Открытый урок по английскому языку по теме: Question Tags

Plan.
Date:
Class: 4
Teacher: Zhumalinova A.K.
Discipline: English.
Theme: Question Tags.
Aims of the lesson: формирование лексических навыков и первичное их закрепление, развитие языковой догадки, обобщение и систематизация изученного материала по теме: Question Tags.

1.Организационный момент.
Good-morning, boys and girls. How are you? I am glad to see you.

2. Объявление цели урока.

3. Проверка домашнего задания.
What was your hometask? Let’s check it.

4. Беседа по теме: Questions.
a) How many types of questions do you know?
b) What are they?
c) What is the General question?
Special question?
Alternative question?
Tag question?

5.Работа с карточками.
Задание: определите тип вопроса.
a) They play games, don’t they?
b) Why are they playing?
c) She is reading a book now, isn’t she?
d) Are they playing or are they eating?
e) Your brother has been watching TV since
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·6. Составление разделительных вопросов. Задание: допишите разделительный вопрос. Put a question tag on the end of each sentence.
a) Ann is on holiday,
b) Sam doesn’t like oranges,
с) They have got many pens,
d) Tom can help you,
e) There are a lot of people here,
f) You bought a new television.

·
7. Введение новой лексики путем разгадки зашифрованных слов.
Read the secret message.
1.c 9.n 1) 3,7,1,5,6,9,2,1,10.
2.i 10.s 2) 4,6,10,10,7,9,8,7,11.
3.m 11.r 3) 4,2,13,15,14.
4.p 12.h 4) 6,2,11,4,15,11,14
5.h 13.l 5) 6,2,11,12,15,10,14,7,10,10
6.a 14.t 6) 16,13,2,8,12,14
7.e 15.o
8.g 16.f
8.Фонетическая отработка слов. Работа над произношением.
Flight Airport An air hostess Banker Pilot Mechanics Passenger

9.Активизация лексики в речи. Первичное закрепление.
Guess who they are.
a) She is a woman who looks after passengers.
b) They arrive at the airport.
c) He is the man who flies the plane.
d) They put fuel in the plane.
e) He is the man who works in the bank.

10.Работа с текстом. Чтение диалога.
Ex.2, p.71.Read the dialogue.

11.Составление предложений и вопросов по картинке. Ex.3,p.71.

12.Работа со стихотворением:,,Flying away’’

13.Творческое задание.
Зарисуйте стихотворение в виде картинки.

14.Объяснение домашнего задания.

15.Итоги урока. Подведение итогов урока.

16.Рефлексия.
15