разработка по английскому языку: «Мой дом – моя крепость»

Муниципальное общеобразовательное учреждение
Иркутского районного муниципального образования
«Плишкинская средняя общеобразовательная школа»


















Мой дом – моя крепость
урок для 6 класса












Ефременко Анастасия Анатольевна,
учитель английского языка,








2014
Цели: 1. Актуализация навыков аудирования;
2. Совершенствование навыков чтения и диалогической речи;
3. Тренировка навыков выразительного чтения.

Ход урока.
Организационный момент.
-Good morning children. I’m glad to see you. Sit down , please. Today we shall discuss English houses and decide if an Englishman`s home is his castle. I hope we’ll have a good work today.

Фонетическая зарядка.
-Now look at the blackboard. Let’s remember these proverbs
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·lease, and try to translate (дети читают поговорки и переводят их).
-OK , very good.

Речевая разминка.
-So, now listen to me and try to translate this poem:
Little Mouse, little Mouse, Little Mouse, little Mo
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
· Развитие письменной речи.
-And now, children, take the cards on your desks, please. Your task is to find the odd word in each line:
1 kitchen, bedroom, classroom, dining room, living-room
2 sofa, armchair, bed, table, blackboard
3 carpet, curtains, picture, street, pillow
4 spoon, fork, knife, plate, window, cup
5 gas stove, refrigerator, washing machine, dishwasher, tree
6 window, door, floor, car, wall, ceiling, roof

-Well done! Are you tired? Stand up, please.
5. Физкультурная минутка.
Clap! Clap! Clap
· your hands
Clap your hands together.
Clap, clap, clap your hands
Clap your hands together.
Stamp, stamp, stamp your feet
Stamp your feet together.
Nod, nod, nod your head
Nod your head together.
Dance, dance, dance and dance
Dance and dance together.

6. Знакомство с новыми лексическими единицами (виды английских домов).
-As I said, today we`ll discuss English houses and decide if an Englishman`s home is his castle. It`s exercise 44 page 136. Let`s start read and act out.

-Well, and now it`s time to listen the 2 part of this dialogue. It`s exercise 46 page 136.

7. Развитие навыков диалогической речи.
-It`s time to work in group of four. You will ask the member of your group different questions and fill in the information in the table.


Kate
Alex
Alice
Jane

Type of house





Number of room





Garden





Neighbourhood





Favourite place in the house






8. Совершенствование навыков выразительного чтения стихотворения.
-Now I want you to listen to the poem from exercise 49 page 137 «This Is the Key of the Kingdom»

9. Подведение итогов.
Сегодня мы с вами познакомились с новыми словами. А какие они?
Молодцы, дома Вам необходимо будет отчитать стихотворение «This Is the Key of the Kingdom».
Sometimes you say «Hello!»,
Because the bell has gone,
And every day you say
«Good day, good day, good day».
It`s time to say «Good-bye»,
Good-bye, my children, bye.