План-конспект Where’s Kip? 1 класс


Дата: ______________________
Класс: 1Тема: Where’s Kip?
Цели и задачи урока: 1. Научить детей отвечать на вопрос What’s this?
2. Ознакомить с новыми буквами Ii, JjОбразовательная: Закрепить на данном уроке знание цифр 1-10
Развивающая: развитие речевых навыков, называя предметы отвечая на вопрос What’s this? Научить считать до 10
Воспитательная: воспитание интереса к теме, к новым буквам
Ожидаемый результат: Знание и написание букв Ii, Jj, умение отвечать на вопрос What’s this?
Вид урока: новая тема, история, игра
Метод урока: наглядно-иллюстративный, аудирование, словесный
Тип урока: комбинированный
Этапы урока
Активизирующая фаза
Фонетическая разминка: Good morning, Good morning,
Good morning to you
Good morning, Good morning,
I am glad to see you
Listen to the story- аудирование 20min
Картинка 3 Where is Nick lunch box? Where is Kip? (показывая на картинки It’s here)
Картинка 4 и 5. Показывая карту-map What’s this? (I don’t know-я не знаю)
Затем прослушивание записи 1-2 раза.
Acting out- отыгрывание
Игра по ролям, воспроизведение прослушанного диалога Who wants to act out the story? Well Done!
Lunch box 2 Kip 3 sandwich and drink 5 X 6 lunch box
Ask your friend. Think 5min
What’s this? Look at picture (It’s a pen, ruler, book, pencil, banana, bag)
Физминутка
Clap, clap, clap your hands
Clap your hands together
Step, step, step your feet
Step your feet together
Clap your hands and turn around together
Конструирующая фаза
Letters “I i”, “J j” 15 min
Я по английский I
Пирог с начинкой pie
Начинка cherry jam
I pie пожалуй съем
Look at the picture. Let’s to introduce new letters.Open your Activity book and write down new letter.
608965329946000Look at picture on letter “I i”[ai] ice-cream, ice, infant, letter “J j”[dƷei] jug,jump255397032988250
Activity book p.38-39 Trace the words.
It’s a ruler, 3 It’s a cake, 4It’s a map, 5 It’s a car, 6 It’s a bus
Let’s to play. Answer the questions
What’s in your bag? It’s a pen, a pencil, a book there in your bag?
Count to your pens, pencils etc. 1-10
Констатирующая фаза 5 min
What do you knows at today’s lesson?
Do you like interesting ?The lesson is over! Good bye!