Урок английского языкав 7 классе по теме Гаджеты в жизни подростка с применением сингапурских обучающих структур


Конспект урока английского языка

Класс: 7А
Учитель: Шурыгина Л.В.
Тип урока: урок систематизации и обобщения знаний и умений
Тема: «Гаджеты в жизни подростков»
Цель урока: развитие языковой компетентности учащихся в ходе индивидуальной и групповой работы
Задачи:
1.Обучающие - совершенствование лексических навыков говорения по теме «Гаджеты» и применения их на практике; развитие навыков креативного решения заданий в группах.
2.Развивающие - развивать навыки и умения работать в группах; развивать языковую догадку и творческие способности учащихся; развивать умения анализировать, сравнивать, выделять главное; развивать воображение при решение заданий.
3.Воспитывающие - повышать интерес к изучению английского языка; воспитывать культуру языкового общения; воспитывать правильное отношение подростков к гаджетам и их использованию.

Оборудование- компьютер, проектор, аудиозапись, видеоролик, наглядность, раздаточный материал.
Применяемые структуры: Финкин Мэпс, Криэйтив Куэсчин, Сингл Раунд Робин, Континиус Раунд Робин, Тэйк оф – Тач даун





Ход урока:
I. Организационный момент T: Good morning, boys and girls. I’m glad to see you I hope you are fine today. I’m sure you are the best and the smartest pupils. (сингапурская структура - приветствие)
1. Greet your face partner. P2 –P3, P1 – P4
2. Ask your shoulder partner how he/ she is. P1 –P2, P3 – P4
3. Good morning, our guests! I’m glad to see you, too. How are you?
(Данное упражнение-приветствие настраивает учащихся на урок английского языка)
II. Мотивация. T: The theme of our lesson is but I want you to guess what we are going to speak about. Let’s watch video.(Учащиеся просматривают видеоролик о гаджетах подростка, а затем сами называют тему урока) (видеоролик 1)
III. Введение в тему урока. Целеполагание..
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·слайд 1)
Problem questions: T:. What are gadgets? What are gadgets used for? Can we live without them? What will we do if ? (метод «Ожидания») (слайд 2)
IV Лексическая зарядка:
1. T:What does word “gadget” mean?
( учащиеся работают со словарями)
gadget – a small tool or piece of equipment that does something useful or impressive
(словарь В.К.Мюллера)
gadget – приспособление, техническая новинка, небольшое электронное
устройство
(англо-русский словарь )

2. T: Name electronic gadgets that you have at home.
Work in groups. Pupils №1 begin.
Мозговой штурм (Учащиеся называют как можно больше слов по теме)
(структура Континиус Раунд Робин)

Pupils: PC (personal computer), laptop, mobile phone, MP3 player, digital camera, i-pad, TV-set, smart phone, i-pod, game console, e-book, play station, headphones, tablet, etc)




3.Riddles (слайд 3)
T: Guess what it is.
1. It is a
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·Речевая зарядка:
1. T:Why do you use gadgets?» (слайд4)
Work in groups. You have 30 seconds.
(структура Сингл Раунд Робин)
P1: I use a camera to take photos
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·(слайд 5)
With mobile, laptop, iPad We can surf the Internet.
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·Стадия осмысления: говорение
T: A recent survey showed that you have different gadgets: 14 pupils have mobile phones, 6 pupils have laptops, 3 pupils have computers and 5 pupils have computers and laptops at home.
Which of your gadgets have you at the les
·son today?
Pupils: mobile phone, smart phone, i-Pad T: Of course, a mobile phone is one of the popular gadgets that you use very often.
(структуры Финкин Mэпс) 1.T: What do you associate your mobile phone with? методика ассоциаций «кластер» Учащиеся заполняют карту-дерево, с чем они ассоциируют мобильный телефон.





(toy, radio, watch, alarm clock, present, gadget, player, information, news, video, means of communication, photo gallery, reference book, entertainment, camera, sketch book, friend etc)
2. T: Why do you use your mobile phone? Учащиеся заполняют карту – скобку, распределяя информацию от общего к частному.





VII. Физминутка (структура Тэйк оф – тач даун)
1. Who has a black phone? 2. Who has a white phone? 3 Who likes to chat with friends? 4. Who is talking over the phone now? 5. Who likes to send SMS? 6. Who got a phone as a birthday present? 7. Who can’t live without phone?

VIII. Стадия осмысления: чтение
1. Чтение сочинения “ Mobile phones: making life easier” 2. Анализ сочинения. Учащиеся заполняют карту- дерево по тексту. Group1 – name advantages: Group 2 – name disadvantages: Group 3 – give your own arguments 3. Выполнение заданий по тексту
36 A 37 C 38 A 39 B 40 C
iX. Стадия осмысления: письмо
1. Знакомство с языком СМС Weblish 2. Чтение СМС 3. Расшифровка СМС
X . Рефлексия
1. T: Now let’s sum up what you have learned. Pupils: Today we have spoken about gargets and how we use them. We have done interesting tasks and express our own ideas .
2.T: We can’t do without gadgets. What will you do if they disappear one day?
3.. Let’s sing a song.
Xi . Homework
Синквейн о гаджете
XII. Итоги урока
1. T: You were active, clever and friendly. Your answers were great. You marks are.
T: Let”s communicate face to face. ( комплименты)
-You have a nice smile
-You look great
-You are very clever
-You are brave
-You are good
-You are creative
-You are very friendly
-You are helpful
-You are cool
2. T: Get your marks for the lesson Pupils are getting their marks.
3. T: The lesson is over. Good bye.




























My mobile phone isisis




15