План открытого урока на тему Save the nature. Garbage disposal


































Тема:  Save the nature. Garbage disposal
Класс: 9
Дата:
Цели:
Обучающая: совершенствование навыков монологической
речи, совершенствование навыков аудирования с опорой на увиденное, совершенствование навыков извлечения основной информации.
Развивающая: - развитие объема памяти, развитие способности к логическому изложению содержания, развитие умения вести беседу по заданной ситуации.
Воспитательная: - развитие обеспокоенности ситуацией, формирование ответственного отношения к природе, воспитание правильного экологического поведения.
Оборудование: текст, компьютер, проектор, фломастеры, бумага формата А3, таблички
План урока
I.                  Организационный момент
II.               Введение в речевую среду. Совершенствование навыков аудирования.
III.           Развитие навыков чтения текста с извлечением необходимой информации.
IV.           Развитие монологического высказывания на основе текста.
V.               Активизация навыков письма.
VI.           Активизация монологического высказывания на основе наглядного материала.
VII.        Активизация навыков работы в группах (Проектная работа)
VIII.    Итоги
IX.           Домашнее задание
X.               Оценки

Ход урока
I.                  Организационный момент
Morning Boys and girl! Glad to see you!
How are you?
Who is on duty today?
What date is it
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
· Введение в речевую среду. Совершенствование навыков аудирования.
Yesterday I saw one report and I want to show it to you. The title of the presentation is “How do you treat the Earth?”
(презентация 1)
What is this presentation about? (it’s about of different kinds of pollution)
Are they a bad problems? (yes, they are)
What kind of problem is it? (it’s an ecological problem)
III.           Развитие навыков чтения текста с извлечением необходимой информации.
Let’s discuss about one ecological problem. Open you textbooks on page 126 and find the text “Garbage disposal”
Дети читают текст в течение 3-5минут.
(презентация 3)

Ok. Let’s prove this information by different facts.
 What facts about garbage disposal can you find here?

Over 160 million tons of garba
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
· Развитие монологического высказывания на основе текста.
The task for you is – give the right information from the text
I am a member of Senat and you are members of Green Peace organization.

В это время учитель надевает на себя бейджик - сенатор, а на доске появляется эмблема Грин Пис и  изображение казахст.Сената (презентация 4)

I’m making a report in the Senate. I’m speaking about the problems of garbage disposal in our country. Listen to me and say if you agree or disagree.

In Kazakhstan the problem
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
· doesn’t look as a new office building or a hospital)
Old furniture, clothing and other useful items are cleaned, repaired and resold cheaply or given away (I disagree, these things are burned)

V.               Активизация навыков письма.
Ok. I see garbage disposal is a very serious problem. I’m going to send a letter to the United Nations Organization.  (презентация 5 - картинка ООН)
But I have some problems with my computer and some words are missing. Please, help me to complete my letter.

Dear Senato
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·Взять письмо одного из учеников для отправки.

VI.           Активизация монологического высказывания на основе наглядного материала.
Ok! There is a Green Peace organization here in Ust-Kamenogorsk. They are solving water pollution, air pollution in our republic.
What problems of different kind of pollution in our republic can we name?
Презентация 6 – air, water, noise pollutions.

 Now look at the board. We have many problems of our environment. What are they? True of false?
The water on the Irtish River
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
Картинки
Litter after the lessons in the class rooms
A lot of dust in the classrooms and corridors
Pupils don’t bring a second pair of shoes
Not enough plants

VII.        Активизация навыков работы в группах (Проектная работа)
Now let’s think how can you solve the ecological problems? I will divide you into 3 groups: school Green Peace, Town Green Peace and international Green Peace. Each group should choose right statements for their green peace organizations and make a poster with them.
Раздать каждой группе таблички, бумагу, клей, фломастеры
(презентация 7)
Clean the classrooms
Arrange wild parks all over the world
Don’t throw out chemical waste into the oceans and seas
Water the flowers in the classrooms
Close factories that produce waste in your town
D
·t throw the rubbish in the classrooms
Don’t cut down rain forests
Bring a second pairs of shoes with you
Build more recycling centers
Don’t throw the litter on the beaches
Take care of endangered animals and birds
Plant more flowers and trees in the city
Don’t run along the corridors
Don’t build many roads in the city
VIII.    Итоги
Well, our lesson is almost over. We’ve spoken about ecology and the importance of keeping the environment clean. Pollution is getting worse and worse. But I’m sure that you’re real friends of our planet. We all must do our best to keep air, water and land clean. We must remember that “Purity is a base of health, health is a base of wealth» («Чистота – основа здоровья, здоровье – основа богатства»)
IX.           Домашнее задание
At last I want to give homework for you. Review
X.               Оценки
I thank you for the lesson. You have only good marks today.
XI.           Просмотр видео ролика
At the end of our lesson I would like to show you a video. it's "An earth song" sang by Michael Jackson. People think about ecological problems all the time and have been trying to solve them for many years. That is the way Michael Jackson saw this problem.
















Dear Senators,
We are the members of the international Green Peace Organization and we are protesting against garbage pollution all over the world. Please pay attention to the following facts:
Only in the USA over 160 million tons of garbage are __________every year.
Finding land for new landfills is becoming more __________
Families in each country must____________ their garbage into six categories
Kitchen and garden garbage___________ burned.
Metal containers, bottles _________be recycled.
Noncombustible garbage such as plastic tools, toys can be ___________
Each country must solve this ____________ problem
We hope that you will help us to solve this serious problem.
Sincerely yours
Members of Green Peace Organization.


Dear Senators,
We are the members of the international Green Peace Organization and we are protesting against garbage pollution all over the world. Please pay attention to the following facts:
Only in the USA over 160 million tons of garbage are __________every year.
Finding land for new landfills is becoming more __________
Families in each country must____________ their garbage into six categories
Kitchen and garden garbage___________ burned.
Metal containers, bottles _________be recycled.
Noncombustible garbage such as plastic tools, toys can be ___________
Each country must solve this ____________ problem
We hope that you will help us to solve this serious problem.
Sincerely yours
Members of Green Peace Organization.

Dear Senators,
We are the members of the international Green Peace Organization and we are protesting against garbage pollution all over the world. Please pay attention to the following facts:
Only in the USA over 160 million tons of garbage are __________every year.
Finding land for new landfills is becoming more __________
Families in each country must____________ their garbage into six categories
Kitchen and garden garbage___________ burned.
Metal containers, bottles _________be recycled.
Noncombustible garbage such as plastic tools, toys can be ___________
Each country must solve this ____________ problem
We hope that you will help us to solve this serious problem.
Sincerely yours
Members of Green Peace Organization.
САМОАНАЛИЗ УРОКА
1. Тема урока «Save the nature. Garbage disposal».
3. Тип урока: комбинированный.
4. Цели урока:
Обучающая: совершенствование навыков монологической
речи, совершенствование навыков аудирования с опорой на увиденное, совершенствование навыков извлечения основной информации;
Развивающая: - развитие объема памяти, развитие способности к логическому изложению содержания, развитие умения вести беседу по заданной ситуации
Воспитательная: - развитие обеспокоенности ситуацией, формирование ответственного отношения к природе, воспитание правильного экологического поведения.
Данный урок является заключительным уроком в модуле «Save the nature».
При планировании урока были учтены следующие аспекты:
Введение в речевую среду. Совершенствование навыков аудирования.
   Развитие навыков чтения текста с извлечением необходимой информации.
    Активизация навыков письма.
 Активизация монологического высказывания на основе наглядного материала.
На уроке сочетались индивидуальная и коллективная формы работы. Во время проверки упражнений использовались методы взаимоконтроля.
Практический метод работы под руководством учителя помог закрепить изученное и осуществить взаимопроверку. При планировании учитывались индивидуальные особенности учащихся. Используя методы стимулирования (убеждения, требование, похвалу) вызывала интерес учащихся к учебной деятельности. Учитель постарался наиболее рационально распределить время на всех этапах урока, обеспечить логичность связок между ними. На уроке преобладал демократический стиль общения между учителем и учащимися, здоровая психологическая атмосфера. Домашнее задание выдано учащимся своевременно.
На мой взгляд практически все поставленные цели были достигнуты, задачи решены.

Учитель: Прядко Г.В.