Внеклассное мероприятие по английскому языку для 4 класса Звездный час

Сценарий внеклассного мероприятия по английскому языку
«Звездный час»
4 класс.
Автор: Тюрикова О.А.; Персидская Л.В.
учителя английского языка,
г. Михайловка МКОУ « СШ № 4»

Цель: развитие интереса к изучению английского языка.
Задачи мероприятия:
Воспитательная:
воспитывать интерес к изучению предмета.
воспитывать инициативность и активность,
воспитывать уважение к культуре и традициям других народов,
воспитывать настойчивость и упорство в достижении цели,
воспитывать чувство уважения друг к другу.
Развивающая:
развивать творческие способности учащихся,
развивать коммуникативно-игровые способности у учащихся,
развивать языковую догадку, смекалку,
развивать и тренировать внимание, память, мышление.
Образовательная:
расширение кругозора учащихся.
обобщение изученного материала по разным темам, изученным за пол года.
развитие аудитивных, грамматических и лексических навыков.
Практическая:
развивать умения понимать иностранную речь на слух,
развивать лексико-грамматические навыки учащихся в рамках предложенных тем
Вид мероприятия: внеклассное
Форма: игра-соревнование
Класс: параллель 4-х классов

Ход мероприятия:
Организационный этап. Приветствие участников и гостей мероприятия.
Роль ведущих исполняют учителя. Teacher (T): Good afternoon, dear boys and girls!
T1: Good afternoon, dear guests!
T2: We’re glad to see you in our intellectual competition “Star Hour” .
T: 4 teams will take part in a game to prove that they are the best, the most quick-witted, the cleverest.
2. Представление участников.
T1:It’s time to introduce yourselves. Now let’s learn the names of our teams.
T2: So, the1st team. Who is the captain of your team? What’s the name of your team? What’s your emblem?
T: The 2d team and ets

Объяснение правил игры. The rules of our competition:
On the blackboard you see 5 categories of the answer(Reading, Family, Verbs’ World, Sport, Help for the family) and 5 numbers of the answer.
You should choose the category of the question and the number. At the back side of the card you’ll see the number of points you can get for the right answer.
If your answer is wrong, the right of answer will pass to the other team.

На доске вы видите 5 категорий ответа и 5 вопросов по каждой категории. На обратной стороне карточке вы увидите количество баллов, которые вы можете получить за правильный ответ.
Если вы отвечаете не правильно, право ответа переходит к другой команде.

Ход игры.
T: Today all of you have a good chance
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·Did you do your homework yesterday?
B: Yes, I did./ No, I didn’t.

10
Name the actions:





5
Name the members of the family.



Ann.. Mary

Jill. Mag.

10
Write down the members of the family:


15
Tell the poem about the family.

20
Answer the questions about your family:
Have you got a family?
Is your family big or small?
What are the members of your family?
What does your father like to do?
What does your mother like to do?
Have you got a pet?
Do you love your family?
25

Tell us about your family.



5
Read the tongue-twister (скороговорка):

A sailor went to sea
To see what he could see,
And all he could see
Was sea, sea, sea.

A big black bug bit the big black bear, but the big black bear bit the big black bug back!



10
Change(поменяй) the letters and read the words:

musrem, nwiret, rispgn,taunmu.

15
Change(поменяй) the words and read the sentence:

last, the, in, month, park,was, He.
20
Fill in(вставь) the missing words and read the sentences:
Last Sunday Mag. up at 9 a.m. She
Her face and face. Then she .. her bed.
She . breakfast with her mum. After breakfast Mag.. the flowers.

25
Fill in (вставь) the words instead(вместо) of the pictures and read:

5

Name 5 sport activities.



10
Answer the question:
What do you like to do in winter?


15
Answer the question:
What can you do any time?



20
Find and circle the words.











25
Make up sentences and translate:
I ride a bike
We play in the river
She/he can make badminton
You swim snowballs
They dive hockey
a snowman




5. Подведение итогов игры.
T: Ok, time passed very quickly. Let’s calculate the points. And now we know the winner. It’s the team number..
Победитель награждается дипломом. Всем остальным участникам раздаются сертификаты за участие в соревновании.
T: Thank you for the game!
T: Good luck and take care!























Муниципальное Казенное Общеобразовательное Учреждение
«СШ №4»





Внеклассное мероприятие по английскому языку: «Звездный час» (Star hour)



Подготовили учителя
английского языка:
Тюрикова О.А.
Персидская Л.В.









Михайловка,2017
Рисунок 1Описание: D:\Desktop\96998_html_40b485d1.pngРисунок 2Описание: D:\Desktop\Раскраски-кормит-кот-девочка-рыба-кормит790.jpgРисунок 4Описание: D:\Desktop\iG9ZL7HL7.jpg15