Открытый Урок для 5 класса Between the Sun and the Earth

Тема: Home Reading Lesson “Between the Sun and the Earth”.

Цели:
Практическая – развитие навыка чтения, развитие навыка устной речи.
Воспитательная – воспитание личностных качеств, обеспечивающих успешность исполнительской и творческой деятельности (внимательности, добросовестности, активности, трудолюбия и самостоятельности).
Образовательная – контроль степени усвоения знаний, полученных на предыдущих уроках.
Развивающая – развитие умения внимательно читать, доказывать и аргументировать свою точку зрения, толерантно относиться к мнению другого, развитие памяти, расширение кругозора.

Задачи
активизация познавательной деятельности учащихся
расширение словарного запаса по заданной теме
совершенствовать навыки говорения
развивать умение работать в группах
развивать коммуникативную компетенцию

Планируемые результаты:
Развитие общекультурных умений собирать, систематизировать обрабатывать различные виды культуроведческой информации, интерпретировать и использовать ее при решении коммуникативно-познавательных задач;
Развитие исследовательских учебных действий, включая навыки работы с информацией;
Развитие смыслового чтения, включая умения употреблять тему, прогнозировать содержание текста по заголовку / по ключевым словам, выделять основную мысль, главные факты, опуская второстепенные, устанавливать логическую последовательность основных фактов;
Умение кратко высказываться о фактах и событиях, используя такие коммуникативные типы речи как описание, повествование и сообщение;
Оборудование: доска, книга для чтения (Reader), тетради, карточки.

Этап
Учитель
Ученик
Доска
Время
Примечания

1)Органи-
зационный
этап




















2) Этап проверки ЗУН
Good afternoon. I’m glad to see you. Sit down, please. Who is on duty today?












Let’s also train our const
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
· мин.





















10 мин.


Этап
Учитель
Ученик
Доска
Время
Примечания


when you were a child, before going to school?
2) Did you use to drink a lot of milk?


3) What did you use to do in summer?



Good. We used to read a lot of texts about dif
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·3) Этап совершен-
ствования навыка чтения.

4) Этап закрепле -
ния мате –
риала.



































5) Этап
информи-
рования о
домашнем задании.
for you. On each card there are two words, two new words. You are to make up a little situation (if you can) or just two sentences with them/ You have 4 minutes and then we will check.
(Я каждому даю карточку с двумя новыми словами, давая право выбора.)

Well done. Now we are ready to start reading our text.
(Читаем и переводим текст).



We als
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
· write down your key-sentences and key-words on these sheets of paper. And then choose somebody from your group to tell your information. Now you may begin. You have 5 minutes.

Well done! Now we know everything about the Sun and the Earth. And also the lesson is practically over. We have just two minutes.

Your homework for Monday is exercise 30 on page 95 (wr.) and also Grammar Test B in your books “Test by test”, page 54.
Thank you for the lesson. Good bye.

















1) People used to know little about the Earth in the past.
2) Early people believed the Sun traveled around the Earth.
3) The Sun neither rises nor sets. It’s the Earth that is moving.
4) The Earth turns from the West to the East.
5) The Earth never stays the same.
6) It takes the Earth a bit more than 365 days to make one turn around the Sun.




1) People were very curious, believed in Gods, no one knew why the Sun rose or set, some believed that the Sun traveled around the Earth every 24 hours, didn’t know why there were changes in temperature.
2) The Sun neither rises, nor sets, it’s the Earth, that is moving, the Earth is a sphere, it turns from the West to the East, never stays the same, the Earth moves around the Sun.
























Group №1
Group №2






























Ex. 30 p. 95
Gr. Test B p. 54 (TbT).











12-15 мин.




15 мин.





































1-2 мин.
New words: curious, explore, an explorer, exploration, set, rise, continue, separate, nation, national, nationality.






























If we have some time left, I’ll give cards with new words, in which letters are mixed. Pupils are to find them and to write the right variant.



Карточки.
1)

Things that people used to think about the Earth in the past.
People’s knowledge about the Earth now.



























2) Put the letters into the correct order.

Urcsuoi


Loreexp


Lerropxe


tiloexpraon


Est


Seir


Nueticon


paratese


tinaon


lannatio


lytinatiano




curious, explore, an explorer, exploration, set, rise, continue, separate, nation, national, nationality.












Список литературы.

Верещагина И.Н., Афанасьева О.В.. Английский язык, Книга для чтения, 5 класс. – М. Просвещение. 20011 г.
Верещагина И.Н., Афанасьева О.В.. Английский язык, 5 класс, Часть 1. – М. Просвещение. 2015 г.
[ Cкачайте файл, чтобы посмотреть ссылку ] Test by test V Тесты 5 кл. Сборник тестов по англ. Яз. – М. Менеджер. 2013 г
Заголовок 115