Контрольно-измерительный материал по английскому языку для проведения промежуточной аттестации учащихся за курс 6 класса


Контрольно-измерительный материал по английскому языку для проведения промежуточной аттестации учащихся за курс 6 класса

Кодификатор
элементов содержания и требований к уровню подготовки обучающихся для проведения итоговой контрольной работы по английскому языку по темам за курс 6 класса
Предмет: «Английский язык»6 класс
Учебник для общеобразовательных учреждений под редакцией О. Афанасьевой, И. Михеевой
Вид контроля: итоговый за курс 6 класса
Перечень элементов предметного содержания, проверяемых на контрольной работе
Код Описание элементов предметного содержания
1.1 Страноведение (Британия, США)
1.2 Лексика за курс 6 класса
1.3 Видо-временные формы глаголов в Past Simple, Past Perfect
1.4 Выражение будущего при помощи фразы to be going to
Перечень элементов метапредметного содержания, проверяемых на контрольной работе
код Описание элементов метапредметного содержания
2.1 Чтение текста с извлечением информации.
2.2 Умение употреблять лексические единицы в рамках изученных тем
2.3 Умение употреблять грамматические структуры Past Simple, Past Perfect
2.4 Умение формулировать предложения, обозначающие запланированные действия
Перечень требований к уровню подготовки обучающихся, освоивших программу по предмету «Английский язык» за курс 6 класса
код Описание требований к уровню подготовки обучающихся
3.1 читать и полностью понимать несложные аутентичные тексты, построенные на изученном языковом материале
3.2 строить связное монологическое высказывание с опорой на зрительную наглядность
3.3. употреблять в устной и письменной речи в их основном значении изученные лексические единицы
3.4. распознавать и употреблять в речи глаголы в наиболее употребительных временных формах действительного залога: Past Perfect и Past Simple
Спецификация КИМ
для проведения контрольной работы по теме
Предмет: «Английский язык» 6 класс
Учебник для общеобразовательных учреждений под редакцией О. Афанасьевой, И. Михеевой
Вид контроля: итоговый за курс 6 класса
Назначение контрольной работы: оценить уровень освоения каждым учащимся 6 класса содержания тем за курс 6 класса по предмету «английский язык».
Содержание контрольных измерительных заданий определяется содержанием рабочей программы учебного предмета «английсуий язык за курс 6 класса» учебника для общеобразовательных учреждений под редакцией О. Афанасьевой, И. Михеевой
Контрольная работа состоит из 6 заданий: 4 задания базового уровня, 2 - повышенного.
Распределение заданий по уровням сложности, проверяемым элементам предметного, метапредметногосодержания, уровню подготовки, типам заданий и времени выполнения представлено в таблице

№ задания уровень Что проверяется Тип задания Примерное время выполнения задания
1 Базовый 1.1; 1.2; 2.1; 3.1 Тест с выбором ответа 7 мин.
2 Базовый 1.2; 2.2 Определение верных или неверных высказываний 5 мин.
3 Базовый 1.3; 2.3; 3.4 Тест с выбором ответа 7 мин.
4 Базовый 1.2; 2.2; 3.3 Объединение в пары 6 мин.
5 Повышенный 1.2; 1.3; 2.2; 2.3 Заполнение пропусков 10 мин.
6 Повышенный 1.2; 1.4; 2.2; 2.4; 3.2 Составление предложений 10 мин.
Оценка правильности выполнения задания Базовый Выполнение теста на знание информации и применения репродуктивных способов деятельности Сверка с эталоном Выполняется на следующем уроке, после проверки работы учителем
Повышенный Сверка с выполненной учебной задачей по критериям На выполнение 6 заданий отводится 45 минут. Контрольная работа составляется в 2-х вариантах. Каждому учащемуся предоставляется распечатка заданий.
Работа носит диагностический характер: каждое задание направлено на диагностику определенного умения.
Задания считаются выполненными при отсутствии ошибок.
Если задание имеет один верный ответ, а учащийся отметил два варианта ответов, то задание считается невыполненным.
При занесении результатов в электронный шаблон напротив порядкового номера учащегося ставятся:
"1" в случае, если ребенок выполнил задание верно;
"0" в случае, если ребенок выполнил задание неверно или не выполнил задание.
За правильное выполнение каждого задания ученик получает 1 балл. Если в кратком ответе сделана орфографическая ошибка, ответ считается неверным. За неверный ответ или отсутствие ответа выставляется 0 баллов.
Максимальное количество баллов за выполнение заданий – 40.
Если ученик набрал менее 20 баллов – оценка «2»
От 20 до 27 баллов – оценка «3»
От 28 до 34 баллов – оценка «4»
От 35 до 40 баллов - оценка «5»
Контрольная работа по английскому языку, 6 класс
Название проверяемых умений (на основе ООП) Проверяемое метапредметное умение Количество заданий, проверяющих сформированность умения на базовом уровне № задания
Чтение Чтение текста с извлечением информации. 6 1,2
Лексический материал Умение употреблять лексические единицы в рамках изученных тем 18 3,4
Грамматика. Умение употреблять грамматические структуры Past Simple, Past Perfect 11 5
Письмо Умение формулировать предложения, обозначающие запланированные действия 5 6
Variant I
READING COMPREHENSION
Read the article. What is the article about? Choose.
The weather in the USA.
How they forecast the weather in the USA.
How they forecast the weather in the USA in November.
 Many Americans like talking about the weather. They have a lot to talk about. People have always tried to forecast the weather. In the old times they only guessed or based it on what the weather was like in the past.
     Today people use radars, satellite (спутниковые) pictures and computers. All these instruments help them to make weather pictures. Some people try to forecast the weather for a whole (целый) year or a whole season. Each November, the United States Weather Service forecasts what the weather will be like. And each year, Americans read a forecast for the whole year in the Old Farmer’s newspaper.
     Both the Weather Service and the Old Farmer’s newspaper use information about past years. They combine (соединяют) it with the information from satellites (спутников), balloons, radar stations and ships at sea. Then a computer gives a report. Such reports are very important for many Americans.
     Americans may not like a lot of their weather, but they certainly like to talk about it.
According to the text, mark the statements (a-e) as T is they are true and F if they are false.
Americans don’t care what the weather will be like. __
The Old Farmer’s newspaper gives the information about the weather for the year. __
Old weather reports are useful for forecasting the weather. ___
Weather reports are very important for people of different professions. ___
Americans dislike a lot of their weather. ___
USE OF ENGLISH (GRAMMAR/VOCABULARY)
Choose the most appropriate word
It is raining today. The weather is ______________.
lovely b) wet c) dry
Nick always talks during the lessons. He is very __________.
happy b) talkative c) honest
I’d like to buy a loaf of ________.
cheeseb) butter c) bread
I’m going to the _________to buy some milk.
dairyb) baker’sc) butcher’s
Little Mary had earache and she had to ________ medicine.
eatb) takec) drink
Mr Gordon is an architect. He ________ comfortable houses and other buildings.
doesb) buildsc) designs
Match the jobs with the definitions.
a nurse works in the fields and with farm animals.
a dentist puts out (stops) fires
an engineer takes care of all members of the family
a farmer solves people’s problems with their teeth
a housewife catches criminals
a driver takes care of sick animals
a postman arranges work for others in a company
a firefighter repairs cars, planes, ships, etc.
a police officer takes care of sick people
a vet plans the building of roads, bridges, machines, etc.
a mechanic drives cars
a manager brings letters and postcards to people
Emily Dickinson (1830-1886) was a famous American poet. What was special about her life? Fill in the gaps with the correct verb forms.
Emily Dickinson (0) was (be) one of the three children of Edward Dickinson, a US congressman. She (1) _____(be) born and (2) ______ (grow up) in Amherst, Massachusetts. She (3) ______(not like) social activities and she (4) (live) a lonely life in Amherst. She (5) (not leave) her father's house and (6) _____ (have) few visitors. She (7) ______ (write) beautiful poems and very few people and (8) _____(know) about it. Before Emily (9) ____ (die) she (10) ______(write) more than 1000 poems. In 1886 her poems (11) _______ (made) her famous all over.
Write 5 sentences about your plans for the weekend.
Example: I am going to read a book.
Variant II
READING COMPREHENSION
Read the article from a children’s magazine. Choose the best title for the article.
Clothes in Britain.
British people don’t care for clothes.
Formal clothes in Britain.
 These days most people in Britain do not wear very formal clothes. But sometimes it is important to wear the right thing. Many British people don’t think about clothes very much. They like being comfortable. When they go out to enjoy themselves, they can wear almost anything. At the theatres, cinemas and concerts they can wear what they like – from jeans and sweaters to T-shirts and shorts. Anything is OK as long as you look clean and neat (аккуратный).
But men in offices usually wear suits and ties (галстук) and women wear dresses or skirts (not trousers). Doctors, lawyers (юристы) and businessmen wear formal clothes. And in some hotels and restaurants men wear ties and women wear smart dresses. Jeans and open shirts are sometimes not allowed (не разрешаются). It is difficult to say exactly (точно) what people wear in Britain because everyone is different. If you are not sure what to wear, watch what other people do and do the same (то же самое). Or ask the advice of a friend. You’ll be more comfortable if you don’t look different from everyone else.
According to the text, mark the statements (a-e) as T is they are true and F if they are false.
a) Many British people think about their clothes very much.____
b) When they go out they don’t wear something special.____
c) Women in offices usually wear trousers.____
d) You can say exactly what people wear in Britain.____
e) It is OK to ask your friends for advice if you don't know what to wear.____
USE OF ENGLISH (GRAMMAR/VOCABULARY)
Choose the most appropriate word
It is hot today. The weather is ______________.
sunny b) wet c) frosty
Mary always tells the truth. She is very __________.
honest b) talkative c) sociable
I’d like to buy a bar of ________.
eggsb) chocolatec) bread
I’m going to the _________to buy some bread.
dairyb) baker’sc) butcher’s
Little Mary had flu and she had to ________ in bed.
stayb) takec) sleep
Mr Lee is a _______. He repairs cars and engines.
a journalistb) A driverc) a mechanic
Match the jobs with the definitions.
a housewife catches criminals
a dentist takes care of all members of the family
a postman works in the fields and with farm animals.
a farmer solves people’s problems with their teeth
a nurse puts out (stops) fires
a mechanic takes care of sick animals
an engineer takes care of sick people
a firefighter drives cars.
a vet arranges work for others in a company
a police officer plans the building of roads, bridges, machines, etc.
a driver repairs cars, planes, ships, etc
a manager brings letters and postcards to people
Emily Dickinson (1830-1886) was a famous American poet. What was special about her life? Fill in the gaps with the correct verb forms.
Emily Dickinson (0) was (be) one of the three children of Edward Dickinson, a US congressman. She (1) _____(be) born and (2) ______ (grow up) in Amherst, Massachusetts. She (3) ______(not like) social activities and she (4) (live) a lonely life in Amherst. She (5) (not leave) her father's house and (6) _____ (have) few visitors. She (7) ______ (write) beautiful poems and very few people and (8) _____(know) about it. Before Emily (9) ____ (die) she (10) ______(write) more than 1000 poems. In 1886 her poems (11) _______ (made) her famous all over.
Write 5 sentences about your plans for the weekend.
Example: I am going to walk in the park.
Answers:
Variant I
1b
a – F, b – T, c – T, d – F, e – T
3)
b
b
c
a
b
c
4)
i
d
j
a
c
k
l
b
e
f
h
g
5)
was
grew up
didn’t like
lived
didn’t leave
had
wrote
knew
died
had written
made
Variant II
1) 1a
2) a – F, b – T, c – F, d – F, e – T
3)
a
a
b
b
a
c
4)
b
d
l
c
g
k
j
e
f
a
h
i
5)
was
grew up
didn’t like
lived
didn’t leave
had
wrote
knew
died
had written
made