Конспект занятия Маша безд? кунакта


Максат: Балаларның көнкүрешкә, табигатькә, җәмгыятькә кагылышлы сүзләр исәбенә сөйләмнәрен баету, сүз һәм сүзтезмәләрне төрле ситуацияләрдә кулланышка кертү.
Тәрбия бурычы: күмәкләп эшләү, дөрес сөйләмгә омтылыш тәрбияләү.
Үстерү бурычы: предметны караганда сыйфатын, зурлыгын аңлату, күзаллауны үстерү, пөхтәлек күнекмәләрен ныгыту.
Белем бирү бурычы: өйрәнгәннәрне рәсемдәге сурәтләр белән тәңгәл китерә белергә, логик фикер йөртергә, предметны сурәтләгәндә сыйфатларны исемнәр белән яраклаштыра белергә өйрәтүне дәвам итү.
Методик алымнар һәм чаралар: уен, продуктив эшчәнлек, сөенеч мизгеле, танып белү, сорау-җавап, нәфис сүз, мактау, үзбәя.
Җиһазлау: Маша – уенчык курчак, курчак, песи, туп, куян, аю уенчыклар, проектор, ноутбук, аудиоязмалар, алдан ясалган рәсемнәр, «серле тартма», маскалар, балалар санынча алмалар.
Сүзлек өстендә эш: бер, ике, өч, дүрт, биш.
Алдан үткәрелгән эш: сүзле уеннар «Куянны сыйла», «Иптәшеңне чакыр»,  дидактик уеннар «Чиста, пычрак», «Тәмле, матур».
Эшчәнлек төзелеше
Оештыру
Сюрприз моменты
Дидактик уен «Бу кем?»
Экранда уен «Әйе, юк»
Җырлы уен «Бу өй матур, бу өй зур»
Дәфтәрләрдә эш
Сөенеч моменты
Йомгаклау
 
 
Эшчәнлек барышы:
1. Оештыру.
Приветствие гостей «Исәнмесез», «Утырыгыз».
Воспитатель: Ребята, к нам сегодня пришли гости посмотреть какие вы у нас молодцы, как вы научились играть в татарские игры. Поздоровайтесь (Дети здороваются на татарском языке)
Дети: Исәнмесез!
2. Сюрприз моменты.
Ребята, посмотрите, кто – то нам принес волшебный сундучок. Кто же это может быть? (За ширмой находит куклу Машу). А-а-а, вот кто к нам пришел. Узнали, кто это? (Маша из мультфильма «Маша и медведь»). Ребята, поздоровайтесь с Машей.
Дети: Исәнме, Маша!
Воспитатель (Маша): Исәнмесез!
Воспитатель: Маша хочет с вами познакомиться.
Воспитатель:(Маша) (с куклой подходит к детям и начинает диалог). Мин кыз, Мин Маша. Син кем?
Ребенок 1: Мин малай. Мин Данил.
Ребенок 2: Мин кыз. Мин Лиза.
Воспитатель: Вот и познакомились. Ребята, предложите Маше присесть.
Дети: Маша, утыр.
Воспитатель: Спросим как у Маши дела?
Дети: Хәлләр ничек?
Воспитатель: Маша, давай посмотрим, что у тебя в сундучке.
«Сундучок-то не простой,
Много интересных татарских слов в нем живет
Нужно взять их на учет».
 Воспитатель: (открывает сундук)
Ой, какой здесь беспорядок,
Срочно помощь мне ваша нужна.
Помогите мне, пожалуйста, разобрать слова!
3.Дидактик уен «Бу кем?»
Воспитатель достает картинки с изображениями при этом спрашивая «Бу кем?» :
- әни;
– әти;
– бабай;
– әби;
– кыз;
– малай.
Воспитатель: Ой, как хорошо мы поиграли, нас зовет волшебная доска поиграть игру «Әйе, юк».
4. Экранда уен «Әйе, юк»
Воспитатель: Молодцы, ребята. Давайте, сделаем музыкальный перерыв. Разбирайте медальончики, встанем в круг и споем песню про семью.
5. Җырлы уен «Бу өй матур, бу өй зур»
Воспитатель: Молодцы, ребята. Наша волшебная доска зовет нас опять, она хочет нам что-то показать. Посмотрите.
Воспитатель: Бу нәрсә? (курчак, песи, туп, куян, аю)
Ребята, смотрите, а что случилось с игрушками?
Дети: Они испачкались.
Воспитатель: И в правду. Курчак (песи, туп, куян, аю) нинди?
Дети: Курчак (аю, куян, песи, туп) пычрак
Воспитатель: Давайте, их помоем.
Дети: Курчак (аю, куян, песи, туп) ю.
Воспитатель: Молодцы. Какие сейчас игрушки стали?
Дети: Чиста.
Воспитатель: Посчитаем, сколько игрушек мы помыли (бер, ике, өч, дүрт, биш). Ничә? (биш)
Дети: Бер, ике, өч, дүрт, биш.
Воспитатель: Ничә уенчык?
Дети: Биш
Маша: Ребята, какие вы умные, какие у вас красивые игрушки.
Воспитатель: Да, Маша, мы еще очень хорошо занимаемся в тетрадях. Ребята, давайте, покажем как мы работаем в тетрадях. Садитесь за столы.
6. Дәфтәрләрдә эш.
Задание №15 стр. 18 «Найди пару»
7. Сөенеч моменты.
Маша: Ребята, мне очень было весело с вами. Я много слов узнала сегодня на татарском языке. Я хочу вас поблагодарить и угостить яблоками. Бу нәрсә? (алма)
Воспитатель: Давайте, скажем большое спасибо Маше за угощения.
Дети: Зур рәхмәт.
Воспитатель: Ребята, Машу ждет её друг, кто это?
Ответы детей: Аю.
Воспитатель: Ей пора идти. Попрощайтесь с Машой.
Дети: Сау бул, Маша!
Воспитатель (Маша): Сау булыгыз, балалар!
8. Йомгаклау.
Воспитатель: Ребята, сегодня кто к нам приходил? Какое доброе дело мы сделали?
Воспитатель: Настало время попрощаться и нам. Сау булыгыз.
Сарман муниципаль районы
башкарма комитетының мәгариф бүлеге
«Маша бездә кунакта» темасына
уртанчылар төркемендә рус телле балаларны татар теленә өйрәтү буенча яңа уку-методик комплекты ярдәмендә
бердәм белем бирү эшчәнлеге
Җәлил бистәсе Татар теле тәрбиячесе:
МБМББУ № 4 Рахматова Айгөл
«Кызыл калфак» Фаил кызы
балалар бакчасы


2015 нче ел