Приложение к презентации опыта.

Приложение № 4.

Упражнения на логическое заполнение пропусков.

УМК М.З. Биболетовой.
Во 3м классе можно встретить такое упражнение. Прочитай письмо, которое Джил написала мисс Чэттер. Замени рисунки недостающими словами.

Dear, Miss Chatter,
I am on the farm. I am here with my (рисунок семьи). I have my (рисунок собаки) with me. It likes to (собака плывет) in the river and to (собака играет) on the farm. In the morning I (Джил катается на велосипеде), walk in the forest or (играет с куклой). At the (рисунок домика) they have a lot of (марки) for my collection. Now you know my (на конверте выделен адрес). Please, write back.
Your Jill.

В 4м классе даются упражнения, подобные данному.
Восстанови письмо, вставив пропущенные слова.

Beautiful, write, in the country, behind, mountains, swim, river.

Dear, Alex,
Thank you for your letter. I am Vova.I am from Russia. My country is large an
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·В 7м классе упражнение .Read Alison’s letter. Fill in the blanks. Use the words in the box.

Really, individuals, non-academic, achieve, over, baseball, yours, subjects, a few words, between, quite, Take care.

Hi, Victor,
You asked me to write about my s
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
· 4.

Sorry, I have to finish----- the brake is. What about your school? Is your school much the same?

Yours, Alison.


В 8м классе дается упражнение такого характера:

Copy the text. Fill in the blanks using the words in the box.

Wastes, th
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
В 9м классе подобное упражнение на формирование навыков аудирования.
Listen to the dialogue and fill in the missing expressions from the box. Then act it out.
I don’t mind What do you say?
I have but can I ask you some questions?
Sure.
Do you play any
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
· Приложение № 4

Упражнения на поиск ошибок в письмах и текстах.

Во 3м классе можно предложить ученикам упражнение: Слоненок Томас считает, что он все знает о животных. Ты с ним согласен? Если нет, исправь его утверждения.
Образец: Cats eat corn. ----- Cats don’t eat corn.

Horses like meat.
Dogs drink tea.
Birds like milk.
Pigs eat fish.
Rabbits like ice cream.


Упражнения на составление текстов из предложенного набора предложений.

В 3м классе предлагается такое упражнение.
Составь вопросы и запиши их. Ответь на них устно.
1) do, When, get up, you?
2) Do, go, on, you, to school, Saturdays?
3) cleans, your, Who, room?
4) you, Do, water, flowers, the ?
5)you, When, do, lunch, have ?

В 7м классе предлагается такое упражнение.
The biographies of Andrei Sakharov and Winston Churchill are mixed up here. Separate the biographies and write then down. (See Ex. 42-44 on p.18, Student`s Book.)

Andrei Sakharov was born on the 21st of May, 1921 in Moscow. Winston Churchi
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·75 A. Sakharov won the Nobel Peace Prize.




Приложение № 4.

Упражнения на выстраивание логических смысловых цепочек.

Так, в 8 кл примером такого упражнения является упражнение на составление сложного предложения из 2х частей, логически взаимосвязанных между собой.
Make up sentences, by joining them together. Use the past perfect tense. The first one is done for you.

1) Peter didn’t study very well. He did
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
Упражнения на составление сюжетных рассказов по предложенной серии картинок.

В 8 кл предлагаются упражнения такого содержания.
Write a story based on these pictures. Use the past simple and the past perfect in your story.
1) picture is how John`s break
·fast was eaten by his dog.
2)picture is how John was late for the bus.
3)picture is how John was late at class.
4) picture is how John was in luck with his lunch.

That Monday wasn’t a lucky day for John. He got up, brushed his teeth and was going to have breakfast.
When he came into the kitchen.
That is why he left home later then usual.
and the teacher wasn’t pleased Things changed for the better only in the afternoon. When John came home from school
He was in luck that time.



Упражнения на заполнение анкет.


В 3м классе учащиеся выполняют такое упражнение.
Ответь на вопросы анкеты ученика лесной школы.
Приложение № 4.

1) What is your name?
2) How old are you?
3) Can you sing?
4) Can you dance?
5) Can you play chess?
6) Have you got a pet?

В 4м кл ученики выполняют такое упражнение в конце учебного года.
Заполни анкету для участия в детском международном конкурсе “ Enjoy English”.
Name: _________________
Surname: _______________
Age: ___________________
Country: ________________
Favourite subject: _________
Favourite sport: ___________

Затем ответь на вопросы анкеты.
Can you speak English?________________________Yes.___No
Can you read English stories and fairy tales?________Yes____No
Can you write English words and sentences?________Yes____No
Can you write letters to your English friends?________Yes___No
Can you translate from English into Russian?________Yes___No
Can you translate form Russian into English?________Yes___No
Can you learn an English poem by heart?____________Yes__No
Can you sing English songs?______________________Yes__No.


В 9кл ученики заполняют анкету – резюме.
Complete the CV in your Workbook as if you were looking for a summer/ Saturday/ part-time job. Use the Transliteration Table in Appendix 5, page 200. Compare it with your classmates` CVs.

Curriculum Vitae.

Personal details: Name
Address
Date of birth
Tel.
Education:
Work experience.
Positions of responsibility
Skills
Interests

Приложение № 4.

Подготовка творческих мини-проектов.


Примеры.
В 3м классе ” Family Tree.”
Учащиеся рисуют семейное дерево, подписывают членов семьи, используя лексические единицы по данной теме.
В 4м классе “ Funny Animals”.
Учащиеся придумывают забавных фантастических животных, рисуют их и описывают на иностранном языке.
В 5-6 классах в рамках повторения изученного ранее
“ Visiting Cards”. Учащиеся создают свои визитные карточки, представляя свои личные характеристики по заранее оговоренным темам или произвольно.
В 5 классе “ My dream house”. Учащиеся придумывают дом своей мечты и воплощают свои идеи в рисунках, макетах, планах, сопровождая их рассказами.
В 7м классе “ My ideal school”. Ученики составляют рассказ об идеальной школе, используя план упражнения.
В 8 классе “ How can we save our planet? “ Ученики составляют план действий, которые каждый может осуществить, в целях защиты окружающей среды и готовятся защитить презентацию на уроке.