Карточки. 7 класс.III четверть. К УМК Биболетовой М.З. Enjoy English


7 класс
Карточки
III четверть
Тема: «Взгляните на проблемы подростков: школьное образование»
УМК «Английский с удовольствием» М.З.Биболетова и др.
(для изучения основного материала, фонетической зарядки, закрепления ЛЕ, работы индивидуально и других целей)
Прочитайте слова в колонках, выберите по одному лишнему слову в каждой колонке.
I II III
Independent Argument Feel
Young Troublemaker Look
Unhappy Luckily Argue
Teenager Problem Worry
Comfortable Disagreement Invite
Upset Difficulty Allow
Honest Computer Energetic
Составьте как можно больше словосочетаний со следующими словами
Turn, right, left, get, on, off, far, from, go, up, down, traffic, lights, along, the street, through, around, the city, across, the road.
Распределите слова в две колонки: исчисляемые и неисчисляемые. Исчисляемые существительные употребите во множественном числе.
Furniture, information, advice, water, pencil, book, air, friend, music, district, work, letter, money, lesson television, meat, play, bread, afternoon, village, love, month, ink, silver, sea, friendship, speed.

Вставьте пропущенные предлоги: around, across, through, at, along, round.
There is a bridge ……… the river.
They were moving ……… the mist.
The bus was running ………. the street.
There is a comfortable chair …….. the wall.
The children like to run ………… the table.
He looked ……… the window but saw nothing.
There are a lot of trees ………. the cottage.
Прочитать предложения и составить разделительные вопросы.
Pupils must be at school at half past eight, …… ?Children mustn’t smoke and take drugs, ……. ?You should help your classmates, …….. ?
Pupils should not think that Russian is more important than Maths, …. ?
You must do your homework every day, …… ?Pupils should be polite, ……. ?English words can’t be easily learnt, ….. ?
Teachers should be strict, ……… ?Переведите следующие словосочетания с русского на английский.
изучать пять предметов;
выучить диалог наизусть;
учиться в школе;
выучить три новых слова;
изучать итальянский;
люблю учиться.
Личные и притяжательные местоимения I и II (абсолютной) формы
Лицо Личные местоимения Притяжательные местоимения
I форма
мест.+сущ. Притяжательные местоимения
II форма
(абсолютная)
Единственное число
1 л. I (я) My (мой, моя, моё, мои) Mine (мой, моя, моё, мои)
2 л. You (ты) Your (твой, твоя, твоё, твои) Yours (твои, твоя, твоё, твои)
3 л. He (он)
She (она)
It (он, она, оно)
his (его)
her (её)
its (его, её) his (его)
hers (её)
its (его, её)
Множественное число
1 л.
2 л.
3 л. We (мы)
You (вы)
They (они)
our (наш, наша, наше, наши)
your (ваш, ваша, ваше, ваши)
their (их) ours (наш, наша, наше, наши)
yours (ваш, ваша, ваше, ваши)
theirs (их)
Определите время и переведите предложения из действительного залога в страдательный.
1. He will speak to his cousin tomorrow.
They often give her fruits from their garden.
They built a new hospital last year.
He will look after his brother next week.
They will play this game next week.
They watch this TV program every evening.
I wrote a letter to my friend yesterday.
He visited the doctor an hour ago.
Прочитайте формы глаголов
Делать – do -did – done Приносить – bring - brought - brought
Давать – give – gave – given Иметь – have – had - had
Говорить – say – said – said Видеть – see – saw - seen
Быть – be – was\were – been Читать – read – read - read
Строить – build – built – built Писать – write – wrote - written
Плавать – swim – swam – swum Изучать – learn – learnt - learnt
Посылать – send – sent – sent Покупать – buy – bought - bought
Показывать – show – showed – shown Брать – take –took - taken
Говорить – speak – spoke – spoken Делать – make - made – made
Прочитайте предложения и найдите в них ошибки
The story were read three days ago.
The building of the museum is decorated last year.
We are not never asked at the English lesson.
The text will be translated with her mother.
English is speak all over the world.
Ice cream be made from milk.
The game will be played in four days.
The computers were bought in the shop.
The flowers are not watered last week.
The homework shall be not done tomorrow.
Соотнесите две части предложения и переведите пословицы и поговорки
Rome was not built a) is quickly spent.
What is done b) can’t be undone.
Better untaught c) in a day.
Easily earned money d) than ill-taught.
Составьте предложения со словами – обстоятельством времени. При этом глаголы употребите в страдательном залоге.
yesterday ; 5) every day;
every evening; 6) next Friday;
tomorrow; 7) in two months;
last week; 8) in 2014
Выберите подходящее по смыслу слово в каждом предложении.
Can you (describe, description) the picture?
Do you (agree, agreement) with Robert?
(Suspend, suspension) is not the most effective (punish, punishment).
(Educate, education) is free in state schools in Great Britain.
Did they (exclude, exclusion) him last month?
My aunt thinks it is not an interesting (discuss, discussion).
Pupils mustn’t (argue, argument) with their teachers.
Переведите предложения на английский язык.
Знает ли его мама о его плохом настроении?
Ты думаешь, это суровое наказание?
Ты когда-нибудь наказывал свою племянницу?
Я считаю, что это самое неприятное наказание.
Я сообщу учителю о твоём хорошем поведении.
На прошлой неделе мой брат вёл себя хорошо.
Поставьте глаголы в соответствующем времени, используя правило по употреблению придаточных I и II типов.
If it (not to snow), I will go to the country.
If we go to the cinema, we (to watch) the new cartoon.
If there (to be) no bread, I will go to the shop.
Jake would take part in the competition if he (can) swim well.
If I were hungry, I (eat) porridge with milk.
If my sister arrived, she (to call) me.
We (to have) dinner if Nick is at home.
Закончите предложения.
If my friend is ill ……………. .
If my best friend didn’t do his/her homework ……….. .
If your friend is depressed ……………. .
If I were in trouble, my friend …………… .If you are laughed at, your best friend ………… .If I were my best friend ……………….. .
Прочитайте слова и составьте словосочетания.
To share
True
Offer
Helpful
To quarrel with
Bad
To get along with
To have
Person
ideas
classmates
problems
parents
to help
mood
friend
Расставьте слова в логической последовательности и запишите предложения в тетрадь.
Kitty, they, at, to, a hotel, stay, expect.
A pilot, father, to, want, doesn’t, me, become.
To wash up, like, your, me, sister, would.
Us, polite, to be, wants, the teacher.
Expects, in the garden, him, my aunt, to work.
Памятка
Ознакомься с памяткой
После многих глаголов в качестве дополнения употребляется существительное или личное местоимение в объектном падеже с инфинитивом, которые образуют оборот «объектный падеж с инфинитивом».
1. I don’t want Kostya to go there.
2. He wants you to come on Sunday.
В обороте «объектный падежс с инфинитивом» существительное или местоимение обозначает лицо (или предмет), совершающее действие, обозначенное инфинитивом.
Сравните: I want to help him. - Я хочу помочь ему.
I want you to help him. – Я хочу, чтобы ты помог ему.
Составьте из предложенных букв известные вам слова.
1.Caeduonti 2.ctpeex 3. nishpu4.havibeour 5.vaprite 6. ubtrole7.msproble 8. frilyunend 9. arqurel
10.shipendfri
Карточка-тест по теме «Сложное дополнение»
Выберите правильный ответ
My parents always want …… the washing up.
a) that I did; b) me ; c) me to do ; d) for me to do.
2. Our new teacher says he’d like ……… down everything he said.
a) that we must write; b) us to write; c) us writing.
3. We expected our friends …… fast for a while.
a) to move; b) moved; c) will move; d) move.
4. I want ………. to the stadium next week.
a) my friend go; b) my friend will go; c) my friend to go.
5. Her relatives didn’t expect ……. this gallery.
a) her to visit; b) her visiting; c) that she to visit.
6. The teacher wants Mary …. the poem by heart.
a) learning; b) learn; c) learnt; d) to learn.
7. I would like that man ……… part in the competition.
a) taking; b) took; c) to take; d) him take.
8. Ms Green wanted her nephew ….. … her hand.
a) to touch; b) touch; c) touched; d) will touch.
Переведите на английский язык следующие словосочетания:
I вариант II вариант
1.выглядеть обеспокоенным;
2.обязательное образование;
3.средняя школа;
4.наказывать детей;
5.спокойное место;
6.посещать собрание;
7.вести себя плохо
1.высшее образование;
2.быть подавленным;
3.вести себя хорошо;
4.посещать занятия;
5.спорить с учителем;
6.строгое наказание;
7.частная школа.
Дополните предложения, используя следующие предлоги: to, of, for, at, onNick is very proud … his new computer.
Hello, can I speak … Jane, please?
“Are you going to arrange an excursion at the next week?” – “ I would like but it depends … the weather.
“What are you looking … ?” – “I have lost my dictionary.”
Steve always laughs … his friend’s actions.
Запишите формы следующих глаголов
I II III IV
Depress
Build
Know
Buy
Exchange
Speak
Like
Collect
Provide
Hear
Depressed
built Depressed
built Depressing
building