Урок английского языка на тему «The Past Simple Tense. Regular verbs»(4 класс)


Урок английского языка.
Класс: 4
Модуль 6: Tell the tale.
Тип урока: урок обобщения и систематизации знаний по теме «The Past Simple Tense. Regular verbs».Цель урока:
Обобщение и систематизация знаний по грамматике.
Задачи:
Образовательная:
Совершенствование и систематизация знаний по теме «The Past Simple Tense. Regular verbs» в устной речи посредством различных видов упражнений.
Развитие грамматических навыков.
Развивающая:
Развивать мыслительные навыки: обобщение, систематизация, логическое и образное мышление.
Воспитательная:
Содействовать развитию интереса к изучению иностранного языка.
Грамматический материал: Простое прошедшее время, формы глагола to be (быть) в прошедшем времени.
Оборудование: УМК «Spotlight» («Английский в фокусе») Н. И. Быкова, Дж. Дули, М.Д. Поспелова, В. Эванс, ноутбук, проектор, интерактивная доска, презентация «The Past Simple Tense» , аудиозапись «If you’re happy”.
План урока:
I. Начало урока
1) Организационный момент
2) Беседа с классом о настроении, погоде, дежурстве в классе.
II. Постановка темы и целей урока
III. Речевая зарядка
1)Повторение грамматического правила
IV. Выполнение заданий.
V. Контроль навыков аудирования.VI. Контроль грамматических навыков.
VII. Физкультминутка.
VIII. Подведение итогов урока. Обобщение изученного материала.
IX. Запись домашнего задания.
I. Начало урока
1.Организационный момент.
T.: Hello, boys and girls.
P.: Hello, teacher.
T.: How are you today?
P.: We’re fine, thank you. How’re you?
T.: I’m fine, thank you. Sit down, please.
2. Беседа с классом о настроении, погоде, дежурстве в классе.
- So, I think we are ready to start our lesson.
- You can see two smiles on your desks. Please, choose and show me, what mood do you have at the beginning of our lesson? (дети выбирают и показывают смайл с настроением)
-As for me, I am in a very good mood today.
- Who is on duty today? – I am on duty today.
- What day of the week is it today? – Today is Tuesday. And what day was yesterday?- Yesterday was Monday.
- What date is it today? - Today is the 20-th of March. And what date was yesterday? – Yesterday was the 19-th of March.
- What season now? – It’s spring.
- What is the weather today? - The weather is good. It is snowy and cold. What was the weather yesterday?
II. Постановка темы и целей урока.
So, as you can see, today we’ll revise the rule about the Past Simple Tense.
III. Речевая зарядка.
Повторение грамматического правила.
T.: Look at the board and choose the right description of the tense.
The Past Simple Tense shows:
The action is going at the present time;
A regular action in the present;
The action is happening now;
The action happened in the past;
The action is going on at the present time.
T.: Well done. Now let’s revise how we form the tense. Look at the board. Is this sentence correct?
I play with my dog yesterday.
P.: There is a mistake in the verb.
T.: Yes, you’re right. If the verb is regular, we should add the ending - ed to the verb. Tell me please, how we read this ending.
(Просмотр презентации о правилах чтения.)
232981531750ed00ed
3920490146685008724901466850031203901466850
4463415243840После согласных
t, d
[id]
0После согласных
t, d
[id]
62865243205После глухих согласных
[t]
0После глухих согласных
[t]
2282190243205После звонких согласных и гласных
[d]
0После звонких согласных и гласных
[d]

IV. Выполнение заданий.
T.: Now let’s put the verbs into the right columns.
Passed, closed, opened, added, started, talked, lived, painted, watched, played, walked, climbed, visited, studied, served, listened, clapped, shouted.
/d/ /t/ /id/
T.: Good you are. The next task is:
Look at the board, please. Let’s revise how we form the positive, negative and interrogative sentences in the Past Simple Tense.
(Просмотр презентации.)The Past  Simple Tense: 
“+”  S+ V –ed / V-2
                             “-“  S+ did not / didn’t + V -1
                             “?”  Did + S + V-1 ? Yes, S + did   /  No, S + didn’t
T.: Your task is to make up sentences from the words, then make them negative and interrogative.
1. TV, watched, we, yesterday.
2. Sunday, Kate, last, and, at, Ann, party, danced, the.
3. ago, three, children, days, skated .
(Слова написаны на листах бумаги и прикреплены к доске. При проверке – просто переставляются на нужное место.)T.: Let’s check. That’s o’k.
V. Контроль навыков аудирования. Now open your books at page 96, let’s listen to the disk and fill the table from ex. 1.
(Прослушивание аудиозаписи и выполнение задания.)
VI. Контроль грамматических навыков.
T.: Now look at the board. You can see a text. Read it attentively and find the mistakes.
(Просмотр презентации).VII. Физкультминутка. Are you tired? Let’s sing a song and dance a little.
The song “If you’re happy”
VIII. Подведение итогов урока. Great. Thank you for your work today, I like it very much. And what’s your mood now? Has it changed?
IX. Запись домашнего задания. - Now open please your record-books and put down your home task for Tuesday. It is preparing for the test. Pages 102-103 in your text books. - The lesson is over, you may be free. Good bye.