Конспект урока английского языка Знакомимся

Headway Pre-Intermediate, 2000
Конспекты уроков
Unit 1 “Getting to know you”

Цели:
- образовательная: - повторение ранее пройденного материала
- воспитательная: - повышение интереса к изучаемому материалу
- развивающая: - развитие навыков употребления грамматических структур, навыков монологической и диалогической речи, аудирования.

План урока:
I. Орг. момент. Вступительное слово учителя о плане урока.
II. Речевая разминка.
III. Совершенствование грамматических навыков.
IV. Формирование коммуникативных навыков
V. Подведение итогов урока.
VI. Заключительный этап.
Оснащение урока:

Ход урока:
I. Организационный момент: Good morning, students! Who is absent today? How are you? Are you ready for work? What is the date today?
II.Речевая разминка: пословицы
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·Есть еще одна категория «непереводимых» слов – это идиомы или, по-другому, образные выражения. От пословиц они отличаются тем, что это не целые предложения, а только словосочетания.
A penny for your thoughts – «Пенни за твои мысли». Используется, когда хотите «выудить» из кого-либо то, о чем он думает
A hot potato – «Актуальная тема»
Once in a blue moon – «Когда рак на горе свиснет»
See eye to eye – «Достичь понимания»
Miss the boat – «Упустить возможность»
Kill two birds with one stone – «Убить двух зайцев»
On the ball – «В курсе»
Cost an arm and a leg- «Стоить целое состояние»
Sit on the fence – «Тянуть с чем-либо, не принимать решение»
Put wool over other people's eyes – «Пудрить мозги»
Feeling a bit under the weather – «Приболеть»
Speak of the devil! –
·«Легок на помине!»

III. Совершенствование грамматических навыков.
p.6 ex 1 STARTER To get to know more about us let answer the questions with a partner.
Where were you born?
What do you do?
Are you married?
Why are you learning English?
When did you start learning English?
How often do you have English classes?


Tell me, what tenses can you see here? Compare the verb form with the tense:

Present simple (indefinite)


Present Continuous (progressive)


Past simple (indefinite)



1 m enjoying 2 m going to work 3 live 4 started 5 m studying 6 come 7 can speak 8 went


p.6 ex 1 and now, please, read and listen to Maurizio and complete the text, using the verbs in the box.
Let’s revise simple tenses, look:

Simple tenses


?

+
_










What
Why
When+
Who
How

WILL + S + V?
Ex. - Will you go there?

S + WILL + V.
Ex. - I will go there.
S+WILL+NOT(WON’T) + V.
Ex. - I won’t go there.
Future


Tomorrow
Next year



DO + S + V?
Ex. - Do you like to go there?

S + V

Ex. - I like to go there.
S + do+ not + V

Ex. - I do not like to go there.
Present

Today
Usually
sometimes


DOES+ S + V? (he, she, it)
Ex. – Does she like apples?

S + Vs
She likes apples.

S + does+ not + V
She doesn’t like apples.




DID+ S + V?
Ex. – Did she visit granny yesterday?
S + Ved\2
She visited granny yesterday.
S + DID+ NOT + V
She DIDNT VISIT granny.
Past

Last year
A year ago
yesterday



p.7 ex.2 complete the questions about Carly:
Where does she come from?
Where does she live?
Who does she live with?
What is she studying?
Is she enjoying the course?
How many languages does she speak?
When did her course start?
What will she do after she graduates?



15