Сценарий брейн-ринга по теме Защита окружающей среды

Брейн-ринг 8 класс
Задачи:
Развитие познавательного интереса у учащихся
Стимулирование интереса учащихся к изучению английского языка
Контроль знаний материала по защите окружающей среды

1 тур. Представление команд. (без подготовки)
Команды рассказывают о себе и представляют своих капитанов.
Now please, retell us about your team. (название, капитан, почему такое название)
2 тур. Guess the words. (слайд 2) (5минут)
_oll_t_
p_ote_ti_ _
r_ _ycl_
t_ro_
_a_ag_
p_a_ti_
c_ _tai_e_
p_ote_ _
w_ _te
_o_ _uti_n
_es_ _oy_
t_ _rib_e
e_ol_ _y
_in
en_ _ron_ _nt
r_ _bis_
_r_ _ibi_
h_ _t
_mp_ ss_b_e
p_lyt_ _ne
_i_ar_ _te

Make up a long sentence, using as more words as you can.
3 тур Answer the questions. (слайд 3)(3минуты)
Which is the smallest continent in the world?
What
· is the highest mountain in the world?
Which is the longest river in the world?
Which is the largest lake in the world?
Which is the deepest lake in the world?
Which is the largest city in the world?
What a group of islands do you know in the Atlantic Ocean?
Which is the largest country in the world?
What is the capital of The USA?
What is the name of the river in England?
4 тур Puzzle.(8минут)
Раздать кроссворды
5 тур Proposals (3минут)
Give your thought about protection of our planet. (3 proposals)
6 тур Newspaper (10 минут)