Урок по английскому языку «If I were a millionaire … » («Если б я был миллионером …»)

Урок по английскому языку
«If I were a millionaire » («Если б я был миллионером »)
К_ні. Дата. Date:
Сынып. Класс. Grade: 9 «Б»
ТаKырыбы. Тема. Theme: If I were a millionaire .
Типі. Тип. Type: Урок закрепления знаний
МаKсаты. Цель. Objectives:
Учебная: Совершенствовать лексико-грамматические навыки говорения, учить высказыванию своего мнения. Создать условия для формирования языковой компетенции через обучение чтению, умений и навыков распознавания и употребления в речи условных предложений; для формирования УН компьютерного тестирования.
Развивающая: Развивать речевые умения, способность к языковой догадке, сравнению, обобщению, формулировке выводов.
Воспитательная: воспитывать культуру публичного выступления, познавательный интерес к изучению английского языка.

€дістері. Методы. Methods: объяснительно-иллюстративный, коммуникативный, репродуктивный, проект, ИТ, тест, ассоциации.

Оборудование. Visual aids: презентация со слайдами по теме урока, интерактивная доска с заданиями во флипчарте, компьютер, компетентностно - ориентированное задание, CD диск для релаксации, тестовые задания (программа “Pythagoras”)

СабаKтыS барысы. Ход урока. Activities.
I. `йымдастыру кезеSі. Организационный момент. Organization step. (2 min)
1. Greeting of the students and guests.
2. Aims of the lesson.
II. Ой KызметініS белсенділігіS ояту. Активизация мыслительной деятельности. Warming up. (1 min)
Answer my question: What we will speak about? What does the word “a millionaire” means?
III. БaрынCы білімді жандандыру. Актуализация прежних знаний. Control and revision of the material.
1. Checking homework. Проверка д/з. (10 min)
(Компетентностно - ориентированное задание)
Homework: Asel is 16. She has a lot of friends. They often get together, go for a walk, listen to music and discuss the latest hits. Asel is a brilliant student. She has a chance to study abroad. But she doesn’t know how to go there, what she should take with. Could you help Asel to decide what to do?
(уч-ся демонстрируют выполнение д/з в виде проектов)
2. Grammar revising. Повторение грамматики: 1 and 2 Conditionals (условные предложения 1 и 2 типа) (7 min)
Work with flipchart: flp. 1 стр. 1 write down the forms of the Conditionals’ buildings





flp. 1 стр. 2 make up sentences using 1 and 2 Conditionals










IV. Грамматика таKырыпты бекіту. Тренировка грамматического материала. Training of the grammar material.
1. Reading. Чтение текста. (3 min)
flp. 2 стр. 1 Text: "Bolat"
I live in a small flat with my parents and a sister. My father is a teacher. He doesn’t earn much. My mother is a housewife. She can’t find a job. I have a granny who looks after us. My sister and I go to ordinary school. We usually get there by bus. At school we wear uniform. At home we have a small cat “Blacky”. My life is boring.
2. Speaking. Обсуждение (5 min)
flp. 2 стр. 2 make up sentences using pictures and grammar material.
Continue the sentence : If Omar’s father were a millionaire .









V. Relaxation. Релаксация. (5 min)
1. Listen to music and dream about if you were a millionaire. (flp 2 стр. 3)
2. Speak about your dreams, complete the sentence: If I were a millionaire, I would
3. Sing a song.
VI. Білім мазмaнын меSгерту. Проверка усвоения материала. Checking on the assimilation of material. (10 min)
Test yourself.
VII. ^й тапсырманы т_сіндіру. Объяснение домашнего задания. Explanation of the homework. (1 min)
“If I were the head of my school, I would “
(Write 5-8 sentences about it)
VIII. СабаKтыS Kорытындысы. Подведение итогов урока. Оценки. The result of the class. Marks. (1 min)

15