Поурочное планирование на тему: Великобритания, Англия


Предмет: Иностранный язык
Группа: 1 а КШИ
Время: Тема урока: Великобритания, Англия.
Цели и задачи урока по формированию компетентности:
А) По решению проблем
Б) Информационной
В) Коммуникативной Развитие умение воспринимать информацию на слух и определять последовательность ключевых событий; развитие навыков диалогической речи, навыков монологического высказывания по теме.
Умение осуществлять рефлексию и самооценку знаний по теме «Великобритания, Англия»
Способствование расширению общего и страноведческого кругозора студентов, углубление знания о Великобритании, использование разнообразных средств устной и письменной коммуникации, развитие информационной культуры
Воспитание интереса к стране изучаемого языка, уважительного отношения к чужой культуре
Тип урока: Урок – путешествие, урок формирования навыков устной речи
Технологии:
ИКТ, технология развития критического мышления через обучение чтению и письму, технология развивающего обучения.
Методы: наглядный, словесный, практический
Межпредметная связь: География, русский язык
Средства обучения: компьютер, интерактивная панель, раздаточный материал
Ход урока: Деятельность преподавателя: Деятельность студента: Ожидаемые результаты:
Организационный момент Приветствие студентов, направление на процесс учения. Проверка готовности к уроку. Приветствие преподавателя, подготовка к уроку. Восприятие действий преподавателя. Готовность студентов к уроку, восприятие целей и задач урока
Подготовка к восприятию новой темы.
Учитель задает наводящие вопросы студентам с целью выявить ту информацию, которой они уже владеют. Подготавливает студентов к изучению нового материала.
Good morning, dear pupils! I hope everybody is OK. I am sure that all people like to travel. We learn English language and it’s very interesting for us to visit UK. So, I offer you to have an imaginary trip to Great Britain today. Today we shall travel to the UK by plane. In order by plane we need a pilot, a stewardess, guides and passengers. Let’s start our lesson. Студенты думают, рассуждают, высказывают свои мнения, отвечают на вопросы преподавателя
Good morning teacher.
We are fine, thanks.
The UK consists of four parts.
They are: England, Scotland,
Wales, and Northern Ireland.
Выделяют из представленной информации ту, которая необходима при решении поставленной задачи.
Развивают лексические навыки, навыки говрения
Высказывают свою мысль в форме устной коммуникации.
Объяснение нового материала.


Every country has its customs - У каждой страны свои обычаи. 
To carry coals to Newcastle – Ездить в Тулу со своим самоваром.
So many countries, so many customs –Сколько стран, столько и обычаев.
When at Rome, do as Romans do –
В чужой монастырь со своим уставом не ходят.
Travel broadens the minds – Путешествия расширяют кругозор.
3) Teacher:
Now imagine that we are on board plane. We are sitting comfortably in our armchairs and listening some information about GB. Tell me, please. What do people usually do while they are flying by plane?
5) Teacher:
Before visiting the UK we have read and have looked for some interesting information about this country. So, let’s see what we know about this country. Before listening our guides I should notice that you must be attentive. After their presentation we check your knowledge.
Put In The Missing Words
London is the … of Great Britain. It is a very … city. It was founded about two thousand … ago. London is one of the most … and interesting … in Europe. There are ... … to visit in London. There are a lot of …, art …, cinemas, theatres and … parks in London.
cities, capital, places, museums, years, old, many, galleries, beautiful, important
Now student look at the blackboard and I want to invite you here to find words from crossword

Просматривают видеоролик о Великобритании, расширяют свои знания о стране изучаемого языка.

Now Dear students look at your computers. There we have a song about London. Let’s read it and translate.
I hire my Barclays bike and cycle down the pavementFollowing the Thames I arrive at the embankmentAnd the view takes my breath away, although I see it every dayThis place I call my home, this city that invites the world to stay.Tea with the Queen, winning gold in the parkStand up in the Houses of Parliament, and get back in time for the changing of the guardRe-live the history through the winding cobbled streetsOr get on down, go underground, ride the tube to the places you've always wanted to see.Camden, knightsbridge, double decker busesoxford street to tower bridge to picadilly circusportabello market,bound to get a bargainhead to brick lane if your feeling
'hank marvin'There no where else quite like ityou'll be welcomed with opened armsin a land of gals and geezersyou;ll be sucked in by its charmshave a pint in the local boozerbecause there is still so much to dosee a show, hit the shops, 'cause London never stopsand she's waiting, she's waiting for youThis is my city, and my city's waiting for youThis is my city, and my city's waiting for you
1)Pilot: Good morning  Ladies and Gentlemen! “British Airways” are glad to meet you. I’m your pilot, MR…. and I wish you a pleasant flight.
2) Stewardess: Dear Ladies and Gentlemen! I am your stewardess. My name is…. Welcome to our plane. Our  flight lasts 90 minutes and we shall land in London at 12 o’clock. The speed of plane is 600 km/hour. The high is 5000 meters. The temperature outside is 12 degrees below zero. “British Airway” wish you pleasant flight.
4) Pupils: Read books, newspapers, magazines, listen to music, talk, solve crosswords, puzzles, have lunch.
6) Guide 1: Hello dear tourists! I am your guide and my name is …. I’m glad to welcome you to the board of our plane. Listen to about the UK.
The official name of the country is the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland. The UK is situated on the British Isles. The British Isles consist of two large islands, Great Britain and Ireland and a great number of small islands. The area is over 244 000 sq. km. The British Isles are separated from the continent by the English Channel. The western coast of GB is washed by the Atlantic Ocean and the Irish Sea. In the south, it borders on the Irish Republic. The UK consists of 4 countries: England, Scotland, Wales, Northern Ireland. The UK is a parliamentary monarchy state. The head of the country is the Queen Elizabeth II. The flag is called Union Jack because it embodies the emblems of 3 countries.
Студенты выполняют упражнения и вставляют пропущенные слова
London is the capital of Great Britain. It is a very old city. It was founded about two thousand years ago. London is one of the most important and interesting cities in Europe. There are many places to visit in London. There are a lot of museums art galleries, cinemas, theatres and beautiful … parks in London.
Студенты разгадывают кроссоврд, закрепляют полученную лексику.
Buckingham palace
Museum
Westminster Abbey
Trafalgar Square
Nelson
National Gallery
Guide 2:Hello! I’m your guide, my name is …I want to tell you about England. England is the largest and the richest country of GB. It is situated east of Wales and south of Scotland. The capital is London. There are other large industrial cities, such as Birmingham, Liverpool, Manchester, Oxford, Cambridge. The population is over 50  million people. Red rose is the symbol of England. The flag has a red cross on a white background.
Guide3: Good day! My name is….I want to tell you about Scotland. Scotland is in the north of GB. The capital of Scotland is Edinburgh, well known for its castle. Glasgow is the industrial capital, the third largest city in GB. Scotland is full of mountains and lakes .The highest mountain is Ben Nevis. Scotland is also the land of myth and mysteries. And of course everyone knows about the Loch Ness Monster. The population is over 5min.people. The symbol is the thistle. The Scottish flag is a white cross on a blue background.
Guide 4: Hi! My name is…I’m your guide, too. And I want to tell you about Wales. Wales is the country in the west of GB. It’s the country of lakes and mountains. Wales is agricultural  and industrial centre. The landscape is very beautiful. Cardiff is the capital of Wales. The population is over 3 min.people. The flag has the red dragon, The daffodil is the symbol of Wales.
Guide 5: You are welcome to our plane! I want to tell you about the Northern Ireland. This country lies on Ireland. The capital of the country is Belfast. Belfast is also the most important port and commercial, industrial  centre. N.I has strong cultural tradition: songs, dances, literature and festivals. The symbol is the shamrock. Студенты просматривают ролик «Виртуальное путешествие по Лондону» на английском языке и выделяют ранее не известную им информацию
Систематизируют извлеченную информацию из просмотренного видео ролика.
Умеют работать с видео материалом используя лексический минимум
Развивают продуктивные навыки.
Умеют высказывать свое мнение и использовать на практике ранее полученные лексические знания.
Умеют строить словосочетания по предложенной тематике.
Учатся анализировать свои ответы и ответы одногрупников.
Умеют находить ошибки самостоятельно.
Совершенствуют свои коммуникативные навыки
Развивают лексико-грамматические навыки путем составления диалога.
Умеют правильно использовать по смыслу слова в предложении.
Достигают практических целей.
Учатся анализировать свои ответы и ответы одногрупников.
Умеют находить ошибки самостоятельно.
Умеют письменно передать содержание текста
Умеют строить словосочетания по предложенной тематике.
Компетентны в определении устной диалогической и монологической речи в пределах тематики
Закрепляют лексику по теме «Великобритания»
Систематизируют извлеченную информацию
Умеют формулировать свои ответы на поставленные вопросы
Умеют правильно отвечать на вопросы и находить слова, подбирать по тематике
Закрепляют лексику по теме «Великобритания»
Систематизируют извлеченную информацию
Умеют находить ошибки самостоятельно
Увеличивают и развивают словарный запас.
Умеют правильно отвечать на вопросы
Закрепление нового материала.

Symbols:
England – Red rose.
Scotland –Thistle.
Wales – Daffodil
Northern Ireland – Shamrock.
The capital of England is LONDON.
The capital of Scotland is EDINBURGH.
The capital of Wales is CARDIFF.
The capital of Northern Ireland is BELFAST.
The official language is English.
Brainstorming
What are the main countries of the UK?
How many people live in the UK?
What is the flag of the UK?
Name the symbols of the UK?
Who is the head of the State?
What is the official name of Great Britain?
What is the capital of the country?
What is the weather like in Great Britain?
Teacher: Thank you. We continue our trip. Now let’s do some grammar practice. Don’t forget that the names of cities towns and countries are used without articles, but the nationality words like the Welsh, the English are used with Definite article “the”. Also we used definite article with the names of oceans, seas, rivers.
And now, we’ll do a short test. Insert  the articles where necessary
1…British Isles are a group of islands where….UK is situated.
2 ….Thames is the most famous river in …. UK.
3.Most of the rivers flow into …North Sea.
4.The main nationalities are …. English, …Welsh,….Scottish and ….Irish.
5…UK is…..parliamentary monarchy.
6…Oxford is the home of the oldest university of ….England.
7….Irish population is devided into two groups: ….Protestant and ….Catholics.
8…Welsh is an ancient….Celtic language.
9….Scotland is devided into three natural region ….Southern Uplands, …Central Lowlands and ….Highlands and ….islands.
10.The flag of ….Great Britain is known as ….Union Jack.
Учитель предоставляет студентам возможность работать с диаграммой Эйлера — Венна, находить различия и сходства между государствами Казахстан и Великобритания.
Символы:
Англия – Красная Роза
Шотландия –
Уэллс – Орхидея
Северная Ирландия -
The capital of England is LONDON.
The capital of Scotland is EDINBURGH.
The capital of Wales is CARDIFF.
The capital of Northern Ireland is BELFAST.
The official language is English.
Студенты выполняют мозговой шторм. Быстро отвечают на вопросы учителя
The main countries of the UK…..
The flag of the UK is…..
The head of the State is …..
The official name of Great Britain is….
Групповая работа: студенты используют ранее полученную лексику, закрепляют ее путем выполнения тестирования.
1…British Isles are a group of islands where….UK is situated.
2 ….Thames is the most famous river in …. UK.
3. Most of the rivers flow into …North Sea.
4. The main nationalities are …. English, …Welsh,….Scottish and ….Irish.
5…UK is…..parliamentary monarchy.
6…Oxford is the home of the oldest university of ….England.
7….Irish population is devided into two groups: ….Protestant and ….Catholics.
8…Welsh is an ancient….Celtic language.
9….Scotland is devided into three natural region ….Southern Uplands, …Central Lowlands and ….Highlands and ….islands.
10.The flag of ….Great Britain is known as ….Union Jack.
Студенты работают с диаграммой Эйлера — Венна, учатся находить различия и сходства между государствами Казахстан и Великобритания.
President – Queen
Astana – London
Baiterek – Big Ben
Museums, cinemas, parks.
Преобретают новую информацию по теме «Великобритания, Англия»
Проверяют свои лексические и грамматические знания.
Развивают свои творческие способности, мышление
Умеют легко формировать свои мысли
Совершенствуют креативные способности

Практикуют ранее полученные лексические едины
Компетентны в определении устной диалогической и монологической речи в пределах тематики
Закрепляют лексику по теме «Великобритания»
Систематизируют извлеченную информацию
Умеют формулировать свои ответы на поставленные вопросы
Умеют правильно отвечать на вопросы и находить слова, подбирать по тематике
Систематизируют извлеченную информацию.
Умеют работать с диаграммой Эйлера — Венна

Схематически указывают все возможные сходства и различия достопримечательностей Казахстана и Великобритании.
Подведение итогов, выставление отметок, рефлексия
Учитель проводит этап рефлексии с целью выявить положительные и отрицательные этапы урока, оценивает знания, приобретенные на уроке.
I am very satisfied with your work today. You got only excellent marks. You worked really well on this lesson. Thank you very much.
You home task for the next lesson will be to write essay: “I want to travel” Высказываются по поводу полученной информации, качества выполненной работы и воплощение собственного замысла, своего эмоционального состояния.
Осуществляют самоконтроль, оценивают работы. Рефлексия студентов:
This lesson was very useful for me, because I knew more information about London and its places of interest Студенты анализируют ту информацию, которую они знали, знают и хотят знать о Великобритании, что полезного для себя они узнали на уроке. Как оценивают свои знания.
Педагогический колледж имени Ж. Досмухамедова
74428356985Утверждаю: __________________
зам. директора по учебной работе
Ш. С. Набидоллина
поурочный план урока на тему:

“The United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland”
Преподаватель английского языка: Мухсинова А. Н.
2016 – 2017 учебный год