Конспект урока по английскому языку Путешествие по морю (4 класс)

Урок английского языка в 4 классе
Тема: Путешествие по морю

Цель: восприятие на слух диалога и его выразительное чтение
Задачи: 1. Развитие навыков чтения, устной речи на основе прочитанного;
2. Активизировать употребление изученного лексического материала
(неправильные глаголы);
3. познакомить учащихся с новой лексикой по теме.

Материал: учебник О.В. Афанасьева, И.Н. Верещагина «Английский язык», 4 класс
Оборудование: таймер, мэнэдж мэт, чистые листы бумаги, названия углов

Ход урока.
Приветствие
Say “hello” to your face partner
Say “hello” to your shoulder partner

Речевая зарядка
Would you like to travel?
Have you ever travelled?
What should we do before travelling? (go to the airport, bus station, railway station, buy the ticket, choose the city, country, prepare clothes)

If you have a chance what way of travelling will you choose?
Corners
Учитель объявляет названия углов
- by bus
- by train
- by sea
-by plane
b) Think what way of travelling is the most i
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·Из каждого угла выбрать по2-3 ученика, чтобы они поделились мнениями своего партнера.
, why did choose travelling by bus?

Today we will travel by sea and speak about travelling by sea.
You can buy tickets and travel by sea if you know irregular verbs.

·Sit
Stand
Sing
Draw

Give
Put
Grow
Drink

Understand
Run
Make
Eat

Sleep
Send
Find
Have

Speak
Shine
Fly
Spend

Teach
Shake
Steal
Swim

Wear
Forget
Begin


Think
Fall
Choose



(Каждый называет одну пару и занимает свое место)

Знакомство с новой лексикой
Ex. 9p.249
Read and translate the words
Listen and repeat

Закрепление.

6.1 Ex.14p.252
Listen to the dialogue
Read it
Answer the questions:
Who travelled? (Ann)
Where did she travel? (Odessa)
How did she travel? (by sea)
Whom did she travel with? (mum, dad)
Where was her seat?
When did she arrive in Odessa?
What did Ann like?
What was the weather?

Name things that you think of when you say “Travelling by sea”
Sea
Sky
Journey

Ship
Port
Sun

Seaside
Trip
On board the ship

Clouds
Voyage
Wind

Travel
Fish
Sea animals

Итоги. Выставление оценок.

Домашнее задание у.9 с.249 учить слова, читать







МБОУ «СОШ с углубленным изучением отдельных предметов
с. Большой Кукмор» Кукморского муниципального района
Республики Татарстан










Урок английского языка в 4 классе


Путешествие по морю
















Учитель: Шафигуллина Н.К.









2014
15