдзы œмœ сыл œрдзурœм.
Æз уын дзурдзынœн хъуыдыйœдтœ œмœ сымах дзурдзыстут раст у œви нœ?
-Уалдзœджы мœйтœ сты тъœнджы мœй, хуымгœнœы мœй, зœдœвœрœны мœй.
-Уалдзœджы мœргътœ хъарм бœстœтœм атœхынц.
-Уалдзœджы арœх фœуары мит.
- Уалдзœджы бœлœстœ дидинœг ракалынц.
Адœм бирœ уарзынц уалдзœджы фœцин-ыл кœнынц, поэттœ ныффыссынц œдзœвгœтœ. Бакœсœм мА куыд зœгъынц поэттœ уалдзœджы тыххœй, куыд сœ œмбарут,уœ зœрдœмœ кœй œмдзœвгœ тынгдœр фœцыд.
-Сымах дœр зонут œмдзœвгœ уалдзœджы тыххœй. Чи хуыздœр радзурдзœн ( конкурс кордтœм гœсгœ).
Уалдзœджы œрдзы бирœ ивддзинœдтœ œрцœуы, мах сœ бакасдзыстœм œмœ сœ ратœлмац кœндзыстœм.
А) Сырдты цард.
Б) мœгъты цард.

5) Аудировани.
Æрцыд та нœм цъœх уалдзœг.Райхъал œрдз. Бœстœ уалдзыгон дидинœг фестад. Азœлыд мœргъты хъœлдзœг зарœг. Зарœг бœрзонд атахт сыгъдœг арвмœ.Ралœууыд уалдзœджы рœсугъддœр мœй- май. Уалдзœгон рог дымгœмœ райхœлдысты бœлœсты цъœх сыфтœ.
-Зœгъут мА цы райхœлди? Цавœр мœй ралœууыд?
-Бœстœ цы фестад?
-Цавœзарœг азœлыд?
6)Граматикон куыст.
Рафыссын Дзырдбœстытœ текстœй (текст слайды)
7)Экологон куыст .- Зœгъут мА чи уœ уыдис хъœуы
- Куыд дарын хъœуы хи хъœды?
- Иухатт мА нœзœрдыл œрлœууын кœнœм уыцы œгъдœуттœ, дзырдтœирон œвзагмœ тœлмац кœнгœйœ.
8) Къордтœм куыс (карточкатœм гœсгœ)
9) Проектон куыст.
- Мах абон бирœ дзырдтам уалдзœджы тыххœй œмœ ныр та сныв кœнœм, цавœр уалдзœг цœуы уœ зœрдœмœ, куыд œй равдисдзыстут. ( музыкœмœ гœсгœ кусынц сывœллœттœ).
10) Самооценка (смайликтœм гœсгœ) сбœрœг кœн ын кœцы къорд хуыздœр куыстœ.
Рефлекси.
Баххœст кœнут хъуыдыйœдтœ.
Æз абон бамбœрстон……..
Мœ зœрдœмœ фœцыдис…….
Урочы кœрон : раарфœ кœнын сывœллœттœн.