Сценарий внеклассного мероприятия по английскому языку «Достопримечательности Лондона» -“Sights of London” для 6 класса.


Сценарий внеклассного мероприятия по английскому языку «Достопримечательности Лондона» -“Sights of London” для 6 класса.
Цели:
Обучающие:
Формирование лексической базы по теме «Лондон»
Обучение аудированиюОбучение устной речи
Развивающие:
Развитие лингвистической догадки
Повышение мотивации к изучению английского языка
Воспитательные:
Привитие навыков работы в малых и больших группах
Воспитание уважения к культуре другой страны
Подготовительная работа.
Класс украшается картинками с видами достопримечательностей Лондона- картинных галерей, музеев, фотографиями королевской семьи. Подготавливается раздаточный материал ко всем заданиям. Данное занятие проводится в качестве вводного урока к теме “London is the capital of Great Britain”.Учащиеся знакомятся с достопримечательностями Лондона в общих чертах.
Ход мероприятия.
Teacher: Good morning. London is one of the most beautiful cities in the world. It has many historical places to visit. Let’s see what you know about London. Let’s work in teams. Please, write down as much facts or words, connected with London- famous places, historical events and so on.
Учитель раздает каждой команде по листу бумаги, на котором они записывают слова, связанные с Лондоном. На задание дается 5 минут. Затем каждая команда зачитывает свой список.
Now read your associations and write down the words you don’t have.
Дети читают свои слова и выражения, относящиеся к теме «Лондон»
Teacher: Very good. I have some associations too. Please, write them down too.
Учитель записывает на доске те слова, которые не были названы учащимися, но будут упомянуты на занятии. После прочтения дети переводят слова, чтобы снять трудности при знакомстве с этими реалиями.
Список всех названий, используемых на уроке.
Trafalgar Square, Big Ben, Westminster Abbey, The Houses of Parliament, The Tower of London, Tower Bridge, Buckingham Palace, Tate Gallery, St Paul’s Cathedral, Madam Tussaud’s Museum, MOMI (The Museum of the Moving Image), Hyde Park, St James’s Park, Regent’s Park, Kensington Gardens.
Teacher: Well, I am glad that you know so much about the places of interest in London. We’ll continue our lesson with the task “Discovering Places” I’ll give you some descriptions of famous places and photos of them. Your task will be to match photos, places and descriptions.
Учитель раздает детям фотографии и карточки с описаниями и названиями мест. На задание-10 минут. Учащиеся читают описания мест и сопоставляют их с фотографиями и названиями. Работа в малых группах - по 3-4 человека.
Descriptions.It’s a clock in the tower and it’s a big bell. You can hear it every hour. (Big Ben.)
You can see it from the river Thames. It is very old and has a long history. In different times it was used as a fortress, a prison and a palace, but now it is a museum. It is not just one building. It has several towers, for example, the White Tower and the Bloody Tower. (The Tower of London.)
It is the symbol of England. The coronation of all British Kings and Queens took place there. Some famous people are also buried there. (Westminster Abbey.)
It is a place where the British Government sits. It is situated not far from the Westminster Abbey. (The Houses of Parliament.)
It is a famous bridge across the Thames. (Tower Bridge.)
It is the central square of London and it is famous all over the world. (Trafalgar Square.)
It is a palace where the Queen lives when she is in London. (Buckingham Palace.)
So, let’s check your answers. ( Каждая группа по очереди читает описание места, называет его и показывает всем фотографию.)
Very good. Well, London is famous all over the world. It’s not only the capital of Great Britain but also a city which is visited by thousands of tourists. Now let’s listen to the dialogue between a tourist and his British friend. You should write down the places mentioned in the dialogue. ( Диалог записан на кассету)
Dialogue.Tanya, how do you like London?
Oh, it’s very beautiful. I have already visited some famous places and I was very impressed.
What places have you visited?
I’ve already visited Westminster and I saw Big Ben. I always wanted to see Big Ben because I’ve read a lot about it. I think it’s the most beautiful clock I have ever seen.
And have you visited the Tower of London?
Yes, yesterday we went on the excursion to the Tower. We knew a lot of interesting facts about the history of the Tower. For example, I didn’t know about the Bloody Tower. The guide told us that it has really bloody history because many men, women and even children were killed there.
Yes, the Tower is one of the most interesting places in London. And have you visited any museums?
Not yet. Could you tell me something about them?
I tell you about Madam Tussaud’s Museum. It’s the famous waxworks museum, which has one of the largest collections of wax models in the world. You can meet great characters of history and art, film stars, pop-singers, sportsmen and even the Royal family.
You know, I’ve heard something about MOMI. What’s this?
It’s the Museum of the Moving Image. I would recommend you to visit it. In MOMI the history and magic of cinema and TV is explained. You can also act in a Hollywood Western, select a film to watch, or even draw your own cartoon film.
Oh, it’s great. I think I’ll go there tomorrow. I’m very interested in cinema. Let’s go together?
OK. And after visiting MOMI we can visit some park, for example, Hyde Park, Regent’s Park or Kensington Gardens. They are all very beautiful.
It would be great. See you tomorrow.
Bye.
Teacher: Well, could you name the places mentioned in the dialogue?
( Учащиеся читают записанные названия.) In the dialogue you have heard about some places we haven’t spoken about yet. What are they? ( Дети называют Madam Tussaud’s Museum, MOMI, Hyde Park, Regent’s Park, St James’s Park, Kensington Gardens.) Yes, you are right. There are a lot of museums, parks and art galleries in London. Now, listen to the dialogue once more. Name the places which Tanya has already visited. What places hasn’t she visited yet? Диалог прослушивается еще раз для понимания детальной информации.)Teacher: Well, today we have learned a lot of new and interesting facts about LONDON. Now, please, look at the blackboard. Here some pictures of different sights of London. What places would you like to visit most? And why? You may stand up and come here. (Учащиеся подходят к доске, смотрят фотографии и каждый выражает свою точку зрения.).
Use the following phrases to express your opinion, please:
As for me, in my opinion, personally I, first of all I would visit, of course.
Teacher: Well, our lesson is over. I hope you’ve enjoyed our lesson and learned a lot of interesting information about London. Thank you. Good-bye.
Список использованной литературы:
1.Биболетова М.З., Добрынина Н.В., Трубанева Н.Н. Английский язык: Английский с удовольствием \ Enjoy English:Учебник для 5-6 класса общеобразовательных учреждений, Титул, 2012г.
2.М.А.Трофимова. Внеклассные мероприятия по английскому языку для учащихся 5-8 классов. М.: Глобус, 2008г.
Данные об авторе:
Автор-составитель:
ФИО - Антонова Светлана Кузьминична
Место работы и занимаемая должность - МБОУ «Байгильдинская СОШ» Канашского района Чувашской Республики, учитель английского языка высшей категории
Домашний адрес - 429330, Чувашская Республика, г.Канаш, ул.Пушкина, д.11, кв.20
Телефон домашний - 835-33-2-51-22