Конспект урока Кeрхи вaрман

рхи в
·рман илемл
·-и?
5 класра ирттермелли урок план
·
Воспитани т
·ллев
·сем: зут зантал
·к илемне курма, юратма в
·рентесси,
·на с
·нас тата упрас туй
·ма ястересси.
П
·ля т
·ллев
·сем: пару падеж
·нчи с
·пат местоимений
·семпе пуплевре тата зырура т
·р
·с ус
· курма х
·н
·хтарасси, ч
·р чун, кай
·к, йыв
·з яч
·сене зир
·плетсе х
·варасси, к
·рхи в
·рман зинчен зых
·нулл
· каласа пама х
·н
·хтарасси.
Аталантару т
·ллев
·сем: зых
·нулл
· пуплеве, шух
·шлава, тимл
·хе, илемл
· те т
·р
·с вулав х
·н
·х
·в
·сене аталантарасси, с
·мах йышне пуянлатасси.
Урокра кирл
· хат
·рсем: компьютер, проектор, экран, тем
·па хат
·рлен
· презентаци, тест т
·р
·слев
· ирттермелли уйр
·м
·зсем.
Словарь
·з
·: в
·рене, пурте, с
·мах зитмест, п
·х
·р-ха, т
·л
·нмелле
Урок юх
·м
·.
I. Класа урока й
·ркелени. (1-м
·ш слайд).
- Ыр
· кун пулт
·р, ачасем!
- Ыр
· кун пулт
·р, Галина Леонидовна!

Ш
·нк
·р – ш
·нк
·р! Ш
·нк
·рав
Ак
· иртр
· те т
·хтав.
Ларар парта хушшине
Пузлар ч
·лхе урокне.

- Ват
·сем
·зе тыт
·нма
·н
·зу сунса: «К
·м
·лу лай
·х пулт
·р», - тен
· м
·н авалтан. К
·м
·л лай
·х чухне зез
·зе т
·пл
·, чуна парса пурн
·злат
·н, в
·л яс
·нет, тулли сав
·н
·з кярет. Эпир те, ачасем, лай
·х к
·м
·лпа урока пузлар.
II. Фонетика х
·н
·хтар
·в
·. (2-м
·ш слайд).
К
·штах ч
·лхесене вылятса илер-ха. Эп
· м
·нле вуланине тимл
· итл
·р, с
·в
·ра с
·мах м
·н зинчен пынине
·нланма т
·р
·ш
·р. Пус
·мсене т
·р
·с лартса вулама хат
·рлен
·р.

К
·рхи, к
·рхи, к
·рхи кунсем
Килсе зитр
·з васкаса.
Эпир тусл
· ачасем
В
·ренетп
·р т
·р
·шса.
1) учитель вулать;
2) выр
·сла кузарасси;
3)учитель хызз
·н ачасем вулазз
·;
4)хорпа, икшер й
·рке, п
·чченшер
·н вулаттарасси.
2. Урок темине п
·лни. (3-м
·ш слайд).
- Зак с
·вва вуласа тупс
·мне каласан паянхи урок темине п
·л
·п
·р.
Эс курн
·-и сар кунсене,
В
·рман сап-сар
· т
·нине,
Зил л
·пк
·-л
·пк
· в
·рнине,
Сап-сар
· зулз
· зунине?
1) учитель вулать;
2) ачасем учительпе п
·рле
- Ачасем, ку с
·в
·ра эсир м
·н зинчен п
·лт
·р? Зул тал
·к
·н х
·ш в
·х
·т
·нче в
·рман сар
· тум т
·х
·нать-ши?
III. Урок темине тата т
·ллев
·сене п
·лтерни. (урок темине, эпиграфне пал
·ртмалла) хал
· вулан
· с
·вва вара урок эпиграф
· выр
·нне ус
· кур
·п
·р
1. - зак илеме эпир сир
·нпе паян асамл
· к
·рхи патшал
·ха зитсе кур
·п
·р, ку таранччен в
·ренн
· кай
·к, йыв
·з, ч
·р чун яч
·сене аса илсе асра зир
·плетсе х
·вар
·п
·р; к
·рхи зут зантал
·ка с
·н
·п
·р, текстпа
·зл
·п
·р, к
·ркуннене халаллан
· с
·в
·семпе паллаш
·п
·р.
IV. Пуплев х
·н
·хтар
·в
·.
- Хал
· вара, хам
·р ыр
· шух
·ш-к
·м
·лпа эпир сир
·нпе зула тух
·п
·р. Асамл
· к
·рхи патшал
·ха зитме з
·м
·лах мар, т
·рл
·
·з тума тив
·.
1. Проблем
·лл
· ыйт
·ва татса пани. (4-м
·ш слайд)
- Чи малтан зак асамл
· ал
·ка узас пулать. В
·л уз
·лт
·р тесен сир
·н паянхи зантал
·ка с
·нласа памалла. (п
·ррем
·ш ыйт
·ва учитель парать, кайран ачасем с
·нч
·р мел
·пе п
·р-п
·рне ыйту парса хуравлазз
·) (5-м
·ш слайд)
- Халь зултал
·к
·н х
·ш в
·х
·ч
·?
- Паян м
·нле зантал
·к?
- Тяпе м
·н т
·сл
·?
- Х
·вел п
·хать-и?
- Зум
·р з
·вать-и?
- Зил в
·рет-и?
- М
·нле зил в
·рет?
- Йыв
·з зулзисем м
·нле?
- Кай
·ксем юрлазз
·-и?
- Кай
·ксем
·зта в
·зсе кайн
·?
- Зынсем м
·нле т
·х
·назз
·?
- Сана к
·ркунне кил
·шет-и? М
·нш
·н?
- Ачасем, хал
· ылт
·н к
·ркунне е хура к
·ркунне?

(Паянхи зантал
·ка п
·т
·млетсе каласа пани - 1 ачаран ыйтмалла).

V. «К
·рхи в
·рман» тем
·па зых
·нн
·
·зсем. (6- м
·ш слайд)
1). «Х
·л казма юлакан кай
·ксем». Асамл
· ал
·ка эпир сир
·нпе х
·юлл
·н узса сисмес
·рех к
·рхи в
·рмана та зитсе к
·т
·м
·р. Хал
· ш
·п ларса к
·рхи в
·рман шавне итлер-ха.
В
·рмана кайсан кай
·к сасси илтмес
·р зук, - тен
· ч
·вашсем м
·н
·л
·крен. Ачасем эсир м
·нле сас
·сем илтр
·р?
- К
·рхи в
·рманта сас
·сем нумай-и?
- - Запла, ачасем. К
·рхи в
·рманта кай
·ксен сасси хутран-ситрен к
·на илт
·нкелет. К
·рхи в
·рман пире кай
·ксен илемл
· юррипе сав
·нтараймасть. В
·сем пурте х
·ллехи сив
· кунсене к
·тсе илме хат
·рленезз
·.
Х
·вел зути й
·вашрах
Зуллахи пек
·ш
·тмасть.
В
·рман
· те ав ш
·пах
Кай
·к сасси янрамасть.

- К
·рхи в
·рманта м
·нле кай
·ксене курма пулать-ши? (кай
·к яч
·сене калани) (7- м
·ш слайд)
- Кусем м
·нле кай
·ксем-ши? (- Х
·л казма юлакан кай
·ксем). (8- м
·ш слайд)
П
·т
·млетя: Кай
·к яч
·сене теп
·р хутчен аса илсе зир
·плетсе х
·варар-ха: зерзи, уй
·п, к
·с
·я, чакак, улатакка, т
·мана, ула курак, к
·вакарч
·н.
- Часах сив
· х
·л кун
·сем зит
·з, кай
·ксене апат-зим
·з тупма з
·м
·лах пулм
·. Апла пулсан, кай
·ксене эпир м
·нпе пул
·шма пултаратп
·р?
- Сыр
·ш тумалла, унта зимелли хумалла. (9- м
·ш слайд)
- Т
·р
·с, ачасем, зынсем пул
·шмасан кай
·ксене х
·лле йыв
·р кил
·. Зав
·нпа та в
·сене май килн
· таран пул
·шма т
·р
·шмалла. Зуркунне зитсен в
·сем вара пире х
·йсен илемл
· юррипе сав
·нтар
·з.
2) Кану саманч
·. Куз гимнастики.(10- м
·ш слайд)
Хал
· ш
·пп
·н ларар-и
П
·рле в
·й
· выляр-и?
Йыв
·з яч
·сене п
·лнине
Т
·р
·слесе п
·хар-и?
3)Йыв
·з яч
·сене аса илни. (11- м
·ш слайд)
- Ачасем, х
·ллехи сив
· кунсенче кай
·ксене м
·нсем хят
· паразз
·? (Йыв
·зсем). Эсир хам
·р т
·р
·хра ясекен йыв
·з яч
·сене м
·нлерех п
·лнине т
·р
·слеме зак кроссвордпа
·зл
·п
·р. Сир
·н пур
· 10 йыв
·з яч
· тупмалла.









а) Кроссвордпа
·злени

13 EMBED PowerPoint.Slide.8 1415


·) Кроссворд т
·р
·слени. (12-м
·ш слайд)
П
·т
·млетя: пир
·н т
·р
·хра юман. хыр, з
·ка, пилеш, хур
·н, ч
·р
·ш, з
·м
·рт, в
·рене, палан,
·в
·с ясет.
4) Тискер ч
·рчунсен яч
·сене аса илни.
- В
·рман в
·л йыв
·зсем, кай
·ксем тер
·м
·р. Тата м
·н-ши в
·л в
·рман? Зак ыйт
·ва хуравлас тесен сир
·нпе «Рифм
·сем туп» ятл
· в
·й
· выль
·п
·р.

Кач
·р! Кач
·р! Кач-кач-кач!
Куп
·ста зиет (мулкач) (13- м
·ш слайд)
Тир
·п-ч
·р
·п, тир
·п-ч
·р
·п!
Х
·ратать мана ват (ч
·р
·п) (14- м
·ш слайд)

Ч
·х-ч
·п тытма в
·л в
·ртт
·н кил
·
З
·мламас та чее (тил
·) (15- м
·ш слайд)

Сар
·, тутл
· пылпа
Килч
· х
·нана (упа) (16- м
·ш слайд)
В
·рманта ан к
·шк
·р,
Унта зярет (кашк
·р) (17- м
·ш слайд)

Хам й
·вара эп – патша!
М
·й
·р ш
·к
·лчет (пакша) (18- м
·ш слайд)

Мышка ч
·вашла - ш
·ши
Лось пулать вара (п
·ши) (19 - м
·ш слайд)
П
·т
·млетя: Ч
·ваш з
·р-шыв
·нче мулкач, ч
·р
·п, тил
·, упа, пакша, п
·ши, ш
·ши тата ытти ч
·р чун пур
·нать.
VI. Ч
·р чунсен хускан
·вне п
·хса ларнипе сир
·нтен к
·шт зан-зур
·ма хускатса илес килнине сисет
·п. К
·шт канса илер.
Кану саманч
·. (20 - м
·ш слайд)
Ушк
·н-ушк
·н ачасем
Шкулалла утазз
·.
Ушк
·н-ушк
·н кай
·ксем
К
·нт
·ра в
·зезз
·.
Т
·рл
· т
·сл
· зулз
·сем
З
·релле якезз
·.
VII. К
·некери «Илемл
·-и к
·рхи в
·рман?» текстпа
·злени.
Словарь
·з
·: в
·рене, пурте, с
·мах зитмест, п
·х
·р-ха, т
·л
·нмелле. (21 - м
·ш слайд)
учитель - хор;
ача вуласа выр
·сла кузарни;
с
·нч
·рпа п
·рер с
·мах вулани;
2.К
·тартулл
· вулав. (22 - м
·ш слайд
а) з
·н
· с
·махсем пур предложенисене тупса вулани, в
·сене выр
·сла кузарни;
а) текста
·нланнине т
·р
·слени (1-2 ачаран к
·ске содержанине выр
·сла ыйтмалла);

·) с
·нч
·р мел
·пе вулани;
б) ыйтусене хуравлани; (23 - м
·ш слайд)
- К
·рхи в
·рманта м
·нле?
- Зулз
·сем м
·нле?
- Зулз
·сем к
·вак т
·сл
· пулазз
·-и?
- Люся, Таня тата ун
·н аслашш
· в
·рманта м
·н т
·вазз
·?
- Люь
·на х
·ш йыв
·з зулзи ытларах кил
·шет?
- Тань
·на пилеш зулзи ытларах кил
·шет-и?
- Х
·р ачасем м
·н валли зулз
· пузтаразз
·?
В
·х
·т зитсен йыв
·з зулзи те т
·к
·нать, - тен
· ваттисем. Зав
·нпа та эсир те гербари валли
илемл
· зулз
·сем кирл
· пулсан зак кунсенчех пузтарма т
·р
·ш
·р.
г) текст т
·р
·х ушк
·нсенче
·зсем й
·ркелени: (24 - м
·ш слайд)
1) 1-м
·ш ушк
·н консультант ытти ачасене ыйтусем парать;
2) 2-м
·ш ушк
·н консультанта ачасем ыйтусем паразз
·;
3) 3-м
·ш ушк
·н ачасем пч
·р-п
·рне ыйтусем паразз
·
д) текста п
·т
·м
·шле каласа пани. (25 - м
·ш слайд)
Эпир сир
·нпе к
·некери текстпа паллашса к
·рхи в
·рман илемне курт
·м
·р. Поэтсем зак илеме х
·йсен с
·ввисенче еплерех пал
·ртазз
·-ши? Итлесе п
·хар.
VIII. К
·ркунне зинчен с
·в
·сем вулани. (26 - м
·ш слайд)
- Ачасем, с
·в
·зсем к
·ркуннене еплерех с
·нанине эпир хал
· итлекен с
·в
·сенчен п
·л
·п
·р.
(Тресков Дима, Платонова Валя, Гурьева Арина с
·в
· вулаии).
В
·р
·м куна к
·скетсе Сар
·-сар
· тут
·рне

·ш
· куна сив
·тсе Салтн
· шур
· хур
·нсем
Йыв
·з тумне з
·нетсе Шыв зинче курма с
·нне
Килч
· ылт
·н к
·ркунне Хыт п
·хазз
· тинкерсе.

Кант
·ка туссем яр уз
·р:
Янк
·р кун тулта зизет
зыру ев
·р сар
· зулз
·
Урамра ирех в
·зет.

Сив
· куззульне т
·кса
Килч
· зитр
· к
·ркунне.
Хур
·н ларать хуйх
·рса,
Сапалать сар зулзине.
В
·зсе кайр
·з кай
·ксем,
Салхулланч
·з йыв
·зсем.

IX. Зыру
·з
·.
·з тетрач
· 19-м
·ш урок. 1-м
·ш
·з.
X. П
·т
·млетя. 1)Паян эпир сир
·нпе к
·рхи в
·рман асамл
·х
·пе паллашр
·м
·р. Сире зул зярев кил
·шр
·-и? Зак илем ан зухалт
·р тесен х
·в
·ра м
·нле тытмаллине ан ман
·р. В
·рманта хам
·ра м
·нле тытмаллине кам аса илтересш
·н? (в
·рманта хам
·ра тирпейл
·, ш
·п тытмалла, йыв
·з тураттисене хузма, чечексене татма юрамасть)

2) - К
·рхи в
·рман тесен м
·нле с
·махсем аса килезз
·? (кластер) (27,28 - м
·ш слайд)

13 EMBED PowerPoint.Slide.8 1415
XI. Киле
·з пани. «Илемл
·-и к
·рхи в
·рман?» текст содержанине якерч
·к урл
· узса парасси. (29 - м
·ш слайд)
XII. Ачасен
·зне хаклани. (30 - м
·ш слайд)
В
·рентекен: Ачасем, урок в
·зленсе пын
· май ч
·ваш хал
·х поэч
· Пет
·р Хусанкай зырн
· с
·в
· й
·ркисене вуласа сире малашнехи уроксенче те
·н
·зу сунас килет.
Ан яркен
·р,
·сл
· пул
·р,
П
·лмелли питех нумай,
Шыр
·р, туп
·р, зыр
·р, вул
·р,
Зив
·член
·р т
·рл
· май (П.Хусанкай)




 
·