Разработка урока английского языка на тему Making suggestions (5 класс)


Предмет: английский язык
Учитель: Юсупова Альбина ИльгизовнаУчебник: Ю. Э. Ваулина, Virginia Evans "Spotlight" ("Английский в фокусе" для 5-го класса)
Класс: 5 класс, 4-ый год обучения.
Тема: Приглашение к действию («Making suggestions»)
Тип урока: комбинированныйЦель урока: Развитие и закрепление умений в устной речи по теме «Приглашение к действию».
Задачи урока:
Образовательная:
формирование коммуникативной компетентности в общении и сотрудничестве со сверстниками;
Развивающая:
развивать навыков диалогической речи;
развивать умения строить самостоятельные устные высказывания, используя новые речевые клише;
развивать умения составлять диалог-побуждение к действию.
3. Воспитательная:
способствовать формированию толерантности при работе в паре и группе;
расширить кругозор учащихся;
способствовать воспитанию любви к английскому языку и стране изучаемого языка;
воспитывать межличностные отношения.
Формирование УУД:
личностные: положительное отношение к процессу познания, перенос лексико-грамматического материала модуля в ситуацию речевого общения на основе личного опыта;
регулятивные: умение планировать решение учебной задачи, оценивать и корректировать свою деятельность;познавательные: осознанное построение речевого высказывания;коммуникативные: сотрудничество в поиске и сборе информации; разрешение конфликтов, контроль, коррекция и оценка действия партнера.
Планируемые результаты:
развитие творческих способностей;
развитие умений диалогической речи;
расширение объёма лексических знаний.
Методы обучения: словесный, наглядный, практический.
Формы организации познавательной деятельности:
- фронтальная,
- парная,
- групповая.
Средства обучения:
аудиовизуальные (ноутбук, мультимедийный проектор, презентация);
информационные (флеш-мульт, учебник, картинки).
Ход урока:
До звонка слайд№1.
Организационный момент (слайд №2)
- Good morning, dear boys and girls! I am glad to see you. Sit down, please! My name is Albina Ilgizovna. I am your English teacher for today. I hope that today’s lesson will be interesting and exciting.
But before we begin the lesson I want to ask you a question: How are you today? On your tables you can see smileys. If you are happy, fine and OK show me this smiley. If you are unhappy or sad show me this one. For example, I am fine and OK, so this is my smiley. Вопрос задать: How are you? (опрос 2-3 учащихся).
Let’s begin our lesson. We should learn the topic of our lesson. Look at the screen, please! (слайд№3). There is a riddle. If you guess it, you can say what topic of our lesson will be. On your tables you can see this riddle. Let’s work in pairs. I’ll give you one minute and you should give me an answer. (Дети работают в парах и отгадывают ребус). Time is up! Who is ready? Raise your hands! …., come up to the blackboard and write down it on the blackboard. (Well done! Take your seat!) How did you get it? (слайды № 4,5, 6). Самооценка. Who knows the translation of this word? (ответ ученика). Look at the screen(слайд №7) Let’s try to pronounce it. Repeat after me. Now, open your exercise-books and write down today’s date and this word with transcription and translation.
Look at the screen again (слайд №8) and find the synonym of the word “suggestion”.
So, now can you tell me what topic of the lesson will be today? (What will we speak about?) (ответы учащихся). Right you are! Our topic is “Making suggestions” (“Making ideas”). (Слайд №9)
Look at the screen. (слайд№10) There are mini-dialogues. The first dialogue. Listen to me. (Repeat after me.)Where is the suggestion? (ответы учащихся – Let’s go …) слайд№11. Where is the answer to it? (That’s a good idea!) слайд№12. Who wants to act out this dialogue? (разыгрывают диалог) The second dialogue (слайд№13). Where is the suggestion? (How about …) слайд№ 14. Where is the answer to it? (Sounds great!) слайд №15. Let’s act out this dialogue. (Взаимооценка)
We continue our work. Open your books on page 82, we’ll do ex. 1. (слайд №16) Listen to the recording and repeat after the speaker. (слушают запись и повторяют). Let’s read the sentences. Which sentences do we use to make a suggestion? (ответы учащихся). Which sentences do we use to respond to a suggestion? (ответы учащихся).
Look at the screen.(слайд№17). There is a task for you. Match the suggestions and answers. Somebody will read the suggestion and the other pupil will choose the possible variant and answer. Let’s begin. (отвечают в форме диалога) Самооценка.
I see you are tired. Let’s have a rest. (Физкультминутка) – видео- клип «Clap your hands!»
How about travelling? Look at these photos. You can see landmarks. Let’s read them. They are situated in one and the same city. What city is it? Right you are! It’s London. Divide into groups of four. Look at the screen. You can see the polilogue (dialogue between 4 people). Let’s read an example. The first group will read the example. Your task is to make up a polilogue.( время даётся на составление диалога). Let’s listen to your polilogues. (выслушиваются полилоги). Самооценка.
Экспресс-диагностика:
Now I’ll give you a short test. You should do it as quickly as you can. Choose the right answer. Сверка правильных ответов с экрана. Show me your marks.
You work very hard today! Look at the screen! What did you know from this lesson? ( слайд – рефлексия). Now put the marks to yourselves for the whole lesson. Very good! I agree with your marks. You were very active!