Разработка урока по английскому языку на тему A day in my life- день из моей жизни

ГАПОУ «Волгоградский медико-экологический техникум»
Волжский филиал








Методическая разработка урока
по дисциплине «Английский язык»

по теме: "A day in my life- День из моей жизни"







подготовила
преподаватель 1 категории,
английского и немецкого языков
Брызгалина Е. С.


Волжский 2015 г.


Конспект урока
Дисциплина: Английский язык
Тема урока: "A day in my life- День из моей жизни"
Тип урока: практическое занятие.
Цели:
обучающие: расширить лексический запас по теме, сформировать и закрепить навыки устной речи, совершенствовать умения и навыки практического владения английским языком по данной теме;
развивающие: способствовать развитию умения высказывать свою точку зрения, развивать познавательный интерес и творческие способности, развивать коммуникативные компетенции, развивать навыки восприятия зрительной и слуховой информации.
воспитательные: воспитывать уважительное отношение к иноязычной культуре, доброжелательное отношение студентов друг к другу, способность к сотрудничеству и умению общаться,
Методы обучения:
- словесные
- наглядные
- репродуктивные
- частично-поисковые
Оборудование:
- раздаточный материал: лексический материал, карточки с заданиями для групповой и индивидуальной работы.







Ход занятия:

1. Организационный момент:
Good morning! Stand up. Sit down please. I am glad to see you.
Today we will talk about our usual day. At the lesson we will learn some new information about our everyday activities. We will wread the tyext and do some exercises to it. We will check up your knowledge on this material.
2.Изучение нового материала. Работа с текстом.
A day in my life
My name is Anna, I'm 17 years old and studying law. Let me tell you what a typical day looks like in my life.
               I get up at seven
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·oes my day. It is quite tiring, and to 11:30 I'm going to bed.

Let’s read vocabulary notes to the text.
Чтение слов к тексту вместе с переводом.

Vocabulary notes
to tell рассказать
Study обучение
alarm clock будильник
Sometimes иногда
cheerful бодрый
in order в порядке
usually обычно
law lectures юридические лекции
to prepare подготовить
reading room читальный зал
Now we must read the text one by one by abstract.
Чтение текста по абзацу по цепочке.
3. Закрепление пройденного материала

Task1: answer the questions to the text
1) How old is Anna?
2) What
· does she study at the University?
3) When does Anna get up?
4) How does she start her morning?
5) What does Anna usually have for breakfast?
6) Is her University far or near her house?
7) How many lectures a day does she have?
8) What does she do in the evening?


Key:
1 Anna is seventeen years old.
2 Anna studies law.
3 She gets up at seven o'clock.
4 Every morning she starts with morning gymnastics..
5 She usually drinks a cup of coffee and eat a sandwich with cheese or sausage..
6 The university is far away.
7 Every day she has four lectures.
8 In the evening she sits in the chair, turns the lamp on and reads a book or watches TV.
Task 2: find in the text English equivalents to the following words
обычный, будильник, немедленно, сушить волосы, заправлять постель, утомительно, свободное время, возвращаться домой, немного отдыха .
Key:
typical, alarm clock, immediately, blow hair, make a bed, tiring, free time, to be back at home, little rest .

Task 3: match the word from the left column to the word from the right column to make up the word combinations.

morning lectures
foreign day
sport language
reading gymnastics
law library
typical room
university ground

Key:
morning gymnastics
foreign language
sport ground
reading room
law lectures
typical day
university library.

Task 4: translate the words from Russian into English.
look like, in the mirror, turn the lamp, law lectures, reading room, canteen, fluently, breakfast, earlier, have to prepare.

Key:

выглядеть, перед зеркалом, включить лампу, лекции по праву, читальный зал, столовая, бегло, завтрак, раньше, приходится готовиться.


4. Подведение итогов занятия и объявление домашнего задания.
At the lesson we were talking about the working day.

Now look at the table. Your homework is to write a report about your working day.

Объявление домашнего задания. Домашнее задание: написать доклад о своём рабочем дне.

Our lesson is over. Thank you for your work. I enjoyed it! See you soon. Good bye!


Заголовок 1 Заголовок 215