план-конспект урока по английскому языку American Films


План-конспект открытого урока
Тема урока: «American Films»
Цель урока:
развитие языковой компетенции учащихся через обобщение знаний по теме «American Films»
Задачи урока:
Образовательные:
тренировать и закреплять в речи учащихся лексические единицы по теме;
познакомить учащихся с жанрами фильмов;
формировать речевые навыки, обеспечивающие познавательно-коммуникативные потребности учащихся;
использовать новые слова по теме в устной речирасширять словарный запас учащихся.
Развивающие:
развивать языковые способности и устойчивый интерес к изучению английского языка;
расширять кругозор обучающихся при помощи мультимедийных средств, информации из Интернета;
Воспитательные:
- способствовать обогащению внутреннего мира учащихся;
- способствовать развитию объективного мнения.
Форма обучения направлена на практическую подготовленность учащихся: владение английским языком в речи.
Развитие компетентностей:
готовность к самообразованию;
способность выражать свое мнение на иностранном языке;
информационная;
коммуникативная.
Необходимое оборудование и материалы для занятия – операционная среда – Microsoft Windows XP, проектор, УМК
Ход урока
I. Организационный момент. Приветствие.
- Good morning, dear friends! I’m glad to see you. Welcome to English lesson! How are you today?
- Fine, thanks.
- Sit down, please. I’m fine too. If you are ready, let’s begin our lesson.
- Now, look at the screen. What are there? Do you know these films?
- let’s name them! (Ученики называют фильмы, которые они узнали)
- How do you usually watch films: on TV, on DVD or at the cinema? Why?
- Where were all these films produced?
- Now, who can tell me the theme of our lesson today? (American films)
II.
How do you think, all this films have the same genre or different? What kinds of genres do you know? Let’s match the films with the genres.
III.What do you do before you choose the films for watching? (We read the reviews!)
Well, we have two reviews, let’s read them and try to guess the films. (Titanic, The Matrix Reloaded)
Open your books at page 68 ex. 3. There is a dialogue. Read the 1st exchange. Where are the people? What are they doing? (They are in the shop and choosing DVD)
Listen to the dialogue. Are you right?
You have 3 sentences. Complete them. Let’s check them.
Who wants to read this dialogue? Look at the words in bold. Let’s explain them. Open your vocabularies and copy this words.
IV.
Now, look at the board. There are two sentences.
I saw this film last weekend. I have already seen this film.
What is the difference between these sentences? (Past Simple, Present Perfect)
Open p. 69 ex. 6. You have 3 minutes for it. Сheck it with your partner.
Now ex. 7. What is the difference between two time expressions FOR or SINCE? Do ex. 7. Let’s check it.
V.
- Boys and girls, what are we talking about during today lesson? (we are talking about American films)
- how do you think, is the cinema immortal? And why?- now your home task: p.77 ex.7
- thank you for the lesson. Good bye!