Конспект урока по английскому языку УМК Биболетова Seasons and weather your home


Этап Методическая задача Ход урока Режим
время Средства
обучения
1.Организационный момент Настроить учащегося на урок, на иноязычное общение; ввести в атмосферу общения на ИЯ Good morning boys and girls. I’m glad to see you. Sit down, please. My name is Alexandra Konstantinovna; I’m your English teacher today. How are you? – I’m glad to hear that! (Sorry to hear that!) Ask … if she is fine. Well done children, and now let’s work! Т
Т→ Р 1,2
Р 1→Р 2
2min 2.Введение темы События темы и целей урока осознание учащимися задач настрой на достижения результата Today we are going to remember two very important themes: “Seasons and Weather”; “Your home”. Can you say it in Russian? Tell me, please, what is the weather like today? Is it warm? Is it sunny?
Today we are to do some activities at our today’s lesson. Name them, please.
Remember the words
Remember grammar rules
Do some control ex-s
And also you will have a card for your right answer. 5 cards and more – it’s 5. 4-4.
Well done children. Т
Т→Р 1,2
Р 1,2
2-3min Оформление доски.
3.Фонетическая зарядка Тренировать и закреплять правильное произношение Now we shall remember our sounds. Look at the black board and repeat after me.
[i] – spring, winter, windy
[u:] – room, bathroom, living-room, bedroom
[o] – on, not, clock, frog, hot
[o:] – wall, hall, floor, door
[tj] – cheese, chair, kitchen, check
Very good! Т
Т→CL
2min Оформление доски.
4.Лексическое упражнение Контроль и закрепление лексики по теме “seasons and weather” Before doing ex-s let’s make sure that you know the words on the topic. Open your books, page 19 the section “Do you remember the words”. Let’s read and translate them. Who wants to read?(дети читают слова) Well done! I see you knew the words well. Nice for you! Т
Р 1,2
2-3min
Book p.19
5.АудированиеКонтроль умения слушать и понимать текст, построенный на знакомом языковом материале Now, please, open your work books p.65 ex1. We shall check up your knowledge. Read the task. O’k, we’ll listen the dialogue, than you can note your variant. Listen attentively. Very good, children. Tell me your variant, please. Who else have such answer? T
P1,2
3 min Аудиозапись текста к заданию р.65 Ex.1
6.Грамматическое упражнение Закрепление и контроль грамматических умений When we speak about the future we use the scheme. Who can tell me what does it mean?
Very good. And now let’s do the ex-s. Choose will or won’t. Your time is over. Return me your works. T->Ps
3-4 min Схема на доске раздаточный материал (с заданием)
7.Физ. минутка Релаксация, здоровье сберегающее упражнение And now, stand up, please. Let’s have a rest.
Stand up! Clap! Clap!
Arms up! Clap! Clap!
Hands on the hips! Step! Step!
Bend your left! Bend your right!
Turn yourself around
Hands up! Hands down!
Hands at sides and sit down! Once more.
Very good children, sit down. Т
1 min 8.Речевое упражнение Закрепление и контроль навыков составляющих высказывания Children, I want you to answer my questions. What’s your favorite season?
Why? Tell me, please, what can we do in winter?
In summer?
Ask her about what’s her favorite season.
Ask me… T->P1
P1,2 ->T
2-3 min 9.Лексическое упражнение Контроль и закрепление лексики по теме «home» I see that you have well remembered this topic, and let’s check up the topic about home. Open your books p.31. Read the section “Do you remember the words”. Let’s read and translate. Who wants to read? Well done! T
P1,2
2-3 min Book p.31
10.АудированиеКонтроль умения слушать и понимать текст, построенный на языковом материале Please, open your work books p.65 Ex.2. Read the task. Listen attentively. And now, please, tell me your variant.
You, please. Who have such answer?
Nice for you, children. T
P1,2
3 min Work book p.65 Ex.2,
Аудиозапись диалога.
11.Лексическое упражнение Закрепление и контроль лексики по теме «home» Now let’ check up you attentiveness. Find the words in the crossword. Very good, children. P1,2
2-3 min Кроссворд на плакате.
12.Лексическое упражнение (составление собственное высказывания составление диалога) Закрепление и контроль умения высказываться по заданной теме I see that you knew the words on this topic well. Now some of you will work with the pictures and describe the room and the others will make the dialogues. Your time is over.
You, please go to the black board and describe the picture.
You, please, perform your dialogue. Come to the black board. Well, take your seats. T
Ps
4-5 min Картинки с изображением комнат, раздаточный материал с заданием.
13. Подведение итогов.
14. Завершение урока. Оценивание учащихся, рефлексия. Now let’s summarize our work. Those of you who have 5 cards and more I give you five, your work is excellent. Those of you who have 4 cards it’s 4.
You were very active and I hope you enjoy our lesson. Thank you very much. Good bye. T
T->Ps
4 min
Конспект
урока по английскому языку в 4 «В» классе,
проведенного учителем английского языка
Кондрючий Александрой КонстантиновнойВолгодонск 2010г.
Тема : «Seasons and weather; your home».Цель: Оценить коммуникативные умения детей в аудировании, письме и чтении.
Задачи: Практическая – закрепить и оценить у детей: - умения слушать и понимать текст, построенный на знакомом языковом материале; - грамматические умения; - умения высказываться о любимом времени года, описывать комнату; - умения составлять диалог.
Развивающая – развитие основных психических процессов (внимания, памяти, мышления), познавательных интересов.
Образовательная – контроль знаний по теме.
Воспитательная – воспитание интереса к изучению иностранного языка.
Тип урока: контролирующий.
Вид урока: Урок-контроль знаний по теме.
Размещение детей: традиционное.
Оборудование: УМК «Enjoy English - 3» под ред. М.З. Биболетовой, оформление доски, картинки (seasons; home), аудиозапись диалога, плакат (кроссворд), раздаточный материал (карточки с заданием), карточки для оценивания.