План — конспект урока по английскому языку в 5 классе (по сингапурской методике)

План - конспект
урока по английскому языку
в 5 классе (по сингапурской методике)
Тема урока «Faces of London »
Цель урока: закрепление и обобщение полученных лексических навыков  по теме «London», отработка умений и навыков по их применению.
            Образовательная задача: закрепить пройденный лексический материал, продолжать формировать у учащихся навыки общения в рамках речевой ситуации  «An excursion to London».
            Развивающая задача: развивать у учащихся навыки монологической, устной и диалогической речи и умение систематизировать полученные знания по данной теме.
            Воспитательная задача: воспитывать у учащихся интерес к английскому языку, уважение к культуре и традициям страны изучаемого языка, воспитывать умение работать в коллективе и слушать друг друга.

I . Начало урока.
-Good morning, boys and girls! I’m very glad to see you. Let’s greet each other!
How are you today? Do you like today’s weather? Let’s speak a little about today’s weather. Look at your shoulder partner and then at your face partner and tell a few words about today’s weather.
(Ученики разговаривают сначала с партнером по плечу, затем с партнером по лицу о погоде. Затем учитель спрашивает по столам их мнение о погоде)
Now I want to know your opinion about today’s weather. Numbers 4 raise your hands please, I want you to tell us about today’s weather.
(Все номера четыре поднимите руки, выскажите ваше общее мнение по поводу сегодняшней погоды)
II. Речевая разминка.
1) - Today we will have an unusual lesson. We’ll have a trip to London. The topic of our lesson is “An excursion to London”.
So the aim of our lesson is to get as much information about London as possible.
Boys and girls, look at the board (Сегодня у нас урок-экскурсия по Лондону. И наша главная цель – получить как можно больше информации о столице Великобритании. На доске вы видите девиз нашего сегодняшнего урока, давайте прочитаем и переведем его )
-This is the motto of our lesson:
The more you live, the more you travel,
The more you travel, the more you see,
The more you see, the more you learn.
2) Проверка дом.задания.
Before we start our lesson, let's check your home task. If I'm not mistaken your task was to learn the irregular verbs. So now let’s do Round Robin. You are to name the verbs that you have learnt. The first will be the student who has longer hair.
(До начала урока я бы хотела проверить ваше домашнее задание. Вам надо было выучить неправильные глаголы и сейчас давайте сделаем Раунд Робин. Вы должны вспомнить и проговорить 15 глаголов)
Ok, boys and girls All of you prepared very well, and now I want № 3 to raise their hands. Please name 5 verbs.
(Молодцы дети, вы все хорошо подготовились, и сейчас я попрошу поднять руки номера 3,расскажите пожалуйста нам по 5 глаголов. Ученики отвечают, затем все вместе делаем Чиииир)
III. Активизация умений и навыков монологической речи.
– Boys and girls, you know that London is the capital of GB, but what do we know about Great Britain? You can see a map on the board and your task will be to tell us abo
·ut GB. Now you will work in your teams and you should remember everything about GB. Then I will listen to your answers. I’ll give you 1 minute. (Дети, мы знаем, что Лондон это столица Великобритании, но что мы знаем о самой Великобритании? В течении минуты вы поработаете в своих командах, а затем расскажете мне все, что вспомните. Карта вам будет помощником. )
Now take the papers that is in the middle of your tables. You can see 4 cards and there is a text on each card. Your task will be to read the text and find the suitable picture. In other words you should collect puzzle. (Сейчас вы берете 4 карточки, на которых есть текст, вы читаете этот текст и соединяете его с картинкой, другими словами вы собираете пазл)
Активизация навыков устной речи
Boys and girls now I want you to take sheets of paper and write down the question about GB or London. Then you will write an answer but close it from your partner. Let’s make a quiz-quiz trade
(Дети берут листочки, пишут вопросы, под музыку двигаются по комнате, затем находят пару, обмениваются вопросом)
Now look at your new partner, choose a sheet of paper on my table and sit down to a new seats.
V.Развитие навыков диалогической речи
-Look at the screen. I prepared one more task for you. So you can see a dialogue, but the phrases are mixed in it. You are to make it in right order.(Посмотрите на экран. Вы видите диалог, но фразы в нем перепутаны, вам надо составить их в правильном порядке. Rally Robin)First of all, think over it and then look at your face partner and play the dialogue)
Диалог-
- You are welcome. Have a nice day.
- Good. Go along that street it will lead you to Trafalgar Square.
- Yes, I can.
- Oh, it’s very easy. Can you see that wide street over there?
-Thank you very much.
- Excuse me, could you tell me how to get to Trafalgar Square.
VI.Закрепление лексики по теме.
You can see a little envelopes on your table. The 1st task will be to match the words. It is the names of the sights of London. (дети соединяют названия достопримечательностей, затем один из них озвучивает ответ)
Big  Trafalgar  Bloody  White  Tower  Buckingham  Westminster  The Houses of The Tower of
        
Palace Tower London Bridge Ben Square Abbey Tower Parliament

 Match the parts You have 30 sec to match them, then I will ask your answers.










The 2nd task is to unscramble the words. You have 30 sec to do this task. Think and then discuss it in your team.
Unscramble the words bebay (abbey) numontme (monument) retteha (theatre) distamu (stadium) liaparmetn (parliament) umsemu (museum) legalry (gallery) nemaic (cinema) aresqu (square)
So the table 2 № 2 read please your words
VII. Заключительная часть урока
We have done a lot of work, Let’s praise each other.(хвалим друг друга, цветочек)
I like the work of table 3 and I give you excellent.