План урока Foreign Languages in Our Life. The compound Sentence



СабаK жоспары/План урока
Шет тілі (аCылшын тілі)

СабаKтыS таKырыбы/ Тема урока
Foreign Languages in Our Life. The compound Sentence.
СабаKтыS маKсаты/ Цель урока
Білімділік/ Образовательная
Совершенствовать коммуникативную компетенцию студентов на основе навыков владения новым лексическим материалом по теме. Проконтролировать знания лексического материала. Практиковать студентов во всех видах речевой деятельности по теме “Foreign Languages in the Our Life.
ДамытушылыK /Развивающая развивать навыки восприятия речи на слух; развивать способности к логическому изложению содержания высказывания, к формулированию выводов из услышанного и увиденного.
Т‰рбиелік /Воспитательная воспитывать терпимое отношение к мнению других людей, умение работать в группах, учить вести дискуссию, профессиональную ориентацию у студентов
€дістемелік/Методическая
Активизировать деятельность каждого студента на уроке, создать условия для повышения коммуникативной деятельности.
БолашаK н‰тижені болжау/ Описание ожидаемого результата
Білім/Знания
Перевод текста на русский язык
Икемділік/ Умения
Уметь составлять диалоги, умение отвечать на вопросы
ДаCды /Навыки
Правильное произношение новых слов, обогащение словарного запаса.
СабаKтыS т_рлері/ Тип урока
New theme lesson
€діс- т‰сілдер/ Методы
Словесный, наглядный
Материалдар, оKу-‰дістемелік ‰дебиет, аSыKтамалыK ‰дебиет / Материалы, учебно-методическая литература, справочная литература
Ayapova, dictionary
Jaрал-жабдыKтар, к™рнекті Kaралдар / Оборудование, наглядные пособия
Карточки-задания, video, presentation
П‰наралыK байланыс / Межпредметные связи
Kazakh СабаK барысы / Ход урока


СабаK кезеSдері / Этапы урока
ОKытушы іс-‰рекеті / деятельность преподавателя
СтуденттердыS іс-‰рекеті / деятельность студентов
Jaрал-жабдыKтар, к™рнекті Kaралдар / оборудование, наглядные пособия

1
`йымдастыру-маKсаттыK кезеSі / организационно-целевой этап
Greeting
Greeting
-

2
Операция-танымдыK кезеSі / операционно-познавательный этап

Good morning, my dear students. How are you? I am fine too. Thank you.
Who is on duty today? What date is it today? What day is it today?
Is anybody absent?
Good morning, my dear teacher. We are fine. And you?
I am on duty today. Today
Today is.. All are present.



А. ^й тапсырмасын тексеру /
Этап проверки домашнего задания




What was your home task?
The home task was repeating.



Б. ЖаSа материалды белсенді меSгеруге студенттерды даярлау кезеSі / Этап подготовки студентов к активному усвоению нового материала

Today we are going to speak about the role of foreign languages in the life of the people and in your life. We are going to act dialogues, have some tasks in re
·ading. Write down proverbs
If we spoke a different language, we would perceive a somewhat different world.
Егер біз басKа тілде с™йлесетін болсаK, ‰лемді басKаша т_сінер едік.
Если бы мы говорили на другом языке, мы ощущали бы мир немного иначе. Ludwig Wittgenstein
New words
author автор  outlook кругозор  official официальный  mother tongue родной язык  effort усилие
foreign иностранный  necessary необходимый 
Now look at this video

Students write date, theme.
Discuss about proverb









Students write new words.







Discuss this video

presentation







Vocabulary










video


В. ЖаSа білімді меSгеру / Этап усвоения новых знаний


Read and translate the text
Learning a foreign language isn't an easy thing. Nowadays it's especially important to know foreign languages.
Some people learn languages because they need them for their work, others travel abroad, for the third studying foreign languages is a hobby.
Сложносочиненное предложение состоит из двух равноправных предложений, которые не зависят друг от друга. Обычно простые предложения, которые составляют сложное, соединяются между собой сочинительными союзами, которые чаще всего отделяются запятой:

Students read the text and translate in Russian. Then students answer on the questions.




Information about grammar

Text






Cards(video)




Г. ЖаSа білімді бекіту / Этап закрепления новых знаний




Look at this task please. You should put the lines of the dialogue in the correct order.
1) - What do you like most of all while learning English?    - What about educational TV programmes?
    - I’ve been learning it for seven years.
Grammar task
1.John was the richest man in the district, but nobody knew about it. 2. She drew the curtain back, and the room was flooded with gold. 3. I want to go there very much, still I don’t care to go out in the rain.
Students write dialogue in pairs. Then every student read dialogue.






Students doing these tasks



Cards







cards

3
Рефлексивті баCалау кезеSі / рефлексивно-оценочный этап
Well. Today you work hard. You marks are
Students know their home task.
-


А. ^й тапсырмасы бойынша м‰лімет беру кезені / Этап информации студентов о домашнем задании


Your home task: to learn new words, make 10 sentences
Write down their home task.



Б. СабаKты Kорытындылау / Подведение итогов урока


Now let me return you to the beginning of our lesson. We started our lesson with saying. We can speak much, you work hard. The lesson is over! Good-bye!


Good bye, teacher!



































Заголовок 215