План — конспект урока английского языка. УМК «English» (О. В. Афанасьева, И. В. Михеева). 4 класс Hobbies Подтема: В библиотеку.


ПЛАН-КОНСПЕКТ
УРОКА АНГЛИЙСКОГО ЯЗЫКА
Класс: 4 «А, Б»
Количество учащихся: 12
Оборудование: УМК «English» (О. В. Афанасьева, И. В. Михеева.), доска, компьютер, проектор, презентация, аудиозапись.
Тема урока: Hobbies
Подтема: В библиотеку.
Задачи урока:1) ввести новую лексику по теме;
2) тренировать в употреблении и закреплении лексического материала по теме;
3) формировать слухо-произносительные и ритмико-интонационные навыки;
4) тренировать в умении высказывать и доказывать свою точку зрения, необходимую для ответа на вопрос;
5) формировать уважительное отношение к ИЯ как средству межкультурного общения;
6) развивать речевые способности учащихся в процессе овладения языком;
7) развивать психические функции, связанные с речевой деятельностью;
8) развивать мотивацию к дальнейшему овладению ИЯ и культурой как частью мировой культуры.
ХОД УРОКА
Этапы урока Вре-
мя Деятельность и речь учителя Деятельность и речь учеников Примечания
I. НАЧАЛО УРОКА
1. Организационный момент
- диалог дежурного с учителем
– речевая зарядка
2. Введение в тему урока
II.ОСНОВНОЙ ЭТАП
1. Проверка
домашнего задания
2. Тренировка в употреблении и закреплении лексиче-ского материала
3. Формирование слухо-произносительных и ритмико-интонационных навыков
1 мин
5 мин
1 мин
7
мин
20
мин
10
мин
- Good morning, boys and girls! I’m so glad to see
you again. Sit down!
- Let’s start our English lesson.
- Who is on duty today?
- What date is it today?
- What day is it today?
- Who is absent today?
- What was your hometask for today?
- Thank you. Take your place!
- How many time you spend in front television set?
- What kinds of television programs you like? (What television programs do you see often?
- What kinds of film do you know?
- What is your favourite kind of film?
- So, the plan of our lesson is the following: first of all we’ll check up your home-task, then we’ll listen to the dialogue and do some tasks.
- Let’s check up your homework. Now, ex. 17 on p. 71
- Divide the text into two parts and name them.
And ex. 18, p. 71.
- And now we’ll begin new lesson 41. Find ex. 1 on p. 72. Look at the pictures and say when the people were born.
- So. Next ex. 2 on p. 73.
Could you use also instead of too?
And now ex. 3 on the same p. Make up many true sentences.
Next ex 4. Choose tell or say.
But first of all, let’s remember the rule.
…, the first sentence is for you.
…, the 2nd one is for you.
- And now, pupils ex. 5. Read and translate the task, please.
- Find ex. 6 on p. 74. Think of some sentences using the words mean, tell, say.
– Let’s continue our lesson. Ex. 7 on p. 74. Disagree with Alice using the example.
- It’s time to listen to the speaker. Ex. 12 on pp. 75-76. Follow after him.
- And now ex. 9. Look at the pictures and say where the people went yesterday and what they did there.

- Next ex. 10 on p. 75. Read and translate the task.
- Find ex.15 on p. 77. Listen to the dialogue. ‘Than we’ll read it.
- Good morning, teacher.
- I’m on duty today.
- Today is the 2nd of March.
- Today is Wednesday.
- Our hometask were 1) ex. 16 on p. 70; 2) ex. 20 on p. 71.
- I spend 2 hours in front TV.
- I like cartoons, films, tv shows…
опрос учеников
Mr. Black was born on 5th of September 1924.
I am also proud of my uncle.
Опрос учеников
1. tells
2. says
3. tells
4. tell
5 tell
1. You haven’t created 20 new models of planes.
They went to the library and read the books (found the information)
1. The book was boring (not interesting = boring)
2. the feature film was long and boring
Объяснить правило ещё раз, если не выполнили задание.
Исправлять ошибки
Объяснить задание на русском языке
III. ЗАКЛЮ-ЧИТЕЛЬНЫЙ ЭТАП
1. Запись домашнего задания
2. Подведение итогов урока 1
мин
1 мин - Write down your home-task:
1) ex. 12, pp. 75-76
2) ex. 17, p. 77-78
3) ex. 26, p. 79
- I’m very satisfied with your answers.
Your marks are … .- Good bye. See you next lesson. ученики записывают домашнее задание
Объяснить задание на русском языке.