Контрольные работы по английскому языку к учебнику 6 класса, автор Кузовлев В.П. и др.


Контрольная работа по теме «Home, sweet home»
ПОЯСНИТЕЛЬНАЯ ЗАПИСКА
Контрольная работа для учащихся 6 класса составлена в соответствии  с требованиями государственного стандарта основного общего образования.
Продолжительность: 40 минут.Цель: определение уровня сформированности умений и навыков по английскому языку.Содержание:
Лексическое задание.  (задание на установление соответствия) – 10 баллов.
Лексико-грамматическое задание. (перевод с русского на английский) – 4 балла
Грамматическое задание.    (Выбор правильной формы глагола)  –  5 баллов.
Чтение с полным пониманием. (верны ли высказывания после текста) – 5 баллов.
Критерии оценивания результатов: за каждый правильный ответ учащиеся получают 1 балл. Максимальное количество баллов - 24.Успешность выполнения работы определяется следующим образом:
         24-22 балла  -«5»(отлично)
         21-15 баллов –«4»(хорошо)
         14-10 баллов –«3»(удовлетворительно)
         9 и менее баллов –«2»(неудовлетворительно)
How do the children apologise and reply?
A a Sorry
b I am awfully sorry
c I am very sorry
B a OK
b That’s OK
c That’s all right
Read the text and fill in the words be, look like, be like, like in the right form.
Ann ……………. her sister. They both ……………. helpful. She ………………. her sister too. They ……………. both tall and slim Ann …………..… cats and she …………….. always merry. Ann ………….…. a really good friend.Fill in the gaps with the correct verb form.
1. Jane____________ (sit) at the breakfast table now.
2. She___________ (read) a newspaper.
3. Her father ____________(drink) coffee.
4. There is a cartoon on TV. Jane and Kate ________________(not watch) it.
5. They ___________________(help) their mother now.
6. I ________________________(listen) to music now.
7. You __________(do) this test now?
Fill in the gaps with suitable words.
1. My sister is …. .But she is sometimes…... . (shy, clever, sociable)
2. My best friend is not …. And I can always …. him. (boastful. honest, trust)
3. My mum is very…. . She is always…… . (helpful, bossy, kind)
4. My dad never looks ….. . He is always ….. . (cheerful, polite, unhappy)
5. My best friend is …… sports. he is ….. . (strong, good at, clever)
Read the text and answer the question.
He is about 2 meters tall, he does not wear any clothes and he has got red hair all over his body. People say he lives in the mountains. People call him the Alma. Ten French and Russian scientists are looking for him now. The Alma is a half-man and a half-ape. He is not sociable and friendly. He can be aggressive. He only comes out at night. He loves horses and he can run at speed of over 60km/h. There are many stories about him, but no one really knows if he really lives. Who is the story about?
1. a scientist (ученый)
2. an ape (обезьяна)
3. half-man (получеловек) and half-ape
Контрольная работа по теме «Home, sweet home»
1. Соедините цифры с буквами
1 to sweep the floor a) плакат
2 in the middle b) над
3 curtains c) шить
4 to sew d) современные удобства
5 to do the washing e) подметать полы
6 living – room f) делать покупки
7 above g) стирать
8 poster h) посередине
9 modern conveniences i) занавески
10 do the shopping j) зал
2. Переведите предложения с русского на английский:
1. У нас есть большой дом.
2. В доме есть четыре комнаты.
3. Было два ковра на полу.
4. Перед диваном есть телевизор.
3. Раскройте скобки, употребив глаголы в Past Simple или Present Perfect .
1. They just (come) home.
2. My friends ( see) this film yesterday.
3. Our team ( play) football last month.
4. My father already ( build) his house
5. I (not do) my home task yet.
4. Прочитайте текст и определите, верны (true) или не верны (false) высказывания, данные ниже.:Mary’s house is not very big, it has four rooms and a kitchen. Two of the rooms are large. They are the living – room and the dining – room. There are two bedrooms in Mary’s house. One of the bedrooms is Mary’s room. Her room is not large. It has one window.
In front of Mary’s house there is a small garden with flowers in it. There is a kitchen – garden behind the house. You can see many apple -trees in the garden. Mary’s house is very nice.
1 Mary’s house is big.
2 There are 6 rooms in her house.
3 There are two large bedrooms in the house.
4 There is a small garden in front of the house.
5 There is an apple-tree behind the house.
Ключи к контрольной работе «Home, sweet home»
1. Соедините цифры с буквами
1 e, 2h, 3i, 4 c, 5g, 6j, 7b, 8a, 9d, 10f
2. Переведите предложения с русского на английский
1 We have got a big house.
2 There are four rooms in the house.
3 There were two carpets on the floor.
4 There is a TV-set in front of the sofa.
3. Раскройте скобки , употребив глаголы в Past Simple или Present Perfect .
1 have just come
2 saw
3 played
4 has already built
5 have not done
4. Прочитайте текст и определите верны ли высказывания:
1 false
2 false
3 false
4 true
5 false
Контрольная работа по теме «Does your health depend on you?»ПОЯСНИТЕЛЬНАЯ ЗАПИСКА
Контрольная работа для учащихся 6 класса составлена в соответствии  с требованиями государственного стандарта основного общего образования.
Продолжительность: 40 минут.Цель: определение уровня сформированности умений и навыков по английскому языку.Содержание:
Лексическое задание.  (выбор подходящего по смыслу слова) – 8 баллов.
Лексико-грамматическое задание. (перевод с русского на английский) – 4 балла
Грамматическое задание.    (Выбор правильной формы глагола)  –  4 балла.
Чтение. (ответы на вопросы по содержанию текста) – 5 баллов.
Критерии оценивания результатов: за каждый правильный ответ учащиеся получают 1 балл. Максимальное количество баллов - 21.Успешность выполнения работы определяется следующим образом:
         21-20 баллов  -«5»(отлично)
         19-14 баллов –«4»(хорошо)
         13-8 баллов –«3»(удовлетворительно)
         7 и менее баллов –«2»(неудовлетворительно)
Контрольная работа по теме «Does your health depend on you?»
Поставьте подходящие по смыслу слова в предложения
Chest, blood pressure, pulse, medicine, hurts, lungs, cough, temperature.
Yesterday Nick fell ill. He had a bad 1…………………….. It 2………………. when he moved. The doctor came. He felt Nick's 3……………… and listens to his 4…………….. and 5……………… He also took his 6……………… and 7…………………. The doctor told Nick to take some 8………………………for his cold.
Переведите предложения с русского на английский язык:
1. У меня болит голова
2 Ты должен чистить зубы
3 Тебе следует заняться спортом
4. У моего папы болит спина
Поставьте в предложения глаголы must/musn’t should/ shouldn’t
1. You have a temperature, you_______call the doctor.2. You _______wash your hands before dinner.3. You_______eat in the bed.4. You_________say bad words.
Прочитайте текст и ответьте на вопросы.
Hello. My name is Max. Not long ago I decided to lead healthy life. Let me tell you something about it. I don’t get up very early but I begin my day with exercises. I go out and run about my house twenty times. Then I get hungry and have breakfast. I have a big glass of orange juice and then a cup of tea. At about one I have my lunch. At lunch I eat a lot of vegetables: cabbage, carrots, peas, fresh cucumbers, a piece of rye bread and a cup of tea without sugar, of course. Sometimes I don’t have any lunch but it is not healthy at all. It happens when I am busy in the city. I don’t like to have meals in public places. I sometimes have dinner in the evening when I am hungry or when I have guests at home. I don’t like to receive guests because we usually eat a lot of meat and fish and other heavy things which don’t help you to be fit. My motto is “eat to live, but not live to eat.”
How much times does Max run about the house?
What Max eats to keep fit?
Where doesn’t Max like to eat?
Why doesn’t Max like to have guests at home?
What is Max motto?
Ключи к контрольной работе «Does your health depend on you?»
1. Поставьте подходящие по смыслу слова в предложения
1 cough2 hurts3 pulse4 lungs5 chest6 temperature7 blood pressure8 medicine2. Переведите предложения с русского на английский
1 I have got a headache.
2 You must clean your teeth.
3 You should go in for sport.
4 My father has got a backache.
3. Раскройте скобки , употребив глаголы must/musn’t should/ shouldn’t.
1 must/ should
2 must/ should
3 shouldn’t
4 shouldn’t/ musn’t4. Прочитайте текст и ответьте на вопросы:
1 Max runs about the house twenty times.
2 Max eats vegetables, fruit and rye bread.
3 Max doesn’t like to eat in public places.
4 Max doesn’t like to have guests because they usually eat a lot of heavy food.
5 The motto is “eat to live, but not live to eat.”
Контрольная работа по теме " Whatever the weather"
ПОЯСНИТЕЛЬНАЯ ЗАПИСКА
Контрольная работа для учащихся 6 класса составлена в соответствии  с требованиями государственного стандарта основного общего образования.
Продолжительность: 40 минут.Цель: определение уровня сформированности умений и навыков по английскому языку.Содержание:
Лексическое задание: выбор подходящего по смыслу слова – 8 баллов; выбор верного продолжения предложения – 6 баллов
Лексико-грамматическое задание: перевод с русского на английский – 5 баллов
Грамматическое задание:    Выбор правильной формы глагола  –  4 балла.
Чтение: выбор верного заголовка для текста – 1 балл ; определение верности высказывания– 5 баллов.
Критерии оценивания результатов: за каждый правильный ответ учащиеся получают 1 балл. Максимальное количество баллов - 29.Успешность выполнения работы определяется следующим образом:
         29-27 баллов  -«5»(отлично)
         26-20 баллов –«4»(хорошо)
         19-8 баллов –«3»(удовлетворительно)
         7 и менее баллов –«2»(неудовлетворительно)
Контрольная работа по теме " Whatever the weather"
1. Поставьте в предложения подходящие по смыслу слова
I like….. because the weather is fine.
It usually….. in autumn.
Winter is….…..
This summer was….
There are a lot of…… in winter
If it is rain we take….
The temperature in summer is……zero.
The trees are green in spring, and yellow in…..
Above, rains, umbrellas, summer, cold and snowy, snow, autumn, great.
2. Выберите нужный вариант продолжения предложения
1 If it’s rainy,… A) many schoolchildren will ski
2 If it is very cold,… B) we won’t go on excursion
3 If it snows,… C) people will stay at home
4 If there’s storm tomorrow,…. D) people will not go to the countryside in such weather
5 If it’s foggy,… E) people will wear warm clothing
6 If it freezes,….. F) the dog will not go for a walk
3. Переведите предложения 1.Лето. 2 Деревья и трава зеленые весной.3 Если будет тепло, мы пойдем гулять. 4 Я собираюсь посмотреть телевизор.5. Температура ниже нуля.
4. Раскройте скобки, употребив глаголы в Simple Future/to be going to/Present Progressive
1. - There are dark clouds in the sky.
    - Yes, it _____ (be) stormy.
2. - It is frosty. Please put on a warm sweater.
     -I will. I think it______ (be) very cold in the evening.
3. - What will the weather be like tomorrow?
    -  Look, the sky is starry (звёздное). It_____(be) sunny tomorrow.
4. - What_____ you _____ (do) this weekend?
    -  I have got a lot of plans. I ______ (go) to Brighton on Saturday.
5. Прочитайте текст и выполните задания к нему.
Many Americans talk about the weather. They have a lot of talk about. People have always tried to forecast the weather. In the old time they only guessed or based it on what the weather was like in the past.
Today people use radars, satellite (спутниковые) pictures and computers. All these instruments help them to make weather pictures. Some people try to forecast the weather for a whole ( целый) year or a whole season. Each November, the United States Weather Service forecasts what the weather will be like. And each year The Old Farmer’s Almanac publishes (публикует) a forecast for the whole year.
Both the Weather Service and the Almanac use information about past years. They combine (соединяют) it with information from satellites, balloons, radar stations and ships at sea. Then a computer gives a report. This report is very important for many Americans.
Americans may not like a lot of their weather, but they certainly like to talk about it.
1.Выберите подходящий заголовок для текста
A) The weather in the USA.
B) How they forecast the weather in the USA .C) How they forecast the weather in the USA in November.
2 Прочитайте текст и определите, верны (true) или не верны (false) высказывания
1. Americans don’t mind what the weather is like .2. Americans rarely talk about the weather.
3. They use information from different sources (источников).
4. The Old Farmer’s Almanac publishes a forecast for the year.
5. Only specialists give information for a full weather report.
3. Раскройте скобки, употребив глаголы в Simple Future/to be going to/Present Progressive
1. - There are dark clouds in the sky.
    - Yes, it _____ (be) stormy.
2. - It is frosty. Please put on a warm sweater.
     -I will. I think it______ (be) very cold in the evening.
3. - What will the weather be like tomorrow?
    -  Look, the sky is starry (звёздное). It_____(be) sunny tomorrow.
4. - What_____ you _____ (do) this weekend?
    -  I have got a lot of plans. I ______ (go) to Brighton on Saturday.
Ключи к контрольной работе « Whatever the weather »
1. Поставьте подходящие по смыслу слова в предложения
1 summer
2 rains
3 cold and snowy
4 great
5 snow
6 umbrellas
7 above
8 autumn
2. Выберите нужный вариант продолжения предложения
1 D
2 E
3 A
4 C
5 B
6 F
3. Переведите предложения с русского на английский
1 It is summer.
2 Trees and grass are green in spring.
3 If it is warm, we will go for a walk.
4 I am going to watch TV.
5 The temperature is below zero.
4. Раскройте скобки, употребив глаголы Simple Future/to be going to/Present Progressive .
1 It is going to be stormy
2 I think it will be very cold…
3 It is going to be sunny…
4 What will you do? / I am going to Brighton…
5.
Выберите подходящий заголовок для текста - B
Прочитайте текст и определите, верны ли высказывания:
1 false
2 false
3 true
4 true
5 true
Контрольная работа по теме What are you going to be?
ПОЯСНИТЕЛЬНАЯ ЗАПИСКА
Контрольная работа для учащихся 6 класса составлена в соответствии  с требованиями государственного стандарта основного общего образования.Продолжительность: 40 минут.Цель: определение уровня сформированности умений и навыков по английскому языку.Содержание:
1. Лексическое задание: выбор подходящего по смыслу слова – 4 баллa; 2. Лексико-грамматическое задание: выбор верного продолжения предложения, постановка глагола в верную форму – 12 баллов3. Чтение: определение верности высказывания– 8 баллов.
Критерии оценивания результатов: за каждый правильный ответ учащиеся получают 1 балл. Максимальное количество баллов - 24.Успешность выполнения работы определяется следующим образом:
         24-22 баллов  -«5»(отлично)
         21-18 баллов –«4»(хорошо)
         17-8 баллов –«3»(удовлетворительно)
         7 и менее баллов –«2»(неудовлетворительно)
Ключи к контрольной работе What are you going to be?
Выберите нужный вариант ответа:
1 a, 2 b, 3 a, 4 a.
Поставьте в предложение have to/has to и продолжите подходящими из рамки словами:
has to answer the telephone
has to know laws
has to work
have to get up
has to use the computer
had to carry heavy things
Прочитайте текст Согласитесь или опровергните предложения после текста
1 +
2 +
3 +
4 –
5 –
6 +
7 –
8 -
Контрольная работа по теме What are you going to be?

Выберите нужный вариант ответа:
1 Unit 11 is about….a) profession b) education
2 Policemen and rescue team are…..professions. a) modern b) important
3 …….are popular professions a) actors and singers b) pilot and drives
4 School leavers enter…. A) institute b) offices
Поставьте в предложение have to/has to/ had to и продолжите подходящими из рамки словами:
50165137795To know laws well, to carry heavy things to answer the telephone, to get up, to use the computer, to work,
00To know laws well, to carry heavy things to answer the telephone, to get up, to use the computer, to work,

Laura is a secretary, so she often_____________
Mr. Bixby is a lawyer, so he_______________
Mrs. Lee had a part –time job, she____________at weekend.
They work tomorrow, so they_________________early.
Joel wants to be a computer operator, he ____________well.
Mr. Green ____________because he was a construction worker
Прочитайте текст Согласитесь или опровергните предложения после текста
Harriet: When I am big I will be a spy (шпион). I will go to one country and find out its secrets and then I will go to another country and tell them. And then I find out their secrets and I go back to the first one and rat (доносить) on the second. Then I will go to the second and rat on the first. I will be the best spy and I will know everything. Maybe when I grow up I can have an office. People will come in and tell me who to go and spy on. I would have to have a gun (пистолет) and follow people.
Russell: Fifty years ago parents still (все еще) asked boys if they wanted to grow up to be President. A great number of little boys said yes and meant. When they asked me I said NO. I didn’t want to grow up to be President.” Well, what do you want to be then when you grow up?” asked my uncle. I loved to collect empty (пустые) bottles, tin cans with pretty labels, and old magazines. “I want to be a litter men” I said.
Harriet wants to know everything about people and what they do.
Harriet will have to have a gun and follow people.
Harriet will have an office.
Harriet will have a rat in her office.
A surprising number of little boys want to grow up to be President.
Russell liked to collect empty bottles.
Russell didn’t collect old magazines.
Most of all Russell didn’t want to be litter men.
Контрольная работа по теме What do you look like
ПОЯСНИТЕЛЬНАЯ ЗАПИСКА
Контрольная работа для учащихся 6 класса составлена в соответствии  с требованиями государственного стандарта основного общего образования.
Продолжительность: 40 минут.Цель: определение уровня сформированности умений и навыков по английскому языку.Содержание:
1. Лексическое задание: выбор подходящего по смыслу слова – 15 баллов; Изображение человека по описанию – 12 баллов2. Грамматическое задание: выбор верной формы прилагательных– 12 баллов
Критерии оценивания результатов: за каждый правильный ответ учащиеся получают 1 балл. Максимальное количество баллов - 39.Успешность выполнения работы определяется следующим образом:
         39-36 баллов  -«5»(отлично)
         35-20 баллов –«4»(хорошо)
         19-8 баллов –«3»(удовлетворительно)
         7 и менее баллов –«2»(неудовлетворительно)
Ключи к контрольной работе What do you look like
1. Заполните пропуски предлогами with или in и словами из рамочки.

1 in, T-shirt (pullover), trousers2 with, hair3 in, dress4 in, T-shirt (pullover), trousers, shoes5 long, dark6 in, dress
2. Поставьте слова из скобок в верной форме на нужное место в предложении.
1. Ann is the tallest in the class2. Her friends are not as tall as she.3. Pete is taller than Ann.4. All girls in the class are beautiful.5. But Ann is a bit more beautiful than Jane.6. She is the nicest and the most attractive in the class.
Контрольная работа по теме What do you look like
1. Заполните пропуски предлогами with или in и словами из рамочки.
1.My father is a man ___ a blue ____ and grey ____. 2. My mother is a woman ____ short fair _____. 3. She is ___ a brown _____. 4. My sister is a girl ___ a pink ___, green ____and red ___. 5. She has got _____ ______ hair. 6. My grandma is a woman __ a beautiful yellow ___
Boots, trousers -2, dress -2, hair, pullover, dark, shoes, T-shirt, long
2. Поставьте слова из скобок в верной форме на нужное место в предложении.
1)Ann is ____in the class (tall).
2) Her friends are not ___ she (tall, as.. as).
3) Pete is ____ Ann (short, than).
4) All (все) girls in the class are ___(beautiful).
5) But Ann is _____ Jane(beautiful, a bit, than).
6) She is __ and ___ in the class (nice, attractive)
3. Нарисуйте человека по его описанию.
He is tall and slim. He has round (круглое) face, big ears, small nose and green eyes. His hair is grey and curly. His hair is not long. He has trousers, T-shirt and jumper on.