Конспект урока по английскому языку в 6 классе по теме «The weather and seasons»


Урок английского языка по теме «The weather and seasons»
в 6 «В» классе к УМК В.П. Кузовлев, Н.М. Лапа и др.
Цель урока: развитие навыков устной речи, чтения, письма и аудированияЗадачи урока:
развитие навыков говорения по теме;
развитие навыков аудирования и письма;
формирование понятия о здоровом образе жизни, интереса к занятиям на свежем воздухе;
развитие познавательного интереса учащихся к изучению английского языка
Оборудование: слайдовая презентация, мягкие игрушки, мяч, раздаточный материал, DVD-диск «MAGIC ENGLISH»
Ход урока
Начало урока
Teacher: Good morning, dear friends! I am glad to see you. Today we are going to speak about the weather and seasons. I wish you good luck. Are you ready? OK, let’s start our lesson.
Речевая зарядка
Teacher: Children, I want you to answer some questions:
What date is it today?
What season is it now?
What day of the week is it today?
Who is absent today?
What is the weather like today?
3.Фонетическая зарядка:
Teacher: Listen to me and repeat after me:
Whether the weather is fine,
Or whether the weather is not,
Whether the weather is cold…
4. Тренировка лексики
A. Teacher: Finish the sentences. (слайд 3)
B. Teacher: What’s the weather like today?
P1: I think, it is cloudy today.P2: In my opinion, the weather is cold and foggy. …
C. Teacher: What’s the weather like in winter? (слайд 5)
Работа в парах
Teacher: Let’s ask the questions about the weather.
P1: Is it sunny and hot in summer?
P2: Yes, it is. …
B. Teacher: How do you respond to remarks about the weather? (слайд 7)
Развитие навыков говорения
Teacher: Let’s describe the weather in spring.
P1: My story is about the weather. The air is fresh in spring. The snow melts… (слайд 8)
7. Развитие навыков письма
Teacher: Put the sentences in the right order. Use the pictures. (слайд 9)
8. Развитие навыков аудированияTeacher: In winter I can play hockey (skate, ski, make a snowman…). In summer I can swim(go on a picnic, ride a bike, sunbathe…). And you? What can you do in winter/summer? (слайды 10,11)
9. Развитие навыков чтения
Teacher: Read the text. (слайд 12)
10. Развитие навыков устной речи
A. Teacher: Create your own weather report for Moscow, Minsk, Irkutsk, Magadan… (слайд 13)
B. Teacher: Which season is your favourite? (слайд14)
C. Teacher: Solve the riddles: ainr (rain); wons (snow); pingrs (spring)
12.Физкультминутка
Teacher: Let’s sing a song and dance!
13. Заключительный этап урока
A. Рефлексия: Teacher: Are you happy or sad? (слайд 16)
B. Homework: ex.4 p. 79
C. Marks