Сценарный план воспитательного мероприятия Who lives there? по мотивам русской народной сказки Теремок


Областное государственное бюджетное учреждение дополнительного профессионального образования
«Курский институт развития образования»
ОГБУ ДПО КИРО
Кафедра филологического образования
Сценарный план
внеклассного мероприятия
«Who lives there?»
по мотивам русской народной сказки
«Теремок»
Разработал(а): Житникова Валентина Александровна
КУРСК – 2016
Житникова Валентина Александровна
Учитель английского языка
МКОУ «Лобазовская средняя общеобразовательная школа Октябрьского района Курской области»
Предмет: английский язык
Классы: 2-3
Тема мероприятия: «Кто здесь живёт?» по мотивам русской народной сказки «Теремок»
Цель: создавать положительную мотивацию к изучению английского языка и радостное настроение на уроке;
научить детей проигрывать языковой материал, работая в группе, научить детей общаться в заданной ситуации.
Задачи:
1. Закрепить изученный материал в игровой форме.
2. Развивать внимание, мышление, память.
3. Поддерживать интерес к изучению английского языка.
4. Воспитывать чувство ответственности за порученную роль, осознания значимости своего Я в коллективе.

Оборудование:
1. Домик-теремок
2. Костюмы-маски зверей: мышка, зайчик-кролик, лягушка, петушок, медведь
4. Плакаты с вопросами Who lives there? Who are you?
5. Музыкальные фонограммы для сопровождения героев
Ход мероприятия

Организационный момент
Teacher: Good morning pupils. Today we are going to play a fairy tale “Who lives there?” Be very attentive. On the blackboard you саn see a poster with the questions Who lives there? What can you do? and a phrase Let’s live together!
Look! Here you can see masks. You may choose (выбрать) any mask you like.
Примечание: если работа идёт во 2 классе, то подготовительную работу можно вести на русском языке, в 3-м же классе учитель переводит только отдельные слова
After the roles are chosen the teacher begins training the key phrases - questions Who lives there? What can you do? It is important to pay attention to the heroes’ intonations.
Scene1
(The mouse walks in the forest)
Mouse: Pee-pee-pee, hello! I am a mouse. I live in the House. My name is Pee. Come and look at my house. (The mouse hides in the house)

Frog jumps: Quack-quack-quack! Hi, people! I am a frog. My name is Jumpee. I see a house. The House is nice. (jumps to the house, knocks)
Who? Who lives in the house?
Mouse: I am a mouse, my name is Pee. Who are you?
Frog: I am a frog, my name is Jumpee. Let’ s live together!
Mouse: Now they live together….
mouse Pee…
Frog: …and frog Jumpee.
Scene2
(The rabbit walks in the forest sings “What is your name? What is your name”)
Rabbit: Good morning, children! My name is Rabbit! I have no friends! Oh! I see a house in the forest! Who lives there, I wonder?
(comes to the house and knocks)
Who lives in the house?
Примечание: выражение I wonder учитель поясняет на русском языке.
Mouse and Frog: We …
Mouse: I am a mouse
Frog: I am a frog
Together: and who are you?
Rabbit: I am Rabbit, I have no friends.
Mouse and Frog: Let’s live together!
Mouse: Now they live together….
mouse Pee…
Frog: …frog Jumpee…
Rabbit: and Rabbit.
Scene3
(a cockerel appears)
Cockerel: Hello! A am a cockerel. My name is Cock. I can sing.
Who lives in the house? (points to the house, comes and asks...
Who? Who lives in this nice house?
Mouse: I am a mouse
Frog: I am a frog
Rabbit: I am a rabbit
Together: and who are you?
Cockerel: I am a cockerel, my name is Cock! Let’s live together!
Mouse, Frog, Rabbit: Comein!
Rabbit: Now they live together….
Mouse: … mouse Pee…
Frog: … frog Jumpee….
Rabbit: …Rabbit…
Cockerel: …and cockerel Cock.
Scene4
(a bear appears in the forest)
Bear: Who lives in the house? (knocks) Let’s live together!
The animals in the house: Oh, no!
Mouse: The house is so small…
Frog: …and you are so big!
(with these words the bear’s head appears in the window, the house falls down)
Cockerel: Oh, my mother! We have no house to live!
Rabbit: Poor, poor we are!
Bear: Don’t worry! I can make the house for you!
All together: We can help you!
(they put the house up and sing “The more we are together…”)
The end
Примечание: по желанию учителя и детей количество зверей можно увеличить, в зависимости от числа учеников в группе, песенки и музыку подобрать из того, что разучено с детьми на уроках. Если сказка разыгрывается на внеурочном занятии и готовится как проект, который нужно защитить перед зрителями, то из числа сильных учеников можно выбрать автора, который будет вести спектакль. На уроке же можно обойтись только словами зверей.