A city mouse or a country mouse — урок


муниципальное образование город Краснодар
муниципальное бюджетное общеобразовательное учреждение
муниципального образования город Краснодар
средняя общеобразовательная школа № 11
Конспект урока английского языка в 7 классе по теме: «A city mouse or a country mouse»
Учитель: Манюк А. Э.
г. Краснодар 2017 г.
Урок английского языка в 7 классе
Учебник по английскому языку 7 класс «Spotlight 7», Virginia Evans, Jenny Dooley, М. 2011
Учебный раздел:
Lifestyle.
Тема урока:
A city mouse or a country mouse.
Тип урока:
Комбинированный урок.
Цель урока:
Обучающийся умеет использовать новую и ранее изученную лексику по теме «Жизнь в городе и в деревне».
Задачи:
Познавательная:
повторить новые лексические единицы по теме «Жизнь в городе и в деревне» и закрепить их употребление в речи учащихся;
научить составлять предложения с использованием времени Present Simple and Present continuous.
Развивающая:
развивать умения во всех видах деятельности (аудировании, чтении, говорении, письме);
развивать кругозор учащихся, творческие навыки;
организовать работу с заголовком и с иллюстрациями.
Воспитательная:
создавать возможность для проявления индивидуальных способностей учащихся, развитие навыков к сотрудничеству;
мотивировать учащихся на дальнейшую работу.
Формируемые УУД:
формирование ответственного отношения к обучению;
освоению грамматического материала, поискового чтения;
умение задавать вопросы;
осуществление самоконтроля, самооценки в процессе коммуникативной деятельности.
Оснащение урока: учебник, интерактивная доска, компьютер, презентация.
Структура урока.
Организационный момент.
Good morning children! Sit down, please. Nice to see you again. I’m not going to name the subject of our discussion today. You should guess about it during our lesson. Today we are also going to read the text work on it and speak a lot. Now, look at the blackboard. What can you see there? Учащиеся соответственно называют то, что они видят: город и деревню. Right! So, our subject today is about a city and country. Lifestyles.
Постановка цели урока. Мотивация учебной деятельности учащихся
T: Look at the pictures, please. (Ученики смотрят картинки с изображением города и деревни). Now tell me, please, what are we going to speak about today? (О чем сегодня будет идти речь ученики должны догадаться сами.)
P: Living in the county and in the city! (слайд 2)
T: Yes, you’re right! Our topic is a city mouse or a country mouse. Today we’ll speak about advantages and disadvantages of living in the city and in the country. Do you like city life?
P: Yes, we do. It’s great!
Фонетическая зарядка.
Let’s have a phonetic drill. Look at the text on the interactive board, listen to me and repeat after me. (слайд 3)
Some people live in the city
Where the houses are very tall.
Some people live in the country
Where the houses are very small.
But in the country where the houses are small,
The gardens are very big.
And in the cities where the houses are tall
There are no gardens at all.
Well done!
Актуализация знаний. (слайд 4-7)
Let’s remember different advantages of city living. What can you say about a city? Предполагаемый ответ: It is big. There a lot of cars, shops, and different places of interests.
Let’s remember different advantages of county living. What can you tell me about the county?
How can you see /smell/ hear in the city? How do they make you feel? (На доске слова: stressed, relaxed, free, worried, happy, lonely) Do you know all the words? (Слова переводим, закрепляем произношение). How do you feel in the city (in the country)?
Отработка фраз: don’t mind, very important to me, can’t stand
Предполагаемый ответ: Peace and quiet are very important to me/ I can’t stand crowded streets, and heavy traffic! I think I’m a country mouse.
Who guessed about our subject?
Предполагаемый ответ: A lifestyle, Life in a city and a country.
Now look at the phrases on p.6 once more and repeat after me.
Do you like to live in a city? Why? Why not?
It’s time for us to play now. One of you will be an interviewer and the other Sarah or Anabel. Interview outline.
interviewer Sarah/Anabel
Introduce yourself and magazine.
Ask if you can ask questions
Ask first question.
Thank interviewee for time. Greet interviewer
Agree
Reply.
Reply politely.
Учащиеся работают в парах.
Динамическая пауза.
- Let’s have a break! Listen to the song and do with me. (слайд 8)
Введение новых знаний.
Let’s read the titles on p. 6-7. (Учащиеся читают только первый абзац). What is this text about? Think, please. (Записываем ответы на доске). Let’s work with the words now. (Презентация: фото на каждое слово) (слайд 9-12)
guests (n) people who are invited
swap (v) exchange smth for smth else.
farmyard (n) an area of land near the farmhouse
milk(v) get milk from a cow
barn (n) a building on a farm where we keep crops and animals
feed (v) give food to an animal
isolated (adj.) being alone
close at hand (exp.) nearby
hustle and bustle (exp.) movement, activity, and noise of a place
huge (adj.) very big
facilities (n) buildings, equipment, or services provided at a place
be homesick(exp.) to feel bad because you are away from your home
miss (v) feel sad because you don’t have smth any more
Now let’s read the text, as if for a radio programme. Mark, please, the sentences T(true) or F(false).
Look at the text again now. Find, please, the sentences: Сегодня мы доим корову в сарае и кормим цыплят. Мы собираемся по магазинам на Оксфорд стрит, а затем мы идем в кино.
В каком времени стоят глаголы в предложениях? Present Continuous / Present Simple. На доске- текст с предложениями. Учащимся предлагается прочитать предложения, распознать время и объяснить его употребление в предложении.
Закрепление новых знаний
Let’s have some practice. (слайд 13) Now your task is to write about Sarah and Anabel’s life. Look here, please! (На интерактивной доске)
Where Sarah lives: Where Anabel lives:
Sarah’s daily routine: Anabel’s daily routine:
How do they feel: Запись и инструктаж домашнего задания. Выставление оценок.
- Now, pupils, the lesson is almost over. It’s time to write down your home task. WB p.5. Open your workbooks, please. Read the task, please. (Учащиеся зачитывают задание у к домашнему упражнению). So, at home you must make questions and answer them. Your work was very intensive. Your marks are…
Рефлексия.
Now, our lesson is coming to the end. I want to ask you: what new words have you learnt? What are they? Make up sentences. What have you learnt about the teenage life in England? What do you think about the swapping life? Do you want to swap your life with someone for a week? What new things have you learnt about Present Continuous? Did you like the lesson? You worked well. Thanks a lot for you work. Goodbye, children. (слайд 14)
- Goodbye, teacher.